Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

KORSSTYGN

Av kickssons - 8 oktober 2011 01:27

...är något jag inte ofta pysslar med , men en av "syjäntorna"  i kyrkans syjunta har designat denna härliga  lilla Dala häst. Fick låna mönstret & sydde denna igår som mäter c;a 7 x 7 cm. Upptäckte att det kanske är dags att beställa tid hos optikern,  tyckte inte riktigt att armarna riktigt räckte till sent igår kväll.


   


Tydligen är det många "Syjäntor" som syr små korsstygns bilder som ska monteras in i kartong & säljas som julkort.  Kommer nog att producera några fler småbilder själv också.


MC resenären kom hem ikväll & hela resan har gått bra, enda problemet var att tydligen att en del av dem hade haft dåliga magar några dagar & det samma skedde med en del av damerna, fast de klarade sig tills de kom tillbaka till England..


 
 
Ingen bild

Gudrun

8 oktober 2011 08:48

Hej
Va skönt att resan gått bra för din "gube". Många sköna minnen har han säkert.
Dalahästen är jättesöt
Ha en skön helg!

kickssons

8 oktober 2011 13:05

Alla kom hem ordentligt & många minnen har de så nu kan de pricka av ytterligare ett land som de besökt via sina MC. Framöver blir det nog alperna igen. Ha en trevlig helg. Kram ♥♥♥

 
Britt Stigebrandt

Britt Stigebrandt

8 oktober 2011 09:58

Den här hästen gillar jag. Har du något bra tips hur man montera sådana här små bilder?
Kram Britt

http://brittstigebrandt.blogspot.com

kickssons

8 oktober 2011 13:03

Kul häst, men ingen aning om montering, julkorten klistrar jag in i speciella 3 sidiga kort med utskuret bildhål. Kramisar ♥♥♥

 
Gerd

Gerd

8 oktober 2011 11:57

Åh, korsstygn!
Roligt!
Det sydde jag mycket förr och så dom där halvstygnen som blev till broderade tavlor.
Kanske skulle börja igen?
Pillar på våra kameror här, dom vill inte som vi vill.
Soliga, kyliga höstvindar, fast kramarna är varma, till er båda /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

8 oktober 2011 13:01

Korsstygn var ju poppis ett tag & verkar ha kommit tillbaka igen. Tycker själv att det är lite pillrigt, men små bitar fixar jag ibland. ♥♥♥

 
paloma

paloma

8 oktober 2011 13:08

Som Dalkulla har jag en mani på dalhästar! I alla former! Mest dock de heliga rödvita hästarna:) Denna du gjort var jätte fin! Trevlig lördag! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

8 oktober 2011 23:02

Var inne i London ett tag idag på Reunion & en f.d kollega från Borlänge dök upp, konstigt att jag precis hade sytt en dalahäst. Hon gillade den så jag kanske får sy fler av hästarna. Trevlig söndag. Kramar ♥♥♥

 
Berit  Elisabet

Berit Elisabet

8 oktober 2011 13:35

Korsstygn är väl det enda jag möjligen skulle klara. Men vad ajg minns så började jag på en massa saker, men slutförde bara någon enstaka.
Fast den där söta lilla hästen är nog väldigt pillig, men blir ju till ett jättefint kort! :)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

8 oktober 2011 22:59

Det där med att inte hinna få klart grejer man börjar, kallas ju ofta här för UFO's = Un Finished Objekt. Jag har en hel låda med sådant... ☺ Hästen var inte så pillrig, men det kändes i ögonen sent på kvällen, ska sy en till, men det får bli dagsljus sömnad. ♥

 
Ingen bild

Cicci

8 oktober 2011 13:53

Kul att ha risig kista när man är ute på MC... Not. Skönt dock att höra de är hemma välbehållna och nöjda med sin resa! :-)
Killarna i plurret och jag hemma o har det skönt. Tar hand om äpplen och försöker få svamparna att torka. Matar dammsugaren lite åxå. Mkt behagligt!
Bara 14 dagar kvar nu... :-D
Kramisar! C.

kickssons

8 oktober 2011 22:55

Huga huga det där om att mata dammsugare, MEN det blir väl en ordentlig måltid till den innan vi får fint besök... tjiihiii. Har varit inne i stan en stund på reunion idag, de flesta var Norska f.d kollegor, fattar fortfarande dåligt av vad de säger. Jag klarar ju danska mycket bättre underligt nog... Ha en bra söndag. Kram till hela familjen härifrån ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

8 oktober 2011 17:22

Morsning!
Har varit på landet idag o städat. Höll på att blåsa bort. I natt har de varnat för frost. Så ser jag bild på en människa i poolen. Är det du? Usch, vad läskigt!!
Jättesöt dalahäst!!! Själv är jag ingen fena på korsstygn. Skönt att Rob är hemma igen, va?
Kramar/Ann

kickssons

8 oktober 2011 22:49

Dök precis upp i poolen på bilden, därav märklig frisyr!!! Yes "jätteläskigt" att behöva hålla till i poolen när det var +38 i luften & Du vet ju att jag & pooler = ♥♥♥♥♥ P.S Träffade en gammal kollega idag som ursprungligen kommer från S'vall & vi kom att prata om Timrå > i den poolen har jag säkert simmat flera mil. Var ju liksom enklare att simma i Timrå än den lilla fjuttiga som fanns i Härnösand. Hoppas frosten INTE dyker upp redan. Kramkram ♥♥

 
Berit  Elisabet

Berit Elisabet

9 oktober 2011 00:13

Jag fortsätter här hos dig att svara på din kommentar hos mig. :)

Så här: Vill du ändra, trots att du som du säger är "feg", så kan du göra som jag gjorde - öppna ännu en blogg, en testblogg.
Kopiera in ett eller ett par inlägg eller skriv ett par nya, vad som helst.
Sen kan du experimentera med mallar och anpassningar av hjärtans lust. Det värsta är att möjligheterna hos Blogger är legio - och till slut blev det för mig nästan bara "enfärgat" som gällde.
Jag tror att det är enklare att ändra på Bloggplatsen. Har nästan lust att öppna en tillfällig blogg bara för att kolla - men nej,nu får det räcka med blogglayout. Tills vidare, i alla fall. :)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

9 oktober 2011 11:22

Tack för den infon, ska göra ett försök med en ny variant framöver. Min första blogg här skulle jag ändra lite och lyckades sudda bort precis allt !!! "Klantfia" är nog ett av mina andra namn. ♥

 
Buttons + Floridatjej

Buttons + Floridatjej

9 oktober 2011 09:33

Dalahösten ska jag kopiera då jag kommer hem.........den är jättefin. Kallt som fan är det här nu, men solen skiner så det är väl inte så farligt...............ha det gott kramelikramis pusselinutt, blötslick

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

9 oktober 2011 11:19

Jahaja!! Så Du ska OCKSÅ börja sy korsstygn (IGEN) ASG. Kram and the usual dreggel >>>> what U do I can do better, so there!!!!!!!!

 
optimist

optimist

9 oktober 2011 13:56

Korsstygn var nästan det enda som jag klarade av i sömnads hänseende då jag gick i skolan.
Det är en fin Dalahäst som du har sytt.
Fint att det gick bra för din man på resan. Kanske hade de ätit något olämpligt, eftersom flera blev dåliga i magen, kanske?
Ha det bra. Här har vi fått lite höst nu. Endast en plusgrad i morse. Hur är det i London, fortfarande sommar?
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

9 oktober 2011 17:22

Tror de flesta av oss sydde lite korsstygn under skoltiden, hittade nyligen en "lägga pyjamasen grej" & en gymnastik påse jag sydde i skolan & där var det också korsstygn. Tror det bara var så att en del av gruppen fick konstiga magar, tygligen blev 4 av damerna också dåliga när de kom hem, min väninna & jag klarade oss!!! Idag var det 15 grader & lite blandat med sol etc under dagen. Hoppas det inte blit kallt här på ett bra tag ännu, ska ta in mina pelargonier m.m men hade tänkt vänta tills i slutet av Oktober med det. Läste om Er trevlig utflykt, Ni skulle kanske ha gjort en liten avstickare till Trosa när ni var däromkring. Inga större sluttningar där & inga högre husmodeller heller. Önskar en trevlig vecka & sköt om Dig ordentligt. Kramar ♥♥♥

 
Måna

Måna

9 oktober 2011 16:53

Mctur..Här börjar det bli lite för kyligt. Det räcker inteens med ylleställ. Men snart drar vi till sommaren :) KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

9 oktober 2011 17:02

Här MC-ar folk nästan året om, i Marocko var det nästan +40 dagligen så ingen risk för kyla där. Hopaps Ni får det bra i värmen dit Ni ska. Kram ♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

10 oktober 2011 20:42

Så tjusigt... Nu kom jag på igen att jag borde virka ...
Ha en mysig kväll kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

11 oktober 2011 01:03

Alltid kul att pyssla med något handarbete denna tid på året när kvällarna blir mörkare. Kram tillbaka ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards