Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

QUILT/ MAROCKO

Av kickssons - 3 oktober 2011 11:31

I Onsdags morse flög "tanterna", vars män är ute & turnérar  på sina Motorcyklar, till Marrakech. Väldigt trevlig lång helg i värmen, här i England hade det också varit varmt, med +28 grader i söndags. Vi hade +38 grader vissa dagar, så skönt att ha en stor pool vid hotellet att simma i.

     

4 av motorcyklarna är  BMW GS modeller, en BMW K1200 GT & en Honda Goldwing. Allt har gått bra för dem, "Gruppledaren" körde fast i Sahara sanden men med lite hjälp fick han tillbaka "biken" upp på den vanliga vägen. 4 av dem har haft lite dåliga magar, men det var nog kanske väntat. I morse lämnade de Marocko & har nog nu redan kommit över till Spanien. 



Kändes bra att sitta vid poolen & fålla långa jul bordslöpare

                                                                     

och med jämna mellanrum dyka ner i poolen & svalka sig

  

 

 

Nu är det tillbaka till det normala igen, ska hem till en kompis  på em & sy  på ett täcke som vi ska ger till något barn- välgörenhet.

 

               Soliga London höst hälsningar.

 


  

 
 
Gerd

Gerd

3 oktober 2011 12:33

Hej!
Så trevligt att "tanterna" fick vara med i det soliga Marocko!
Härligt!
Detta var nog en finfin resa för mc-gubbarna!
Vi vill också ha värme! Fryser i lägenheten...
Men vi har varit ute med husvagnen och där kan vi brassa på den värme vi vill ha.
Kramar /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

4 oktober 2011 00:28

Yes nice för oss, tror de ville vi skulle komma ner med nya rena kläder till gubsen, MEN det fanns ju tvätt-inlämning på hotellet.. Hann shoppa en del, bl.a ett par orginella ( i.e tillverkat i Marocko) Loui Votton handväskor.. Kul att ha till sommaren. Sovdags om en stund. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

3 oktober 2011 21:03

Hej! Med 38 grader skulle jag nog legat i poolen hela tiden. Nej jag skulle vara död :-) Sån värme är inte min grej. Mysiga juldukar du gjort. Och du fick i gång mig med att tänka Jul oxå. Så i helgen blev det en löpare. I morgon åker vi till stugan i Höga Kusten och jag hoppas verkligen att det är för sista gången iår för nu vill jag bara sy och har inte tid med dylika turer.
Hare bra/Gudrun

kickssons

4 oktober 2011 00:25

Gillar heller inte sådan där värme men det var luftkonditonering inne på hotellet. Ska till Svenska kyrkans syjunta i morgon, men hem till en av medlemmarna.. blir till att resa diagonalt genom London. Har fållat ett baby täcke ikväll, med nalle mönstrat tyg blev ganska OK. Ha det bra i Höga kusten. Kramkram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

3 oktober 2011 23:15

Oh vad det såg mysigt ut.. Tänk att få hoppa ner där o bara gotta sig.
Ha en bra vecka. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

4 oktober 2011 00:07

Yes vi gottade oss & hann handla lite också, stack till Bazaren tidigt på morgonen så vi inte smälte bort!!! Skulle gärna ha stannat kvar vi poolen en vecka till. Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

4 oktober 2011 00:08

Redan tbx?! Missade din resa,trots att jag visste, att den var på "G", men jag var ju själv iväg en sväng, o sen var det mkt när jag kom hem... Whatever... Är du solbränd o nöjd med resan? // Hur långt hemåt, har "gubbsen" hunnit? - Upplevelser, o "eskapader", förgyller alltid vardan, så man ska ta vara på allt man kan, i den vägen ;-D Ha dé så gott, o vi hörs, när vi kan! (Har nu en fullspäckad vecka i.o.f.s., men ser, om du är online)Kramiz

kickssons

4 oktober 2011 00:21

Yes Marocko resan var bara en long week-end. Blev brun trots att jag satt i skuggan under parasoll, bortsett från när jag plaskade i poolen förstås. Fullt program här också i veckan. Herrarna kommer hem på Fredag, tror de ska till Madrid hållet i morgon med evt visit til Toledo.. Härligt ställe som tillverkar ♥♥ Marzipan!!! ♥♥ & har en otrolig katedral.. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

eva

4 oktober 2011 11:17

Så mysigt!! Härligt det ser ut i plurret. Vad fint att ni ger till välgörenhet. Kram från ett blåsigt västmanland.

kickssons

4 oktober 2011 23:30

Det var en fantastisk pool med passande kallt vatten i, i den värmen vi hade där. Men som man säger borta bra men hemma bäst. Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

5 oktober 2011 01:09

Ah - vatten! Tror att den där polen skulle vara nåt för mig också! Skulle nog till och med få med mig matte ner i den... ;)
Mysig tripp ni har haft, säger matte. Tror jag det, säger jag, med så mycket vatten!!!!

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

5 oktober 2011 11:38

Poolen var underbar, skulle kunna stanna ett par veckor till & bara bada, men den där värmen (+38)var ganska olidlig. MC -resenärerna har haft det alla tiders, de kommer hem på fredag.

 
Ingen bild

Cicci

5 oktober 2011 08:36

Välkommen hem! Roligt att höra ni hade det bra! Själv hade jag nog legat i poolen konstant med den värmen... :-S Har varit så nöjd med den temp vi haft här i några dagar (runt 20 grader).
Var ute på kontroll i solskenet igår. Även i fält måste man ju få ta en paus då o då och vad gjorde jag då? Plockade svamp! På bara ett par korta pauser fick jag med mig en hel papperskasse trattisar hem! :-D Det fullkomligt svämmar över av svamp! Blev ett par bleka taggsvampar åxå. Dem stekte jag upp direkt och fick mig en natta-macka. Mmmmmums!
Hade en riktigt bra dag i lördags - fullt hus från 14 till 21. :-) Tack för kort!
Kramar i mängd!

kickssons

5 oktober 2011 11:35

Skulle ha ringt i lördags, men Sahara mottagnig var inte den bästa. Kollade om Du var på Skypen men "no luck" där heller. Count down har börjat!!! Bara lite mer än 2 veckor tills vi får FINT besök ♥. Inköps lista kommer till helgen efter MC resenären kommer hem. Ska till Uxbridge en sväng senare idag & morgon blir det WESTFIELD, det big shopping centre, ska möta Magnus som ska hit/dit på studiebesök. Kram & smaska vidare på all svamp ♥♥♥

 
Buttons

Buttons

5 oktober 2011 21:57

38 grader varmt .............perfect, här är det skitkallt, och mer regn har lovats.........usch,och jag som ska på dejt i morgon, fan oxå håret kommer inte att ligga snyggt..........blötpussar på munnen

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

6 oktober 2011 00:37

Buttons! Skulle det vara så att jag känner Din date i morgon måste Du hälsa!!!! Här blev det kallt idag också.. tror man kan packa iväg sommarkläderna nu. Enjoy tomorrow. Hugs here & everywhere

 
Ingen bild

Cicci

6 oktober 2011 09:40

Skoja att vi räknar dagar!!!! :-D
KRAM!

kickssons

6 oktober 2011 12:40

då 2 veckor & 2 dagar att räkna till. ♥♥♥ Gubbsen ska åka färja Santander till Portsmouth i natt, enliget väder folket ska det visst blåsa "lite" Biskaya Bukten......... Glad it is not me on that ferry trip. Ha en bra dag ♥♥♥ P.S Skulle Du "snubbla" över en Hemmets Veckotidning i veckan & nästa, köp gärna & TA MED!!!!, like their crosswords. Kramkram kram

 
Lillemor Silfvernagel Nystedt

Lillemor Silfvernagel Nystedt

6 oktober 2011 11:30

Vad kul att få resa dit ner!

Åh, vilken värme ni haft! Här så blir det kallare och kallare nu och det regnar mest varje dag.

Idag åker vi ner till mon igen. Där nere ska visst vädret bli fint i alla fall. Ska hämta upp maken inne i Umeå. Han jobbar där. Bilen är full med djur: Elvis och 4 birmor *skrattar*..vi har ett eget zoo vi. Har fått tagit hand om dotterns Cody ett tag. Han härstammar från vår Stintans första kull. liksom Clintan. Figge är från den andra. Elvis har fullt upp att hålla reda på alla. Husse också. Jag fick lov att köpa halsband till Figge och Cody för att han skulle känna igen dem. Det är inte lätt ... hihihi ... 3 kattburar i bilen och en hundbur. Tur att man har en combi. Clintan åker med Elvis i hans bur.

Vi ska koppla in luftvärmepumpen denna helg och jag hoppas att också tvättmaskinen kommer på plats.

Kram till dig och ha en trevlig helg!

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

6 oktober 2011 12:35

Marocko var en ny upplevelse.. Shoppade en del, men inte så mycket, "dyra" väskor (orginalen tillverkade i Marocko!!!) och köpte massa gram med saffran. Hade en hel del $ US Dollars & det gick bra att handla med dem. Så det känns lite som om man fick massa grejer gratis. Hoppas Ni får igång pumpen till helgen & det blir fint väder. Hörs snart. Kramar ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

6 oktober 2011 12:50

Vill bara tipsa dig om att jag börjat skriva i den andra bloggen också :)

http://silfverstinta.blogg.se

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

6 oktober 2011 23:42

Har redan läst den underbara bloggen. Rena rama nostalgiresan för mig.. Huga! att det var nog 1963 när vi flyttade tillbaka till Västerås. Kramar ♥♥♥

 
paloma

paloma

7 oktober 2011 09:59

Här var du ju! Har letat efter dig!:) vilka fina bilder! Är du med i Marrocco? har varit i Tunisien ett par 3 ggr men inte Marroco! Blir riktigt sotis då jag ser bilderna vill ju med till värmen! Här är det ordentlig höst nu! Gissa om man blir deppig!? Hoppas du får en underbar helg! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

7 oktober 2011 13:01

Hej Palom!!!! Va jättekul att Du har hittat till min nya blogg, trodde jag hade bloggat den till Dig. Ang Marocko så flög "tanterna" till MC gubbarna ner över helgen. Hade det toppen men det var för varmt. Vi hade värme i början av veckan men nu har hösten kommit hit också & jag sitter & huttrar lite framför symaskinen. Måste slå på värmen lite extra i em , för min lilla gubbe kom hem idag. Ha en bra week-end & sköt om Dig & Din ursöta dotter. Hörs jättesnart igen. Massa kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Lena

7 oktober 2011 18:18

Ser ju jätte härligt ut som sagt här var det oxå skitvarmt men tyvärr ingen pool!!! Surprise Surprise en handväska!!!!!!!!!.Kramis hörs på skype xx

kickssons

8 oktober 2011 01:01

Bara en väska tror Du!!!! fniss >>> Fel.. Ska visa upp dem på Skypen i helgen. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

7 oktober 2011 20:09

Förstår att du njöt av värme & badande!!!
Här har värmen blåst bort, sol men kyligt, men vackra färger & den härliga klara höst luften!
Hoppas det går bra för gubben på färden hemåt!
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 oktober 2011 01:07

Nu har alla kommit hem ordentligt, det hade guppat en del på färjan, men mojnade senare idag. Trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

7 oktober 2011 23:06

Hejhej.. Fredagen har snart gjort sitt o de är dags att lägga sig.
Hoppas du har haft en mysig kväll. Dröm sött kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

8 oktober 2011 01:06

varit ute & kalasat med syjäntor från Svenska kyrkan i London i kväll. Det var vinprovning, god svensk mat och massa kackel!!! Har påpekat till vår härliga präst att i fortsättningen får han nog räkna med att de som tar nattvard kommer att köra på vinprovar sättet, men han har bara en sorts vin att erbjuda. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards