Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Quilt/ ETT STEG MER ANG. DAGENS TEKNIK

Av kickssons - 7 september 2011 19:26

Hade besök av en f.d skolkamrat från  Västerås i helgen,  Lena bor också i England, jag  kallar henne även för min tekniska rådgivare!!! Hon försöker få mig att bli aktiv på Facebook, men jag har varken tid eller intresse.

MEN jag är nu lycklig ägare till en USB mojäng, köpte den igår på 'gubbdagiset' Clas Ohlson,  som nu har några affärer i England.

Har ju "förlorat" en hel del bilder från datan  av misstag, men idag hittade jag en gammal DVD med bilder på mina tidigare lapptäcken. Ska nog köpa en till sådan grej och bara lägga in min lapptäcken på den.


             Detta mönster kallas för around the world.

Ska ladda upp  lite fler bilder och återkomma med dem en annan dag. 


 Var inne i London igår eftermiddag & var med på en syjunta som äger rum i Svenska Kyrkan. Det fanns några till svenskor där som också syr lapptäcken i gruppen. Bortsett från att försöka lägga ihop små hexagon bitar  till ett blivande bårtäcke till kyrkan, var det många planer för saker som kan sys & säljas på kyrkans julmarknad i November. Så nu blir det nog fullt upp framöver i syrummet här hemma  . Nästa vecka ska jag igen in till kyrkan & anmäla mig till att i år kunna arbeta alla 3 dagarna på själva julmarknaden.  

 
 
Gerd

Gerd

7 september 2011 20:03

Hej Kikkan!
Vad jag beundrar dig för ditt flitiga arbete med dessa underbara quilttäcken/lapptäcken!!!
Det är väldigt poppis och man ser många butiker annonsera.
Det är t.o.m så fint, har jag läst, att man kan använda lapptäckena till tavlor!
Inte dumt att ha ett USB-stick att spara grejor på, det har jag haft verklig nytta av själv - för lite glömsker blir man ju med året, eller? Haha!
Varma hälsningar och kramar från oss två!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

8 september 2011 00:11

Jag tror Lidköping har 3 lapptäckstyg butiker!!! Det är mycket poppis att ha lapptäcken som "wall hangings", personligen föredrar jag att täckena används, men smaken är ju... Ett par av täckena i Västerås har snart slitits ut.. Har lappat ihop ett som nu fungerar som pick nick filt.
Ska kolla in en till UBS stick i veckan, men ingen brådska..tycker att det vore smart att ha en separat med alla handarbeten på. ♥♥♥

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

8 september 2011 01:57

BRA med små USB-minnen!
Tänk, EN TILL som vägrar Facebook - jag trodde nästan att jag var ensam i världen (åtminstone bland internetanvändare) om att inte finns med där!
Eftersom jag inte har intresse av det, så har jag inte tid, jag heller. :)

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

8 september 2011 09:46

Vi får kanske starta en klubb för oss som inte 'Facebookar'. Tycker jag har nog med kontakter med dem jag gillar att "umgås" med både i IRL & nya bekanta via bloggvärlden. Tur att alla har olika smaker, men jag fattar inte detta med att tala om för alla vad de äter till middag, går i för affärer, pysslar med dagligen etc... Ska kanske tala om att jag ska jag ska ge mig iväg till hygenisten hos tandläkaren om 34,5 minuter!!!! Hahaaa..☺ Have a nice day i Ditt numera lilla Zoo ♥♥♥

 
Lena

Lena

8 september 2011 15:30

Sååå vackra alster!!! :))
Låter kul med massa produktion på G!! & jag vet ju att det du gör är sååå fint, & alldelens perfekta & raka sömmar :))
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 september 2011 20:54

Halloj Lena & vovvar! Så raka sömmar blir det inte alltid!!!☺. Kramkram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

8 september 2011 20:52

Hej hej. Hoppas allt är bra med dig.
Har varit fruktansvärt dålig på att hälsa på er.. Önskar dig en trevlig helg. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

8 september 2011 20:55

Tack det samma, har kikat in hos Dig, men latheten har nog gjort att jag inte har kommenterat något. Härlig filmsnutt på Liam när han lagar Teddys godisboll!!!!Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

9 september 2011 17:12

Klockrent av dig, vad gäller skriverier på olika forum ;-D Helt otroligt, hur en del "fläker ut sig",o skriver om "varje steg" de tar! Själv värnar jag om min integritet, även om jag inte har nåt att dölja, men heller inget behov av, att låta hela cybern veta "allt" om mig!-Vet, alltför väl, hur det har missbrukats :-(( //-Du låter "flitens lampa", brinna under hösten, inför kommande basar i Sv. kyrkan, så lycka till, med dina fina handarbeten! (Hoppas nu, att denna kommentar inte försvinner igen, som den igår!) Ha en skön helg, o kramilainen fr. ett härligt sensomrigt Sverige ♥♥

kickssons

9 september 2011 23:29

Men det finns ju vissa som spenderar timvis med att redogöra "varje minut" av sina vakna timmar.. Boooooooooring tycker jag, helt ärligt så har jag inget intresse att veta folks massa olika beteenden, men tack & lov att vi alla är olika. Symaskinsklutterier från denna sida av Nordsjön... slabb slabb.. ♥♥♥

 
optimist

optimist

10 september 2011 11:53

Så fint med dina täcken. Så roligt att kunna handarbeta då det blir så vackert.
Facebook håller jag mig också ifrån, det är nog ingenting för mig.
Min "gubbe" var till Clas Ohlson och köpte USB minne till mig som jag kan lagra mina bilder på. Suverän uppfinning.
Kram till dig och lycka till med allt arbete i kyrkan.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

10 september 2011 12:25

Vi har kanske lika USB minne... Här går det undan vid symaskinen. Hittade "gamla" gardiner från stor salen i kyrkan, som inte behövdes, men jag tog mig en hem, tvättade den och nu har jag massor av bakstycken till grytlappar etc. Alltså precis som det ska vara med lapptäcksgrejer.. man ska ju använda 'recykled' tyger. Trevlig helg till Er. Kramar bland sytrådarna ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

10 september 2011 13:51

Jättevackra täcken!!! Som alltid.

Blev inspirerad att i alla fall lämna in min symaskin på service. Jag har en vit Husqvarna 2000. Den byter jag aldrig bort!
Jag ska inte sy täcken, men väl litet kläder hade jag tänkt.

Men Kikkan! Nu får du sluta! Snälla, kom till Facebook!!! Vi är flera som vill ha dig dit.

kramen från Lillemor som just nu är på mon :)

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

10 september 2011 16:42

Hej Lillemor! Jättekul att se Dig här igen... Ang. facebook, jag har inte riktigt tid att vara med där & har konstigt nog ganska lite intresse av facebook. Har också sytt lite kläder den senaste tiden... men nu går maskinen varm med jultyger som ska bli lite allt möjligt till Svenska Kyrkans julmarknad i November. Många kramar Kikkan ♥♥♥

 
Lena

Lena

11 september 2011 19:29

Kikar in med en bamsekram från ett regntyngt Borlänge!
Jag vet att du syr rakt! så de så ;) men ok, svänger gör du ju i hörnen ha ha ha trallala♫♪♫
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

11 september 2011 23:53

Fniss, fniss ♫♫♪ & natti kramar ♥♥♥

 
Neta

Neta

13 september 2011 08:50

Hej.. kika in hos mig s får Du ser vår lapptäcksutställning....
Allt bra?

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

13 september 2011 13:34

Vilka fina täcken Ni har på RK's utställning, önskade jag hade chans att se de fina "quiltarna". Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

13 september 2011 18:34

Utställningen är hela september... Jag har inte varit dit på några dagar så vet jag inte hur populärt det är... Men vist r dom jättefina.. Jag har en favorit, den med vinröda kanten.. Ska fråga om hon vill göra ett överkast i nåt liknande åt mig...
Ha de bra!

kickssons

14 september 2011 01:13

Mitt favorit täcke är nog det med hjärtan & lite figurer i... men som sagt alla av dem var ju jättefina. ♥♥♥

 
Ingen bild

http://may-hanne.bloggplatsen.se/

13 september 2011 18:56

Älskar dina fina lapptäcken. Så fina!!!
USB minne är himla bra att ha. Gäller bara ta vara på dem sen. Stor kram från ett blåsigt västmanland

kickssons

14 september 2011 01:10

Blir så glad när andra också gillar mina lapptäcken, jag njuter av att sy dem.. Här har det blåst ett par dagar också, men det verkar lite lugnare där ute nu. London kramar ♥♥♥

 
anna

anna

20 februari 2012 03:27

Vilken fin blogg denna här! Har varit här och kollat ett par gånger tidigare. Har precis börjat att blogga själv :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards