Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

EN DEL AV MINA TAVLOR

Av kickssons - 26 maj 2011 12:31

Jag började måla tavlor lite mer seriöst i början av 90 talet och höll på med det tills för några år sedan. Har väl alltid lekt lite med penslarna, kanske "arv" från min mor & morfar. Men tavel färg & lapptäcks tyger går inte så bra ihop. 

    Här är några  bilder på en del av tavlorna.


 

  

   


    Tavlan med "blomsterbåten" gjorde jag ett flertal liknande målningar av & en av dem finns nu  i Florida.

 Det flesta av mina tavlor är sålda, har ett par stycken kvar, men de blir nog  presenter att ge bort framöver.


Jag har mina färger kvar men målarlusten finns inte riktigt där just nu.

 

 

 
 
Geddfish

Geddfish

26 maj 2011 18:57

Du är ju verkligen konstnärlig!
Jag har sett något lite av dina målningar...
Man måste ha lust och inspiration.
Jag själv målade mycket när jag var yngre, sen försvann lusten. Bara så.
Kramkram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

26 maj 2011 22:34

Jag har verkligen tappat målarlusten, men den kommer kanske snart tillbaka. Kramisar ♥♥♥

 
Kaisa

Kaisa

26 maj 2011 20:36

Du är jätteduktig - En sann konstnär!

Kram / Kaisa ♥

http://andestyrka.blogspot.com

kickssons

26 maj 2011 22:33

Thank you Kaisa & tack för titten här hos mig... Har kollat in båda av Dina bloggar. Vilken energi Du har som kan köra så många.. jag bloggar bara lite då & då, har dessvärre inte tid till mer. Kram ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

26 maj 2011 23:45

Oh vad du är duktig. Alla är så duktiga, de vill jag oxo vara...
Jag önskar att jag kunde måla,sy o allt de där.. Jaja, de fanns väl inget arv till mig =)
Dröm sött kramkram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

27 maj 2011 00:27

Kanske bra att vi alla är lite olika... Jag kan ju i stort sett nada om datorer men det kan ju Du för att inte tala om alla Dina fina fotografier!!!.. Många kramar Kikkan ♥♥♥

 
Simona

Simona

27 maj 2011 09:49

Hej!

Du målar vackra tavlor... Verkligen fina alster :)
En dag kanske målarpenslarna åter kommer till användning för dig.

Kram/Simona

http://pagottochont.blogspot.com

kickssons

27 maj 2011 12:01

Hej svejs! tack för titten igen här hos mig. Ja vem vet, kanske det blir lite fler tavlor målade framöver. OBS jag har Dig på min lista med nya bloggadresser, ska väl plocka in dem till mina länkar, men det tar sin lilla tid för otekniska mig. Har namnen i alla fall på en separat papperslapp!! Ha en myspys week-end. Många kramar Kikkan ♥♥♥

 
Måna

Måna

27 maj 2011 09:54

Lite ovan vid bloggverktyget men det jag ville säga är att du äger en rikedom, en fantastisk förmåga att skapa. Fantastiskt!! ha en riktigt skön helg! KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

27 maj 2011 11:54

Hej & kul att Du har hittat hit till min nyaste blogg (lyckades av misstag sudda bort den tidigare bloggen på bloggplatsen!!) Jag ska spara Din nya bloggadress, håller på att göra en lista med alla nya bloggar. Ha en bra week-end. Londonkramar ♥♥

 
Lena

Lena

27 maj 2011 14:00

Ha ha!! :))) & hos mej finns åxå en! :)) & hos mamma & Agneta! så fina gåvor så! :))♥
Ja du, allt har sin tid, ibland finns lust till massor, ibland bara försvinner den, i alla fall för mej fniss... ;)
Kram & fin fredag från ett regntyngt Dalarna!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

27 maj 2011 15:14

Javisst ja, det hade jag glömt. Då finns det en hel av mina målerier i Borlängrområdet, för Kerstin har en del av dem också i deras hus. Hoppas Ni får en fin helg utan regn. Kramkram ♥♥♥

 
optimist

optimist

27 maj 2011 15:56

Men så duktig du är, inte bara med lapptäcken utan även med att måla tavlor. Vilken begåvning. Det måste vara roligt att kunna skapa något med händerna. Fint har du det här också, med ur med Londontid och vädret hos dig. Häftigt. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

27 maj 2011 23:49

När jag gick i skolan föredrog jag de "fria" ämnena. Hade t.ex.inte bästa betyg i språk, historia & geografi & det har jag trots allt livnärt mig med.. Trelig week-end. London kramar Kikkan ♥♥♥

 
Ingen bild

blessing

27 maj 2011 17:31

men man kan ju överföra till quilten och det tycker jag du lyckats bra med tidigare. Skall du börja måla lite igen kanske? Jag plitar på med mina små grejer, det är så roligt. Bless

kickssons

27 maj 2011 23:44

vem vet, man kanske får ett "jag måste måla tavlor igen" idé. Kramisar ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

27 maj 2011 21:31

Tack vad gullig du är.. Jag kan inte så mycket om datorer, jag försöker i alla fall =)
Ha en trevlig helg Puss I Pannan ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

27 maj 2011 23:43

Jämfört med mig är alla mycket dator kunniga. Ha en fortsatt bra helg. Kramar Kikkan ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

28 maj 2011 17:04

Ja, dina tavlor är jätteläckra, o helt i min smak, vad gäller "stilen" *I like* ;-D Visst är det synd, att du inte har inspirationen, men du gör ju så mkt annat kretivt o fint! // Ha en fortsatt mysig helg, o vi hörs ♥ Kramiz♥

kickssons

28 maj 2011 21:13

Thank you, kul att Du gillar mitt naiva sätt att måla & kul va' det också. Skypehörs snart. Kram♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards