Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

QUILTS = MERA LAPPTÄCKEN

Av kickssons - 5 juni 2011 13:08

Så glad att jag har försökt fotografera de flesta lapptäckena m.m jag har sytt genom åren.. Tidigare i år lyckades någon i huset (& it wasn't me!!) att spola "rent" hela 'hård disken' och hej hopp inte ett foto kvar & naturligtvis mycket annat också som försvann..  Har nu scannat in många av fotografierna på en hel del av mina alster, så här är några av mina tidigare lapptäcken.

 

    

 

  

 

.   

 

                          

 


 
 
Gerd

Gerd

5 juni 2011 16:45

En sån tur att du kunde scanna in fotona!
Usch, när saker och ting bara försvinner....
Sköna täcken! Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

5 juni 2011 22:55

blev en aning ledsen i ögat när allt bara försvann, men jag trycker ut en hel del av bilderna & klistrar in i album. Har gjort det sedan jag fick min första kamera vid 6 -7 års åldern. Kram ♥

 
Ingen bild

optimist

5 juni 2011 16:59

Så bra att du kunde scanna in dessa fina täcken. Det är roligt att få se. Undrar vem som "sabbade disken"? Du verkar ha likadant väder i London som vi i Sundbyberg. Kram.

kickssons

5 juni 2011 22:52

"Disk-sabbotören" är för tillfället på MC turné i alperna tillsammans med 10 till f.d kollegor & andra vänner, kommer hem på Torsdag. Han hade köpt ett nytt program och var hemma hos en bekant som verkligen är data kunnig och skulle få hjälp, men plötsligt hade De raderat hela alltihopa..Huga Jag saknar mest mina foton, men hade tryckt ut en del & klistrat in i album och många bilder finns på CD skivor. Idag har vi haft riktigt tråkväder, duggregnigt & vi behöver massor av riktigt regn . Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

6 juni 2011 18:41

Snygga så in i norden!!! :)))
Kram från ett vaaaaarmt Dalarna! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

7 juni 2011 01:15

Thank you Lena.. men inget i klass med Din fasters alster.. fina grejer hon tillverkar. London kramar ♥♥♥ P.S blev det något sovandes i husbilen??? D.S

 
Ingen bild

Berit Elisabet med kasper

6 juni 2011 21:54

Verkligen tur att du hade foton på annat håll. jag vill inte ens tänka tanken att allt i datorn bara skulle försvinna! Jag är alldeles för dålig på backup.
Datakrascher har jag upplevt, men då har nästan allt ändå kunnat räddas.
Ja, huvaligen! Tänk, så mycket en dator innehåller. Numera.

kickssons

7 juni 2011 01:12

Jag tror nog att någon (inte jag på den fronten heller) kanske kunde få tillbaka fotona & min 'file' med lite allt möjligt. Har väl aldrig litat 100% att allt ska finnas i datan. T.ex adressbok.. man har ju blivit så beroende av dessa datorer de senaste 10-20 åren. ♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

6 juni 2011 23:03

Fniss,, ja de finns alltid nån någon som lyckas ställa till de =)
Ja ok, inte här då för jag är ju ensam i hushållet.. Men jag brukar alltid kunna hitta någon att skylla på =)
Tråkigt när sånt händer.
Hoppas du mår bra. Va rädd om dig, sussa gott Puss I Pannan o kramen ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

7 juni 2011 01:06

Denna vecka är jag 'home alone' gubben & 10 andra är i Alperna i regnet..& "joddlar" på sin MC, så samma här,ingen att skylla på!! Nattikramar ♥♥♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

7 juni 2011 16:33

Buckeye är ett nytt täcke som jag inte sett förut, skitläckert tycker jag, kanske jag får inspiration att härma.......vi ses på Skypen senare hare gott kram

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

7 juni 2011 23:21

Skulle egentligen ha sytt ett Jacobs ladder mönster, men det blidde liksom fel.. Yes I like it & det gör även gudsonen Jakob som äger täcket. Skypar snart
♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

7 juni 2011 23:55

Håller med EvaLena, vad gäller Buckeyetäcket! Sketasnyggt ;-D // Här har vi haft det "hett om,om inte öronen, men hela kroppen*, så att nästan hjärnan har kokat! *Lite väl mkt av den "góa" sommarvärmen, för att det ska vara skönt* Får nog göra regndansen, o se om jag blir "bönhörd" ASG. Ha dé så gott, o vi hörs pronto igen... Kram-kram

kickssons

8 juni 2011 01:14

Det täcket finns i Västerås & vår gudson Jakob är ägare till det. Skulle ju egentligen ha sytt ett täcke med mönster Jacobs ladder, men det blev lite fel!!!Nattikramisar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

8 juni 2011 00:36

Nu bidde de natta =)))
Hoppas du har haft en bra dag.. Dröm sött Puss I Pannan o kramen ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

8 juni 2011 01:12

Det samma här, ska upp tidigt i morgon & iväg & handla, har svenska kompisar som kommer på lunch.. Kram♥♥♥

 
hanne-may

hanne-may

8 juni 2011 10:26

Hejsan! Jättefina täcken. Ja det är jättetråkigt när bilder försvinner. Hoppas du får en fin onsdag. Här väntar vi på åskan.Behövs en urladdning. KRAMAR

http://may-hanne.bloggplatsen.se

kickssons

8 juni 2011 22:20

Om inte annat så har jag lärt mig hur man scannar in gamla kort från sina album. Hörde att det behövs ordentligt med regn.. Ska Du vara med på damrallyt på lördag???? Hoppas oavsett att det inte kommer att regna då. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Nette Af Sweden

8 juni 2011 16:34

De är så fina .. Jag är lite avis på din Talang ..
Solig LindÖ Kram från Mig Och Min Familj

kickssons

8 juni 2011 22:18

Jag blir så glad när jag hör att en del gillar mina lapptäcken. Kramsiar Kikkan ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards