Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

QUILTS = NYA BILDER på....

Av kickssons - 24 maj 2011 21:43

.......... en del av mina  lapptäcken,  några av dem kanske känns igen, för de fanns  på den "suddade" bloggen..

 

   Det här täcket var ett av de första lapptäckena jag sydde & det blev färdigt 2002.

++

Mitt första försök att sy ett applikations täcke blev en slags kopia på en tavla som jag hade målat (tavlan finns nu i Florida).



==========

  

  


Gick på kurs & lärde mig denna teknik,  blev lite yr i 'knoppen' av att kika på täcket, så inga fler Bagello mönstrade täcken för min del.



  

Tygmönsterna   i detta lapptäcke  inkluderar de flesta av mina hobbisar & intressen.   Exempel; resor, badstränder, matlagning, äta mat, måla tavlor & naturlitgvis "Quilting"



   Barntäcke med mestadels hjärtmönstrade tyger.


                Fler täcken kommer framöver på evt nästa  blogginlägg.


© på  mina  bilder & designer....


 
 
Geddfish

Geddfish

24 maj 2011 22:13

Och jag bara nickar och tycker det är oerhört fantastiskt det som du producerar!
Kram från Geddan

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

24 maj 2011 23:33

Tack snälla för kommentaren, blir så glad P.S De flesta av fotona tog jag idag & har lyckats ladda ner, trimma bort det onödiga & klämt in lite bokstäver!!! Clever va???? Kramar ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

24 maj 2011 22:55

Hej vännen. Tråkigt med bloggen..
Jag har ändrat länken på min blogg hit nu så de blir rätt..
Sov gott när det blir dags.. Puss I Pannan ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

24 maj 2011 23:31

Ja Du Anneli, inget att irritera sig över, mitt liv är fullt av idiotiska misstag så det är nog bara bäst att 'keep smiling'. Londonkramar ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

25 maj 2011 10:26

Bagello hahahaha jag förstår dig. Men så vackert. Storm på vattnet accocierar jag till. Duktig tös e du..Bless

http://blessingsrehabbloggplatsen.se

 
Ingen bild

♥♥♥

26 maj 2011 11:41

Blessing,
Inte bara storm i havet utan det stormade ordentligt när man skulle sy ihop rätt bitar,fast det blev ändå ett lite fel, men det fanns inte en chans att plocka isär & sy om. Kramisar ♥♥♥

 
Gunsan

Gunsan

26 maj 2011 13:04

Hej nakkik, äntligen hittade jag fram till dig:) Jag har ny blogg här på bloggplatsen, den heter gunsansbilder. Önskar dig en trevlig dag och helg. Fantastiska lapptäcken:) som vanligt//Kram, Gunsan

http://gunsansbilder.bloggplatsen.se

kickssons

26 maj 2011 13:21

Hej på Dig! Jättekul att se Dig här på bloggplatsen också. Jag ska lägga till Dig på mina länkar så fort jag hinner. Har en lista med ex. Expressenbloggare att addera så det tar kanske lite tid för mig att fixa till det. Hörs snart igen & ta det easy med foten i det blåa paketet!!!! Kramar ♥♥♥

 
hanne-may

hanne-may

27 maj 2011 08:42

Hej! Vad kul jag hitta dig;-) Vilka vackra tavlor.

Vad duktig du är!! Har också bloggplatsen. Önskar dig en fin helg. kram Eva

http://may-hanne.bloggplatsen.se

kickssons

27 maj 2011 12:05

Halloj! Jag har redan "snokat" runt lite inne på Din nya fina blogg. Men som jag skrev till "simona", har inte riktigt haft tid att lägga in alla nya bloggadresser till mina länkar.. men adresserna har jag sparat på ett separat papper. Ha en trevlig week-end, hoppas Du har ledigt. Kramar Kikkan ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards