Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

BARA 207 DAGAR

Av kickssons - 28 maj 2011 21:15

är det idag  till julaftonen      så jag har bakat pepparkakor i förmiddags!!!  Hittade egen-gjord pepparkasdeg i frysen & blev sugen på  hembakade 'ginger biscuits' . SMASKENS goda blev de;     

                                       


                                      ~ # # # # # # # ~


Kom av någon anledning idag att tänka på BLOCKET som finns i Sverige (vi har inte det här i England).. så nu ska jag  försöka klura ut tills i sommar hur man lägger in en annons. En del av Er kanske kommer ihåg att jag för länge sedan la ut en bild, på min Expressen blogg, på "efter- rätts skålar" jag letade efter. Köpte dem på 70-talet på IKEA i Köping (som fanns där 1973 - 1984).    Ett kusinbarn hittade 2st förra sommaren på en loppis på västkusten, men jag letar efter fler!!

     

Skulle någon av Er ha sådana skålar & vilja sälja dem, hör gärna av Er till mig. Skriver Du kommentar till mig här på bloggen, publiceras dessa INTE  förrän jag har godkänt dem. Så om Du  skriver Din

e-mail adress  eller telefonnummer  till mig,  kommer jag absolut INTE  att publicera den här på bloggen!!! <<<


               



 
 
Gerd

Gerd

28 maj 2011 22:16

Pepparkakor? Du e la frän, hahaha! Mitt i sommarn, höll jag på att säga, men så är vädret också som om det vore oktober, brrrrr.
Psst, jag har pepparkakor kvar i skåpet... mums.
Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

28 maj 2011 23:44

Jag har ett par burkar "vanliga" pepparkakor kvar sedan i julas, men hembakade smakar liksom lite bättre tycker jag.. Höstaktigt väder här också idag, kalla vindar & lite duggregn. Kramisar ♥♥♥
P.S Lyckades, efter för mig, massa om & men logga in mig & skriva en liten kommentar på Din blogg ikväll D.S ♥ ♥

 
Lena

Lena

28 maj 2011 23:21

Pepparkakor är lika gott året om! så de så ;)
Nej jag har inte några sådana fat här hemma i gömmorna, men om jag ser några på någon sommar loppis, så lovar jag att jag ska " ta hand om dom till dej!" ;)
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

28 maj 2011 23:40

Var runt på lite loppisar med Kerstin när vi var i Dalarna förra sommaren, men ingen tur då!! ha en bra söndag. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Lillemor

29 maj 2011 13:51

Hej Kikkan!
Synd att det är så långt till dig! Jag gillar hembakade pepparkakor. :)
Jag ska också hålla koll på dessa assietter. Jag tycker absolut att du ska lägga in en annons på Blocket
www.blocket.se
om det blir krångligt för dig så kan jag lägga in den åt dig.
kram

kickssons

29 maj 2011 17:03

Tusen tack, skulle vi lyckas hitta skålarna i den norra delen av Sverige, får det kanske bli en tur ditåt i sommar. Ha en trevlig kommande veckan. Kramar ♥♥♥

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

29 maj 2011 16:33

Tackar för kommentaren, det strular väldigt i bloggvärlden just nu! Kul att du tittade in hos oss. Själv är jag ett riktigt pepparkaksmonster men försöker begränsa mig till december när det gäller delikatesserna :-) Men jag kan riktigt känna doften från ditt kök ända hit !

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

kickssons

29 maj 2011 17:00

Mestadels smulor kvar i burken nu !!!! Törs heller inte riktigt ha dessa små läckerheter hemma allt för ofta...Pepparkaks kramar från London ♥♥♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

29 maj 2011 22:38

Fantastiskt fina tavlor, och jag är skitglad för den som pryder väggen i mitt sovrum. Favoritquilten är fortfarande sample täcket.,,blötpuss från Buttons och kram från mig

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

30 maj 2011 00:29

Kul att Du gillar tavlan..den trivs nog ganska så bra i Cocoa Beach !!! För det gjorde jag också. Have a nice week. ♥☺♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

30 maj 2011 09:38

Pepparkakor NU! Hahaha du e rolig. Första lite varmare dag på länge här..Inga sånna skålar har jag..Ps! Inte alls krångligt att lägga ut på blocket..Det har jag gjort...kram Hejhej Bless

http://blessingsrehabbloggplatsen.se

kickssons

30 maj 2011 11:47

Vi ska visst få tillbaka värmen i slutet av denna vecka. Men idag är det alla sorters väder. Jag får med all säkerhet lite hjälp av de unga i familjen att lägga in detaljerna på blocket. Kramisar ♥♥♥

 
Berit Elisabet med Dagsländor

Berit Elisabet med Dagsländor

30 maj 2011 09:51

Här flög hjärtat upp i halsgropen när vi såg rubriken - hade vi grottat ner oss i hemsides- och bloggsnickring så till den milda grad att både hösten och sommaren gått oss förbi!!!!!!!!!??????????

Puh, det är på plats nu igen! Blev riktigt sugen på pepparkakor själv! Får väl köpa en förpackning "Mor Annas"... :)
Hoppas du hittar fler söta smultronskålar!
Och så kan du kika på min vanliga hemsida - där finns adresser till mina och Kaspers nya ställen. Så att du kan ändra adressen i din länklistaa också.
Ska försöka få till det där med länkar i min och Kaspers nya bloggar också. :) Om ett par dar.

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

30 maj 2011 11:44

Nej vi ska ha en fin sommar innan den riktiga pepparkaks tiden kommer. Vilka fina nya bloggsidor Du har gjort. Fick riktig hemlängtan när jag kikade på den översta bilden med sjöutsikten. Hoppas det blir en fin sommar så jag kommer att få kunna njuta av bl.a Mälaren på vår Sverige semester. Har ändrat adressen till mina länkar (tror jag i alla fall). Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

optimist

30 maj 2011 14:42

Oj, nu hickade jag till, jag tyckte först att det stod 27 dagar. Pepparkakor går bra att äta året runt, de är goda. Nej, tyvärr någon sådan assiett har jag inte. Fina tycker jag. Kram ifrån ett soligt men blåsigt Sundbyberg

kickssons

30 maj 2011 19:20

Hej! Tur att det inte är 27 dagar tills jul, jag vill nog ha lite sommar innan. Det behöver inte var jättevarmt, men si så där lagom.. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

30 maj 2011 21:38

Hej
Du får starta upp ett Blocket i England för det är nog en bra affär :-)
Jag ska hålla koll efter assieterna på sommarens loppis
Hare bra!

kickssons

31 maj 2011 00:25

Hej Gudrun! Tänk om många skulle hitta dessa skålar, har kanske inte plats till allt för många i mina skåp. Ska också kolla runt på loppisar i sommar när vi är i Sverige. Alltid kul att ha något att leta efter. Londonkramisar ♥♥

 
Måna

Måna

31 maj 2011 06:59

Snart jul igen ;) Jag njuter gärna mina pepparkakor i en cheesecake med limesmak. Mums! Ha en skön tisdag! KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

31 maj 2011 21:22

det låter gott.. och kalorifritt förstår jag. Kramisar ♥♥♥

 
hanne-may

hanne-may

31 maj 2011 09:18

PEPPARKAKOR ÄR GOTT!!Fina skålar. Går mycket på loppis så jag ska hålla koll. kram

http://may-hanne.bloggplatsen.se

kickssons

31 maj 2011 21:21

Jag har alltid gillat pepparkakor oavsett vilken årstid det är. Kramar ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

31 maj 2011 23:01

Oh vad gott med pepparkakor =)
Dom kan man äta när som helst, o extra gott är det med lite ost på..
Dröm sött kramkram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

1 juni 2011 15:33

Jo Du, helst med "blå" ost, typ Gorgonzola etc... Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards