Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

LIFE BACK TO NORMAL

Av kickssons - 20 augusti 2011 17:14

Nu verkar det som om livet börjar återgå till det normala här hemma, efter semester etc.. Har haft en kusin & hennes svåger här på besök i 12 dagar. Åkte över till Frankrike ett par dagar med bilen på tåg under den Engelska kanalen.      Mycket effektivt och bekvämt sätt att resa. Som vanligt blev det allt för mycket god mat  i Frankrike...        som skulle "testas" . På hemresedagen handlade vi ost,vin och lite annat smått och gott på     en av de många supermarket.


Det blev även ett par dagars besök i Portsmouth hos gemensamma bekanta när vi kom tillbaka till England.


Min kusin, som lärde mig att sy lapptäcken och jag åkte upp till Birmingham på    en stor lapptäcks

- utställning/ mässa förra helgen. Det blev en lång dag med mycket att kika på och naturligtvis handlade vi lite tyger m.m

 

Så i den kommande veckan ska det bli dags att umgås med min nyservade symaskin. Ska läsa ikapp hos en hel del bloggare, har liksom inte riktigt haft tid med datan i sommar.

                                          



                                                  

         

 
 
Kasper

Kasper

20 augusti 2011 19:27

Lite skönt med normalliv också. :)
Väldans massa goda saker dom verkar ha i Frankrike. Fast såna saker har jag aldrig ätit. Men dom SER goda ut, och framförallt spännande.

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

20 augusti 2011 21:56

Du har helt rätt Kasper, mycket god mat i Frankrike & många tar med sina kära vovvar in på restauranterna där. Men tror inte skaldjuren kan vara så spännande för Dig, Du skulle nog hellre föredragit oxfilén som en i gruppen beställde.
Oh, det känns så bra att läsa om att Mysan nu har det bra hos Sigge och hans matte. Undrar också hur folk kan bete sig så underligt med djur som Mysans "2- beningar" har gjort. Fy fy för sådana människor.

 
Gerd

Gerd

20 augusti 2011 19:48

Välkommen tillbaka till datorns underbara värld! *ler*
Ja, glad är jag att ha sett dig vara kreativ!
Kul kul.
Vi hörs! Kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

20 augusti 2011 21:44

Känns lite "segt" att sitta vid datorn igen.. Ha en bra fortsätting på week-enden. Kram♥♥♥

 
Ingen bild

may-hanne

20 augusti 2011 19:59

ÅHH vilka härliga bilder. Det vattnas i munnen.

Du ser ut haft det toppen. Kram från mig

kickssons

20 augusti 2011 21:42

Nu när jag kikar på bilderna nu, skulle jag lätt kunna äta massa skaldjur igen. Kramisar ♥♥♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

20 augusti 2011 21:00

Det där räkfate såg mumsig ut säger matte........blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

20 augusti 2011 21:41

Buttons räkfatet hade även ostron, havskräftor, ett par olika sorters sniglar m.m inkl. 2- våningsfatet inkluderade även krabba & massa annat gott. Trodde aldrig jag skulle kunna äta mer skaldjur.. men... men.. följande morgon var man hungrig igen. Fina grejer matte Din har tillverkat och ska ta med till Sverige. Blir nog inte mycket plats i Ert baggage för kläder.. "Slibber"!!!!!...♥♥♥

 
Lena

Lena

20 augusti 2011 23:08

Oj vad ni är hurtiga!! kuskar & kör, både hittan & dittan!!
-Ja du, den där fat clubben tror jag att jag ska anmäla mej till snart hö hö.. va massa gott de finns att äta! & sugen är man åxå jämt, suck suck.. ;)
Ha så kul med maskinen!! & Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

21 augusti 2011 10:23

Hahaaa jag sitter mestadels som passagerare!!! Skulle ha gått till "Fatklubb" i Torsdags men "glömde" att gå dit. Men nu på Torsdag finns det egentligen inga ursäkter att inte gå dit.. Ska iväg på lokal hantverksmässa om en stund. Kramar till Er allihopa. ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

21 augusti 2011 00:46

Mmmm smaskens.. Läckra bilder. Ja tänk om man kunde ta en tripp över till Frankrikeeller nån annan stans..
Trevlig söndag. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

21 augusti 2011 10:20

Nu är det hårda bud på matfronten.. Ska iväg i slutet av September på long week-end och behöver komma i lite kläder som har "krymt" hängades i garderoben. Kramisar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

21 augusti 2011 23:37

Dom kommer du snart i igen =)
De ska kännas att man har gottat sig nu i sommar.
Här får de nog bli lite strängare oxo med mitt matintag eftersom jag inte går ner nåt. Jaja,, de är bara att kämpa.
Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myllan

24 augusti 2011 13:14

Hallå där! Jaa, sommaren har gått fort, o knappast något regná bort, fast man hoppats på det ibland, hahaa... Ni har verkligen hunnit med massor, denna sommar ;-D o lagrat energi, för kommande höst o vinter! // Här har det oxå varit "fullt program", för det mesta, o nu går aktiviteterna över till höstens program, med träning o annat, vilket oxä känns bra, tycker jag!*lite mer strukturerat, s.a.s.* -Datoriet har det varit minimalt med, för min del oxå, o har knappt varit anträffbar på Skype heller, men jag ska "bättra mig" med det ;-p // Bautakramen från mig, o ha dé så gott ♥♥

kickssons

24 augusti 2011 18:01

Usch jag tycket e det var höst i luften igår & bara +14 i går kväll.. Yapp nu är det som vanligt hemma.. vi har bankholiday denna helg sen inga röda dagar förrän den 25:e December. Kul i jul???!! Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards