Alla inlägg under augusti 2011

Av kickssons - 29 augusti 2011 17:22

.....har jag hunnit sy till det blivande täcket vi har  som projekt detta år, på en av lapptäcks grupperna jag tillhör.


            

Här använder jag bara tyger med fruktmönster på & i samtliga rutor finns ett beige tyg .

Ellers har det varit lite klädsömnad i veckan, åker på en en minisemester nästa månad och lite nytt behövs att lägga i resväskan .. Gillar kläder i linne tyg, men har liksom tröttnat på alla kläder i svart, beige eller olivgrönt som verkar vara de mest vanliga färgerna så nu blir det lite mer färggrant!!   Klämmer kanske in några bilder på de som blir färdig sytt på ett senare blogg inlägg.

Tycker det har blivit lite höstaktigt i luften, blåser kalla vindar idag och solen "jobbar" bara halvtid,  brrrr men hoppas det dröjer innan det blir vinter här.


Dags att återgå till symaskinen   

Av kickssons - 22 augusti 2011 13:29

... som jag träffade på under semestern.

               

  en del av CICCI'S TÄCKEN som jag har sytt till henne.


                 

       Grodor                   Friendship stars                 Teatime


               en del andra täcken från Ciccis familj.

            


Har satt i gång 'symaskineriet' igen efter sommar uppehållet  & nästa täcke ska bli ett baby täcke med dessa tyger.

                 

Den blivande Mormorn har bjudit in många bekanta till en s.k Baby shower om några veckor.. så gott om tid att sy färdigt täcket.

                                   


.

Av kickssons - 20 augusti 2011 17:14

Nu verkar det som om livet börjar återgå till det normala här hemma, efter semester etc.. Har haft en kusin & hennes svåger här på besök i 12 dagar. Åkte över till Frankrike ett par dagar med bilen på tåg under den Engelska kanalen.      Mycket effektivt och bekvämt sätt att resa. Som vanligt blev det allt för mycket god mat  i Frankrike...        som skulle "testas" . På hemresedagen handlade vi ost,vin och lite annat smått och gott på     en av de många supermarket.


Det blev även ett par dagars besök i Portsmouth hos gemensamma bekanta när vi kom tillbaka till England.


Min kusin, som lärde mig att sy lapptäcken och jag åkte upp till Birmingham på    en stor lapptäcks

- utställning/ mässa förra helgen. Det blev en lång dag med mycket att kika på och naturligtvis handlade vi lite tyger m.m

 

Så i den kommande veckan ska det bli dags att umgås med min nyservade symaskin. Ska läsa ikapp hos en hel del bloggare, har liksom inte riktigt haft tid med datan i sommar.

                                          



                                                  

         

Av kickssons - 4 augusti 2011 17:54

Det verkar som om de flesta av våra svenska vänner  har husdjur, hund, häst, katt eller  gerbel. Tog bilder på de flesta av dem, ett par katter var dock ute på råttjakt, gerbeln & hästarna var på semester. Här är några bilder på en del av dem.


     


                     

  

                            


                      


                                


Jag skulle så gärna ha en hund, men vi reser allt för mycket och det skulle absolut inte vara schysst mot en hund att ofta lämna in dem på "hundpensionat".



Just nu har vi tråkigt    väder. Den tropiska värmen försvann hos oss, men jag hoppas att vi ska kunna sitta utomhus på lördag då vi har kräftskiva i här hemma.


                          







Av kickssons - 1 augusti 2011 13:19

..  är nu hemma efter lite över en månads Sverige semester. Har haft det alla tiders, men alltid skönt att sova i sin egen säng igen.

Blir full fart här de kommande  2 veckorna..  Quilt klubbar idag & i morgon, långlunch med en del av mina svenska väninnor på onsdag. "Vampyrena" på Harefield hospital vill ha blod prov av mig torsdag morgon, fredag blir det hämtning av kusin & hennes svåger på Stansted flygplats.



   ▼  ▼  ▼  ▼  ▼  ▼ ♪♫♫♪♪


     Kräftskiva i vår trädgård blir det på lördag kväll. Har varit på IKEA i morse och handlat kartonger med frysta kräftor som 5 Svenskar, 2 Engelsmän, 1 Skotte & Finska Ville ska kalasa på.


Nästa vecka blir det några dagar i Frankrikeoch  därefter Portsmouth tillsammans med Sverige besökarna.

  Var det någon som undrade vad man skulle pyssla med på dagarna när man blivit pensionär ????

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards