Direktlänk till inlägg 16 september 2011

QUILT/ MIN NYA "LEKSAK"

Av kickssons - 16 september 2011 14:43

Nu har jag plötsligt 2st UBS-ar, en för de flesta foton jag har i datan, plus en alldeles egen för mina lapptäcken etc. När jag laddade ner "quiltarna"  hittade jag några andra täcken som jag inte tror jag har visat  på denna blogg.

 

                             

  Dessa överkast har jag sytt till ett par av våra rara grannflickor. Det första är till Rose & alla mitt- bitar i varje ruta har rosor i sig. Till Lily blev det liljor i mitten.

 

                              

               Det här täcket's mönster heter rail-fence.

 

Så till min första "sampler quilt" som jag sydde när jag var ganska ny till att sy lapptäcken.........

   

 

 På baksidan av detta täcke sydde jag på en lapp som visar vad de olika rutorna har för namn.

 


 Många av oss i en av grupperna jag tillhör sydde liknande "sampler" täcken men alla valde sina egna färger & en del sydde bara 16 rutor. 

 

Just nu syr jag juldukar m.m som ska säljas på Svenska Kyrkans julmarknad i London som äger rum i mitten av November. I år ska tydligen kyrkans "Syjunta" ha ett eget bord på marknaden.

 

                                 

 

            

 

 
 
Kasper

Kasper

16 september 2011 18:03

Matte hälsar och säger att lapptäckena är helt fantastiskt fina - och hon faller i total "fäförundran" inför det där allra första!!!!!!!!!!!
Jag för min del konstaterar att jag absolut skulle kunna tänka mig att byta ut det vanliga täcket jag redan har i min bia mot ett av dina - och DET är minsann inget dåligt betyg, för jag ÄLSKAR min bia och täcket i den! :)

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

16 september 2011 18:20

Tack för de snälla kommentarerna ♥ & jag har faktiskt ett par identiska täcken som Du har i Din bia. Vi använder dem när det är varmt på sommaren... Hoppas Du & matte får en trevllig week-end.

 
Ingen bild

Måna

16 september 2011 18:38

Så mycket vackert du gjort. jag älskar oxå att skapa med händerna men sy nja det kan jag inte :) Trevlig helg! kraMen

kickssons

18 september 2011 00:41

Visst är det bra att inte alla kan göra precis samma grejer, huvudsaken är nog att man "enjoy" vad man tillverkar. ♥♥♥

 
optimist

optimist

17 september 2011 16:38

Fina lapptäcken. Det där blåa täcket föll jag mest för. Roligt med namnen på baksidan också.
Såg en bild på några av de tomater du har fått. Så stor den ena var. Men visst är det skillnad på smaken på "hemmagjorda" tomater emot de som man köper i affären.
Kram och hoppas att du får en trevlig helg.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

18 september 2011 00:40

Det blåa (min 1:a sampler quilt) täcket är nog mitt favorit överkast.. men som god tvåa kommer nog min andra "sampler quilt" som jag visade den 21:a Maj på inlägget "en aning småstressad dag". Men jag tycker det är kul att sy alla täckena etc. ♥♥♥

 
Nina

Nina

18 september 2011 10:12

Hej! Då hittade jag ditt 'hem' på nätet. Sååååå många fina alster du har skapat!!!!! Vet du exakt datum för julbasaren? Jag saknar inspiration för julsömnad, men håller på att skapa saker på det alternativa temat 'barn' istället. Förhoppningsvis infinner julkänslan sig snart.... Tack för trevligt sällskap på kyrkans syjunta häromveckan.

http://www.bossyoz.com

kickssons

18 september 2011 20:40

Hej Nina,
Julmarknaden äger rum Torsdag 17, Fredag 19 & Söndag den 20:e November. Jag hade heller ingen "feeling" för att sy julgrejer, men plötsligt började jag sy förra helgen & nu kan jag inte sluta. Ses snart igen på syjuntan.♥♥

 
blessing

blessing

18 september 2011 14:17

Ditt samplade täcke skulle jag vilja ÄGA...så himla fint hahahaha..Roligt roligt att titta in här hos dig..ja, nu e de snart jul igen hehe..Må gott i Englander.Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

18 september 2011 21:08

Du som också gillar blått kan ju sytt ett liknande till Dig själv. Det finns en del bra gratis block sidor man kan använda, skickar webbadressen till Dig man kan ju t.ex sy trevliga kuddar med roliga mönster. Ha en bra kommande vecka. Kramar ♥♥♥

 
Gerd

Gerd

18 september 2011 16:41

Underbara täcken!
Och jag är alldeles oförstående inför att tillverka något sådant.
Ditt första täcke var absolut underbart! Vilket jobb!
Men, det är ju så, när man älskar sitt arbete, då är det inget svårt och alla ska ju inte kunna lika saker.
Kramar! /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

18 september 2011 21:01

Som jag nog har sagt tidigare, tur att vi alla är olika, jag, data & annan teknik går ju inte alls ihop & jag vet många som inte ens kan sy fast en knapp. Have a nice week. Kramar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

18 september 2011 20:44

Dom täckena skulle man ha idag när de är ruggigt väder..
De är en riktig varainneslappaomysdag =)
Hoppas din helg har varit bra. Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

18 september 2011 21:13

Jag har en del 'hålla sig varma i täcken' som vi använder på sommrarna om kvällarna om det blir lite kyligt & man sitter utomhus. Min helg har varit alla tiders, var på 'baby shower' party i em. Presenten blev ett baby täcken som de båda blivande föräldrarna gillade.. Kul. Kramkram ♥♥♥

 
Buttons

Buttons

20 september 2011 11:24

kanonfina, gillar alla täcken som vanligt........
puss å kramar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

20 september 2011 12:43

Tack tack, hoppas de int är allt för kallt väder där uppe. Fortsatt Bon Voyage ♥♥♥

 
optimist

optimist

21 september 2011 09:28

Tittar in igen för att se om det var nya fina alster på gång.
Vill önska dig en finfin onsdag.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

21 september 2011 10:12

Inget nytt på bloggen, men mycket juldukar etc 'halvfärdigt'. Ska nog sy non stop ett tag fram över, för jag är ensam hemma ett tag framöver.. >>>>> se nästa blogginlägg. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

21 september 2011 19:29

Åh dom där rosalila är såååååååå tjusiga Mina favvofärger

kickssons

21 september 2011 20:58

Det roliga är jag ofta ser flickornas täcken hänga nytvättade på grannarnas tvättlina i.e täckena används regelbundet. Gillar också "josa" men just är det mestadels rött som gäller, Julgrejer på gång. Bilder kommer. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards