Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

4-BENTA SEMESTER KOMPISAR

Av kickssons - 4 augusti 2011 17:54

Det verkar som om de flesta av våra svenska vänner  har husdjur, hund, häst, katt eller  gerbel. Tog bilder på de flesta av dem, ett par katter var dock ute på råttjakt, gerbeln & hästarna var på semester. Här är några bilder på en del av dem.


     


                     

  

                            


                      


                                


Jag skulle så gärna ha en hund, men vi reser allt för mycket och det skulle absolut inte vara schysst mot en hund att ofta lämna in dem på "hundpensionat".



Just nu har vi tråkigt    väder. Den tropiska värmen försvann hos oss, men jag hoppas att vi ska kunna sitta utomhus på lördag då vi har kräftskiva i här hemma.


                          







 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

4 augusti 2011 23:15

Hahaha alla va jättesöta,, men bild nr 4 va så gosig.
Du har rätt, om man reser mycket o måste lämna bort sitt djur ska man tänka sig för innan man skaffar djur.
De är så många som skaffar djur o sen "fattar" dom inte att man måste ta hand om dom oxo =)

Ha en trevlig helg, nattiskramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

5 augusti 2011 00:00

Natti natti härifrån. Kram ♥♥♥

 
Gerd

Gerd

5 augusti 2011 07:23

Jag gillar ju den här Jack Russel hunden! Oh, jag är så frälst i min Sarah´s Diego!
Här är det högsommarvärme, vi är hemma på blixtvisit, ska tillbaka till husvagnen igen, hem på söndag för mera ordningar må o tis, ja du vet.
Kramar!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

5 augusti 2011 14:27

Jag misstänkte Du gillade Jack Russeln. Nu ska ToTo vara hos sin lill matte när stormatte kommer hit idag på semester. Ha det bra & kör försiktigt med allt åkande.Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

may-hanne

5 augusti 2011 08:16

Så fina bilder. En hund ska inte lämnas mer än 4 timmar. Ja i sverige har det ökat med husdjur.

Önskar dig en fin helg. kramar

kickssons

5 augusti 2011 14:25

Det är nog samma som gäller att lämna hundar ensamma allt för länge här också. En av grannarna brukar ringa & be mig ta ut deras vovvar en stund om de t.ex har blivit försenade. Trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

5 augusti 2011 10:57

Oj vilka söta små husdjur. Jag tycker ju mest om katter, men gillar hundar också. Ser att Lenas tre "finingar" är med. Hoppas att ni får vackert väder till kräftskivan. Här är det alldeles för varmt för min smak. Jag tar och sänder ner lite till dig. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

5 augusti 2011 14:22

Tack, jag tror att lite av värmen Du skickade redan har dykt upp, men skicka inte FÖR mycket. Som vanligt var det härligt att träffa Märta, Petrus, Lena m. familj & nu även Malte. Har allregi mot en del katter, men de 4 små kattungarna min väninna Lotta hade skulle jag lätt kunnat ta med mig hem. Trevlig week-end. Kram Kikkan ♥♥♥

 
Lena

Lena

5 augusti 2011 21:32

Nämen hej hopp!! så ni är hemma igen nu!! :))
Håller med, borta bra men hemma & den egna sängen ändå bäst! ;)
Men du, -vad är en Gerbel???
Hos oss kom så regnet på eftermiddagen idag! inte regnat på jätte länge faktiskt, så det har varit både grillnings & eldningsförbud hos oss & på många platser. Snustorrt överallt, & svampen håller på att torka upp, så regnet som kommer nu är faktiskt välkommet! :)))
Hoppas dock att ni slipper den varan på er mysiga Kräftfest på lördag! Här var det "Premier" kl 17.00 idag på kräft fiske, vi träffade på några som kom till ön vi var på & skulle lägga i burar, stackars kräftor, jag hoppas jag, gubben & hundarna skrämde iväg kräftorna ;)
Kram kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

6 augusti 2011 00:15

Tror en Gerbil kan vara en ökenråtta, men inget jag erbjöd mig att ta hand om när matten till den var på semester. Hoppas verkligen på att det blir 'sitta ute väder' i morgon kväll hos oss. Trist om alla svampar bara torkar bort. En av sverigebesökaren hade varit ute i skogen & plockat kantareller som just nu ligger i min kyl. Tänker inte bjuda en kotte på dem, de är bara MINA (mumsfillibabba). Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

5 augusti 2011 22:58

Visst är det mysigt med en 4-bent gó kompis,men ack, så bunden man blir! Inte att tänka på, för min del, efter att ha varit "semestermatte" i 10 dar!Fick ställa in, o ändra en del aktiviteter under den perioden, för att det inte funkade med en lurvig kompis... Nu tar jag igen "hundlivet", o kör i "180" igen, o samlar energi, med kuliga aktiviter, för att ta tillvara sommardagarna ;) -Ha nu en supertrevlig helg, o vi hörs på Skyperiet! (Det har varit mkt probs där, men de ska väl äntligen styra upp dem nu, har jag fått besked om!)Kram-kram ♥♥

kickssons

6 augusti 2011 00:18

Visst blir man bunden av vovvar, men de är ju så gosiga. Låter inte så tokigt med skärgårdsutflykter när vädret är bra. Trevlig helg ♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

6 augusti 2011 02:33

Hej hopp. Tänkte säga god natt men de är ju snart morgon så jag säger God morgon, ha en bra dag.
Kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

7 augusti 2011 17:36

Hejsvejs! Det blev en trevlig dag/kväll, idag slappas det.. Gästerna vilar nu & jag ska nog göra samma om en stund. ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

6 augusti 2011 14:28

Hej hej..1 månad ja då har ni fått en hel massa minnen och intryck med er. Ja sverige är väldigt hund katt rikt. Här där jag bor finns det nog en hund el katt i vart fjärde hem. Många revirkiss under en promenad i området hehe..
Idag skulle ni ha kräftskiva ja..Då får jag önska er en trevlig fest..Själv föredrar jag räkor..Bless

http://Blessings.rehab.bloggplatsen.se

kickssons

7 augusti 2011 17:34

Hade en trevlig kräftskiva.. Jag gillar nog krabbor bäst av skaldjuren, men kräftorna var goda igår.. Ha en bra kommande vecka. Kram ♥♥♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

6 augusti 2011 14:58

klart att vissa grejjor kan man inte göra med husdjur, men det spelar ingen roll, eftersom Buttons är världsbäst och goast......
Tycker ju jag

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

8 augusti 2011 22:09

.

 
Kasper

Kasper

6 augusti 2011 17:40

Åh, så många nästan-såna-som-jag du träffade! Itnt så konstigt iofs, för det finns allt väldigt många här i världen som går på fyra ben. :)
Nu har det äntligen kommit lite regn här, och det är precis lagom varmt. Härligt säger matte, och det tycker faktiskt jag med!
Hoppas kräftskivan blir/är jättelyckad!

http://kasperian2.com

kickssons

7 augusti 2011 17:12

Va skönt att Ni har fått lite regn, hörde från Trosa-kusin att det var väldigt torrt i deras område. Lite mer regn gillar nog de blivande svamparna säkert att de kommer snarast, så får de växa till sig. Kräftskivan gick bra, lyckades sitta utomhus hela kvällen. Regnet kom idag nästan 24 timmar efter "planerat"

 
Neta

Neta

10 augusti 2011 10:13

Hej, hur har Ni det i London? Vi var och hälsade på dottern i Oslo förra veckan... Gick där och tänkte på idioten när man såg alla blommor kring hela stan... Och sedan händer detta.... En kan göra mycket skada... och flera kan göra mycket skada... eller kanske mer... vet inte... allt är kaos i huvudet när man tänker på allt som sker.
Hoppas allt är bra med Er! Kramar!

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

14 augusti 2011 22:52

Vi har det helt OK, bor inte nära något av "kravallområdena". Tog oss ett par dagar över till Frankrike med besökande Sverige släktingar och fick veta det mesat via CNN & Sky nyheterna om vad som skedde i delar av London. Men som sagt knasbollar finns det ju runtom. Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

11 augusti 2011 14:16

Hello!! Hjemme igen efter 2 veckor på Gotland! Har haft det alldeles förträffligt som vanligt så det är lite tufft att vara hemma och behöva tänka igen... ;-) E o K var inte helt lyckliga över att behöva åka hem, men nu så är de i full fart att utforska trädgården!
Men du, vad är det som händer i London och delar av England?!?!?!?!?!? Skulle annars gärna vara med på kräftskivan....
Kramar!! Cicci

kickssons

14 augusti 2011 23:01

Verkar som vanligt helt idiotiskt ang. dessa "riots". Antagligen de vanliga "rent -a mob" som är i farten. Grannen Patrick fick jobba nästan 48 timmar i sträck.. en del av hans kollegor fick inte ens gå hem & utan satt & sov så gott de kunde i sin "firma" bilar mellan sina skift f.o.m Måndag till Onsdag kväll > Not very nice. Kräftskivan gick som vanligt med det vanliga "öset" but we missed you.. 5 kg kräftor & 2 st västerbottenost pajer slukas!! S & B åker hem på Tisdag.. blir tomt efter dem. Hörs & ha de. Kramkram ♥♥♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

18 augusti 2011 13:34

Hallå där Kikkan! :)

Vilka underbara djur!
Du gör helt rätt som inte skaffar hund nu. Om ni en dag inte känner för att resa så mycket så kan ni ju alltid skaffa en då.

Vi har ju Elvis, vår hund, och tre birmor. Nu har vi tagit hand om min dotter Kristins dotter ett tag för hon ska flytta till en ny lägenhet, fara och hålla ett föredrag på Island och sedan åka till Brasilien på ett surfläger. De har varit här uppe runt Sundsvall där hennes bröder, mina söner, bor och hon lämnade Cody till oss *skrattar*. Man kan alltid lita på mamma :)
Men det är ju bara släkten han har kommit till; mamma och tre helbröder.
Jag får väl åka ner till Linköping med honom någon gång i slutet av september/oktober.

Kram till dig från ett soligt Fröksmon.
PS. Har skrivit ett nytt inlägg idag DS.

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

19 augusti 2011 01:01

Har precis läst Ditt senaste inlägg.. vilket 'super- duper' kök & antagligen resten av huset också, Ni har. Har också haft kusin besök som reste hem i Tisdags.. Saknar dem redan!!! Men vi håller ju mestadels till Svenska. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

19 augusti 2011 00:05

Kikar in på kvällskvisten & önskar en fin helg! :)))
Kramar i mängder!♥ /Lena
Pst! mamma hälsar ständigt till dej/er!♥ ;) hon säger alltid, -har du hört något från Kickan då? -hälsa om du ser henne (på bloggen då förståss he he )

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

19 augusti 2011 01:07

Tack det samma, har kikat på bilderna idag, som jag tog sist vi sågs.. Du måste hälsa så mycket tillbaka till Din gulliga mamma. Blev jätte kaksugen när jag såg på bilderna, men det är hårda bud nu.. ska ju på week-end resa om c;a 6 veckor till Morocco & då ska det bli baddräkts användande. H J Ä L P!! Ska försöka läsa ikapp lite på bloggen till helgen. Kramkram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards