Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

MERA KORSSTYGN

Av kickssons - 11 oktober 2011 16:34


Nu finns det även en spegelvänd dalahäst. Ritade ett diagram som fungerade helt OK. 

     


Har även sytt klart ett par julkort,  som redan är färdig monterade, fler lär det nog bli.


    

 

           Men nu blir det symaskin igen ett tag framöver.


Om någon är intresserad av att se "lite bilder" från MC- cykel Marocko resan som gubben & co nyligen har gjort, kan man klicka på MOUNTAINRATS länken hos mig. Klicka sedan på Desert Rats. Har tydligen även själv hamnat på några av bilderna som  den Webside ansvariga tog...



 


 
 
Ingen bild

Gudrun

11 oktober 2011 19:36

Hej. Jag har många år tänkt göra egna julkort(åtminstone till några utvalda). Själva korten, har du gjort dem själv oxå eller finns det att köpa?
Dalahästen är såå söt men för oss är det BARA Dalarna. Det kanske är annorlunda när man är utomlands eller har du anknytning dit?
Har just kollat Janomes nya maskin och blir lite sugen men då har jag inte sett priset på den. Jag antar att lusten faller bort då :-)
Ha en bra vecka

kickssons

11 oktober 2011 20:55

Dalahästen har ledarinnan Eva i kyrkans syjäntor designat, julgranen är min egen (hur lätt som helst att sy).Tomten kom i ett litet kuvert med nål brodergarn, Aida väv mönster, så det var bara att sy det själv. Tror många av oss "utlands svenskar" blir lite nostalgiska när vi ser dalahästar. Har ellers ingen anknytning till Dalarna, mer än att vi gillar att åka dit när vi är i Sverige. Inte så långt från Västerås heller. Har en del bekanta i Borlänge. Jag har en Janome och är så glad ♥ för den, men de nya "värsting" modellerna kostar allt för mycket för min smak. Bra vecka till Dig också. ♥♥♥

 
Gerd

Gerd

11 oktober 2011 19:45

Oh, ja... nu har jag kollat mc-killarnas foton och dig såg jag också där... snygg som fasen, var du, fiiin!
Härlig resa för dom och även er fruar, var det!
Fina handarbeten, nu skön tisdagskväll. /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 oktober 2011 20:45

Thank you, ja man ser ju alltid ganska fräsh ut med lite solbränna på näsan & uppklädd lite extra. Kram ♥♥♥

 
Neta

Neta

11 oktober 2011 20:44

http://www.facebook.com/media/set/?set=oa.264486423591654&type=1

Här är det världsrekord på gång i Helsingfors...

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

11 oktober 2011 20:47

Himmel & pannkaka, tur det inte regnade när alla täckena låg utlagda, va med jobb alltså. Kramar ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

12 oktober 2011 01:07

Tittade lite här och där på bildena - så fina! Så då fortsatte jag att titta...
Såg också en hel del snygga damer. :) Vem av dem är du?
Måste också säga att du gör väldans fina julkort!!

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

12 oktober 2011 22:37

Tjihi snygga & snygga damer, OK en del av dem. Jag gillar blått i alla tänkbara toner & finns på sida 3 & 4, på sommaren blir håret ganska ljust men blir silverfärgat resten av året helt utan hjälpmedel.

 
Ingen bild

Ann

12 oktober 2011 14:09

Hejsan!!
Vilken rodrosig donna jag såg på korten. En urtjusig lady. Men herregud va många kort!!
Jag skulle också vilja göra en sådan där resa.
Det ser så skönt ut. Här har vi frostnätter och man går ingen rolig tid till mötes.
Du gör så många fina saker! Julkorten är så söta. Ska strax iväg på vattengympa. Det är i alla fall varmt i vattnet. Hälsa Rod!
Kramisar/Ann

kickssons

12 oktober 2011 22:51

Yes nog blev man rödrosig och blev så bara att sitta i skuggan...men jag blir ju brun av att se väderrapporten om det ska bli solsken!!! Skulle kanske också hitta ett bra ställe för vattenjympa, men jag simmar så ofta som möjligt och trivs med det. Ha det bra & lycka till med flytten... Kramar till Dig & vovvarna... ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

12 oktober 2011 14:52

Hallå där vännen!

Jag såg dig, såg dig! På 5 av korten :) Jättefin var du! Men vilken resa de gjort "råttorna"! Orkade inte se alla foto men de jag såg var väldigt bra.

Du är så duktig och kreativ.
När jag var hos min reumatolog i förra veckan så sa hon att jag nog inte skulle sticka så mycket. Jag har väldigt ont i fingrarna och en handled. Jag fick tre cortisoninjektioner. Har hållit mig borta i allra möjligaste mån från handarbetet men var på stickcafé igår. Där satt jag mest och lyssnade på skvaller och fikade. Det är ju också kul. :) Vill inte missa det trots att jag inte är fit for fight.

Läser om era symaskiner och tänker på min egen som är sedan 1968. Det är en Husqvarna 2000 och jag byter ALDRIG bort den! :) Den går hur bra som helst. Jag har sytt jättemycket på den.

Kram till dig från ett regnigt och blåsigt Robertsfors

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

12 oktober 2011 22:46

Va Du har varit duktig med att studera fotografierna, tror t.o.m att jag finns med på 6 av bilderna, mestadels klätt i blått men ser att min rosa linne top kom med ett par ggr. Fy om Du inte får handarbeta.. jag ska operera min vänstra arm/hand i slutet av November & bävar för att inte kunna pyssla med något...OK lösa korsord kommer väl att gå an, men t.ex glutta på TV är inget för mig.. Jag vet hur mycket man gillar en bra symaskin. Hade en Singer i massa år men den började låta som en skördetröska så jag gav bort den & skaffade mig en Janome (mittemellan sorten/prisnivån) som jag bara älskar . Kramar & åter igen kul att se alla Norrlandsbilderna på Din blogg.♥♥

 
Nina

Nina

13 oktober 2011 11:14

Sååå fina julkorten blev! Jag har erbjudit Mamma att köpa henne en sprillans ny symaskin, så jag kan ta över hennes gamla metall-Elna från 1969, men se de' gick inte....
♥♥♥

http://www.bossyoz.com

kickssons

13 oktober 2011 20:37

Nu har en del av "sy-jäntorna" sytt hästar i andra färger också = urgulliga, så vi hoppas kunna sälja massor av dem på Julmarknaden. Förstår nog Din mor som INTE vill sälja en gammal "kärlek", ens symaskin blir man ju some regel mycket fäst vid. ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

13 oktober 2011 11:19

Hallo..Här händer det ju grejer vetja..Gubben och resa och handarbete i högsta höj :)..Korstygn Hmm jag broderar hellre fritt. Men dala hästen skulle man kunna göra om till applikation..Tack för inspiration..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

13 oktober 2011 20:33

Ja hej vad det går.. Jag syr som regel aldrig korsstygn, men tyckte dalahästen var så gullig att fram kom nål & aidaväv. Ser fram emot evt applikerad Dalahäst. Kramisar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards