Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

SEMESTER

Av kickssons - 4 juli 2011 14:25

Semester i smällheta Sverige, men de sista 2 dagarna har det ju svalnat lite. Befinner oss just nu i "världens ände" =Trosa. Bor hos kusin som har blivit med hund..  en jättegosig JackRussel vid namn ToTo (uttalas med Fransk dialekt) Han är en omplacerings vovve på 6 år... Det var kusinträff i huset i helgen & ToTo gillade inte så mycket folk,  så han blev rockslusk & bosatte sig i garderoben. Att vi sedan bodde i hans säng hjälpte ju inte saken. Han tog över sin säng vid sängdags men ToTo matten ville att ToTo skulle bo hos henne.. MORR MORR tyckte han & gömde sig under sängen, efter c:a  15 minuter blev hans fast och bodde snällt hos sin matte. Följande kväll samma visa, men efter mycket om & men gav vi upp & lät honom bor kvar under sängarna.  Efter en halvtimme kom ToTo skuttandes och gosade ner sig i min säng.. & sov där hela natten.. i värmen. Nu är han & jag  riktiga kompisar.. Han har lärt sig att Englands kusinen är lite "fumlig" &  tappar leverpastej andra andra matbitar  med jämna mellanrum.


I morgon får ToTo tillbaka sin egen säng, men vi kommer  snart tillbaka. Det blir Västerås några dagar igen, sedan Borlänge bl.a med  träff med  Märta, Petrus, Malte &  fika hos deras mormor.  Hej hopp då ryker idén om att försöka hålla igen lite med kalorierna !!! Plus våffel-ätande i Tällberg med andra goda vänner är också planerat ..  


WE ARE ENJOYING OUR HOLIDAY!



                  Lovely ToTo

  

ToTo bild "stulen" i kusins fotofile...

 
 
Gerd

Gerd

4 juli 2011 20:19

Hej! Tänkte att ni dragit till gamla Svedala!
Oh, en sån fin hund, ToTo!
Min lilla Sarah har en blandning Jack Russel / Foxterrier, supergo, lille Diego!
Kramar Gerd och Sigge!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

5 juli 2011 19:04

ToTo saknar jag redan. Underbar men mycket bestämd liten hund. Han bad om lite fårfiolskött & en bit leverpastej i morse innan vi åkte. Det där eländiga torrfodret tyckte han skulle ätas en annan gång, Kram från gurkstaden som ska ha Power Meet denna helg, så vi lämnar stan...

 
Lena

Lena

5 juli 2011 00:06

Åååå så söt han är To To!! klart som korvspat att dom "slarviga" Engelsmännen är bra att sitta bredvid när mat vankas! ha ha ha... ;)
Mamma har börjat baka några olika småkakor, å så blir det bullar, sockerkaka osv. ;) åååå så hon ser fram emot er alla! ja de gör förståss vi åxå! hi hi.. :)))
Ses snart då! :)) Kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

5 juli 2011 18:58

Ska ringa & meddela Kerstin att ett par sallads blad räcker till lunch!!!!!.. för plats till Din mammas hembakade godsaker kan man ju bara INTE missa. See you tomorrow. Kram till Er allihopa.

 
Buttons

Buttons

5 juli 2011 15:51

lyckost säger jag bara...........pussa Märta från mig..........jag kommer snart om ett par månader............blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

5 juli 2011 18:56

Det blir nog ett riktigt pusskalas i morgon... Luktar ju hund.. !! Ska påminna om Din kommande resa. Kramkram & det vanliga slisket!!!! tjihiii

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

5 juli 2011 17:07

Hej!
Jaså ni har råkat en Jack russel hehe..Ja dessa vovar de har sina exter för sig. Det har min med..Va kul att ni skall träffa lena och gänget..Önskar er en fortsatt trevlig semester..Blessings

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

5 juli 2011 18:53

Saknar redan ToTo, men vi återkommer till Trosa. Kramisar

 
MånaMåna

MånaMåna

5 juli 2011 20:20

Å jag som ska till ett annat världen ände i morgon. Adressen är faktiskt sån...Se mitt inlägg igår :)) KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

7 juli 2011 22:29

Hej Måna, har inte loggat in mig här på ett par dagar...så jag hittade just nu Din kommentar. Hoppas Du hade det lika bra i Arkösund som vi har haft i Trosa.. Kramisar

 
Lena

Lena

8 juli 2011 11:14

Tänk så kul att ni kom!! så härligt att täffas! :)))
& duken är bara totalt underbart fin!! den ska få pryda vår Delfin som ju är blå inuti ;) kommer passa som en "smäck" :)) jag ska sy gardiner till den i vinter, mörkblå som dukens yttre ;)
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 juli 2011 17:50

Sitter & svettas i Vallentuna hos min kompis som bl.a är hundmassör. Hörs lite senare. Kram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

8 juli 2011 22:45

Welcome tooo Swiiiden...
Vilken söt hund.
De är inte så farligt varmt här nu, men de är ändå rätt så kvavt.. Jag får inte ihop de =)
Hoppas att ni njuter av semestern. Ha de gott kramkram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

10 juli 2011 14:34

Hej i värmen.. evt kommer vi till Jönköpingsområdet framöver.. Hör av mig i så fall, så kan vi ju "klättra" upp till serveringen på Taberg & fika

 
Ingen bild

Myllan

9 juli 2011 15:35

Hej-å-håå, mycket att stå i, men det ger ju en härlig stimulans i tillvaron ;-D -Är snart på väg till Parkteatern, o laddar picknickkorgen som bäst, för att möta upp mina vänner, för en trevlig kväll. -Ha en trevlig lördagkväll, whereever you are, så hörs vi, när vi kan! Kramiz♥♥

kickssons

10 juli 2011 14:33

En tackar.. ska det fortsätta med denna värme undrar jag????????????? klibbiga hälsningar... Hoppas det blev en najs pick-nick. Kram ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

12 juli 2011 09:50

Hallå där tjejen!

Tack för hälsningen! :)

Ni verkar ha det bara bra i den svenska värmen. Tur att ni inte behöver jobba något. Vi håller ju på här på mon och det är svettigt. Christer har grävt om elkabeln på tomten för vi har flyttat mätarskåpet och satt det utanpå huset (infällt) istället för uppe på övervåningen. Men när han och en god vän till oss höll på med det igår (med minigrävare) så grävde de av en telekabel. Aj, aj, aj!!! Jag blev himla nervös för jag vet ju att det kan bli dyrt, väldigt dyrt. Men, tur i oturen, så har de båda jobbat med telelarm så de kunde tvinna ihop trådarna så det funkade igen. Pust! Alla här nere på mon var utan telefon ett tag men de kom en och en och berättade att det funkade. Så jag kunde sova gott i natt :)

I morgon kommer Eon och plomberar elmätaren och efter det är det klart att bara fortsätta med det som är påbörjat inne. All el ska dras om men han börjar nere.

Idag ska det nya fönstret i köket ner mot älven sättas in. Det finns inget nu och jag antar att det kommer att dråsa in en hel del sågspån. Kåken är ju från 32. Toppen ska det bli med utsikt! Tänk dig att stå där och jobba och se ut över vattnet! Jag riktigt längtar. De hinner säkert byta det andra fönstret också. Ett fönster ska sättas igen. Men det får vänta så länge.

I dag ska jag börja måla tak till köket. Det blir vitt. Vi har köpt norsk takpanel. Eftersom köket kommer att bli i lantlig stil så passar det bra :) Idag finns det så bra färg så man behöver inte lacka kvistarna med shellack! Bra! Jag ska hålla till ute i verkstaden. Den är stor och där besväras man inte av flugor eller broms.

Här är väldigt varmt. I förrgår kväll tror jag att Elvis hade fått värmeslag. Han var alldeles apatisk. Vi duschade honom länge, länge med kallvatten. Sedan blev han pigg igen. Jag började klippa honom igår och ska fortsätta idag. Lika bra att ta ner hans päls nu. Det mår han bara bra av. Katterna har inga problem.

Hälsa Anne och ge henne en kram från mig när du träffar henne!

Ha en fortsatt trevlig vistelse och låt inte jycken morra åt er när ni kommer tillbaka! Någon respekt ska han väl visa! *skrattar*

kram till dig och hälsa maken

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

12 juli 2011 23:02

Jahaja. så det är alltså ingen semester Ni har med all ombyggnad i mon. Klarta att jag ska hälsa Ann & hennes två Lagotto vovvar i morgon. Kram Kikkan..

 
Gerd

Gerd

12 juli 2011 12:19

Hälsningar från ett inte fullt så varmt Lidköping!
Vi har varit en kort sväng på Öland, där var det varmt så det förslog.
Där bytte jag till mig ett nytt efternamn, så mitt gamla är numera mellannamn. Så det kan gå....
Här är sommaren uppbokad för en massa vårdbesök... så vi har ingen planering.
Massa goa kramar till er två från oss två!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

12 juli 2011 23:04

Grattis till bröllopet.. & good luck in the future som man ofta säger i England. Kramisar. P.S Har inte så mycket tid vid datan, jag är nog nummer 7 på listan när jag ska använda den!!!!! D.S

 
Lillemor

Lillemor

15 juli 2011 11:47

Upprepar mitt svar på ditt inlägg i min blogg :

Hej där Kikkan! :)

Jag förstod väl att ni skulle ha det trevligt, Ann och du. Lagotto är fina hundar. Jag har en väninna som har en sådan och han är bedårande :)

Tack, det går framåt. Ska blogga om det i den andra bloggen när jag får tid. Köket kommer att bli jättefint. De båda nya fönstren är insatta. Det ena togs upp ner mot älven. (fanns inget där förut) Diskbänken ska flyttas och vara under det. Nu håller Christer på med att sätta igen ett fönster där inne. Det är mot ingången och där ska vi ha en hel vägg för vi har ett stort, vackert skåp som ska stå där när vi flyttar ner.

På lördag eller söndag åker vi ner till Sundsvall och IKEA och köper resten av skåpinredningen och bänkskiva samt litet annat vi behöver. Idag har jag beställt ett vackert golv på nätet. Det ska läggas in i köket och hallen. Så det tar sig. Känns väldigt roligt att få ett nytt och fungerande kök med arbets-och diskbänk i rätt höjd.

Ha det gott min vän! kram

PS. Vore kul om du kom uppöver! DS.

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

15 juli 2011 22:31

Ska bli kul att se slut resultatet av köket. Trevlig helg. Kramar Kikkan

 
optimist

optimist

16 juli 2011 20:57

Så roligt för er att åka runt i vårt land och träffa släkt och bekanta. Förstår att ni har det trevligt. Vädret är ju just nu kanske inte det allra bästa men jag tycker om det, lagomt svalt. Det var en mysig hund ni fick lära känna, och klok, den visste vad den ville och visade det tydligt. Ha det fortsatt bra. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

16 juli 2011 21:05

Jag tycker också att vädret är ganska OK just nu, men regnet gillar jag inte. Sköt om Dig ordentligt. Kramar Kikkan

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

16 juli 2011 23:32

Då är lördagen snart slut o söndagen snart här. Alltså gick helgen fort,,, igen =)
Hoppas ni har de bra.
Dröm söta drömmar. Kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

17 juli 2011 21:06

och nu börjar söndagen att lida mot sitt slut också.. Ha en bra kommande vecka. Kramar

 
Neta

Neta

17 juli 2011 09:43

Men vad synd... Vi var i Hedemora, Borlänge, Leksand och Rättvik den 5:e.. Vi gjorde allt på en dag. Men jag bor ju bara 5-6 mil från Dalagränsen.
Men vi får styra upp det nästa gång så vi kan träffas...
Kram och ha en fortsatt trevlig sommar!

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

17 juli 2011 21:05

Vi får väl "planera" det hela lite bättre nästa sommar. Ha själv en fortsatt trevlig sommar. Kramkram från ett just nu regnigt Västerås

 
Ingen bild

Gunsan

18 juli 2011 09:30

Halloj, härliga bilder som vanligt:) Hoppas ni slapp regnet som nu har kommit till mina breddgrader. Uj, uj rena hösten ute:( Kramar från ett blött Kolsva

 
Ingen bild

Gunsan

18 juli 2011 09:33

Glömde skriva att TO To ser ut som Ronja, hon är bara lite gråare på nosen numera:) Men hon älskar fortfarande sin "pip" och kan leka hur länge som helst med den:)

kickssons

18 juli 2011 21:13

Massa regn hos oss också idag, tog ut en av de äldre i familjen på en fika på nya IKEA, tror halva Västerås var där också, puhhääää. Vi hade vårt engelska IKEA familje kort med oss och kunde fika kaffe & bulle för 50:-. Hade planerat Vallby, men absolut INTE fika väder där i dagens regn. Var på loppisar i Kolbäck med område i lördags, hittade inget jag letade efter. Gubben var på Westerkwarns veteranbils möte, förra måndagen med en kompis till oss som har en 1953 års Cheva. Vi missade Power Meet i V-ås. Hoppas på bättre väder i morgon, ska ut mot Dingtuna & hälsa på en skolkompis. Kramkram

 
Ingen bild

may-hanne

19 juli 2011 19:34

Hej!! Härlig hund TO TO;-) HOPPAS NI HAR DET FORTSATT BRA. KRAM EVA

kickssons

20 juli 2011 21:28

Träffade en annan mysig hund idag i Kungsör plus de hade 4 underbara kattungar, som föddes 5/6. Vi fortsätter och har det bra på semestern. Kramar

 
M Anneli A

M Anneli A

19 juli 2011 22:46

Ojjj vad det regnade precis.. De va alla portar som öppnades samtidigt.
Jag blir alltid påmind om mina mormorsrutor när jag tittar in hos dig.. Jag glömmer bort dom hela tiden, så jag får allt sätta igång o virka lite..
Hoppas du mår bra. Ha de gott kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

20 juli 2011 21:26

Virka jag jag INTE.. men jag nöjer mig med att sy mina lapptäcken m.m Vi njuter och har det bra. Kramisar

 
optimist

optimist

20 juli 2011 16:50

Hoppas att ni fortsatt har en bra resa. Dalarna var ni till, liksom vi. Jag gillar det landskapet. Sverige är ju ett vackert land. Kram och var rädda om er.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

20 juli 2011 21:24

Tack vi har det bra på semestern. Håller med dig att Sverige är ett mycket vackert land. Tycker nog att Dalarna är det "svenskaste" framför allt när solen skiner där uppe, men det finns ju så mycket mer vackert att njuta av i resten av Sverige. Kramar

 
Lillemor

Lillemor

18 augusti 2011 13:39

*skrattar åt ToTo** Han är bara fööör underbar! Trevligt när hundar visar vad de vill, bara de inte blir elaka. Klart han gillade att ligga i din säng..gosigt ju *ler*

Ha det gott!
kram // Lillemor

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

19 augusti 2011 01:12

Saknar ToTo han är defenitivt en vovve med myckat karaktär.. Kan tänka att Din Elvis är urmysig också. Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards