Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

PAPARAZZI .... (& lite QUILTING)

Av kickssons - 13 oktober 2011 20:37

.. ett gott försök till sådant försökte jag mig på idag på Svenska Kyrkans Torsdags träff. Stefan Andhé kom och pratade och läste lite ur en av hans tidigare böcker. Han gav oss många skratt  så tårtarna rann på många av oss, tiden bara rusade förbi tills det var lunchdags. Hade kameran med mig & frågade lite försynt om det var OK att ta en bild & lägga ut på min blogg. Jag vet att jag är totalt oteknisk men 'Hr Kåsör'  använder fortfarande sin Olympia skrivmaskin & han använder sig inte av data, bloggar, facebook etc..  Mycket sympatiskt tycker jag.   Det var alltså OK att ta lite bilder & lägga ut på min blogg.


   Bästa bilden blev tillsammans med "Mrs Sweden" som jag ofta kallar Elisabet Baldwin för. Denna härliga människa känner i stort sett till de flesta svenskar i London. Elisabet är nu pensionerad från Svenska Handelskammaren i London där hon i många år var General Manager & arbetar nu  i Kyrkan med jämna mellanrum & dyker upp som sy-jänta ganska ofta. Hennes virkade "dammsugare" är så fina  & det bästa med dem är ju att de är kalorifria.


Var ute med  syjäntor igår igen. Vi håller på att sy ett bårtäcke i lapptäcksteknik till kyrkan med tusentals hexagon bitar.

                                     

Trevligt har vi det när vi ses samtidigt som vi fikar & hinner med att snacka en hel del.  De flesta av oss pysslar även varierande grejer som vi hoppas ska säljas på den kommande julmarknaden i November.



                                 Sydde klart detta underlägg                                                 

       blev det av detta

 
 
Buttons + Floridatjej

Buttons + Floridatjej

14 oktober 2011 08:02

massor på gång so vanligt ser jag, det är bra. nu ska vi strax åka till Västervik, hoppas det är varmare där ...........pusselinutt kramelikramkram

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

14 oktober 2011 10:33

Ha det bra söderut!!! Hinner Ni vimla något i Vimmerby hos Pippi & krulletottarna???? Skulle tro Buttons skulle gilla!!! Samma slabb tillbaka! ♥

 
Ingen bild

Cicci

14 oktober 2011 08:52

Du det var minsann inte illa! :-D Vilken tillställning!
Bara 8 dagar kvar nu, se'n smäller det! Jabadabadoooooo!
Stor kram, C.

kickssons

14 oktober 2011 10:35

Shoppinglista kommer via mejl! Kramkram & det ska bli SÅ kul att få rå om Er några dagar..♥♥♥♥♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

14 oktober 2011 09:06

Hej.
Stefan Andhé figurerar inte ofta i pressen numera så jag måste Googla för att se vad han pysslar med. Va´bra att ni inte glömmer fika på era träffar för det, samtalet, är det roligaste och viktigaste när man träffas :-)

kickssons

14 oktober 2011 10:39

Stefan kåserar som vanligt varje vecka i Året Runt men just nu har han tagit paus från sitt bokskrivande. Yes det blir mycket "stich & bitch" på syträffarna, sen att en av deltagarna hade varit i kyrkan & köpt en hederlig svensk vetelängd gjorde ju fikat ännu mer intressant. Sånt finns ellers inte att köpa här. Ha en trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
Gerd

Gerd

14 oktober 2011 09:44

Trevligt se bild på Stefan Andhé! Och denna fina damen breve!
Så flitiga, ni syjäntor är!
Kalla frostiga men varma kramar /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

14 oktober 2011 10:47

Tror Elisabet samlar på foton på sig själv tillsammans med sig & kändisar!!!! Innan Stefan var hon fotad tillsamman med Krister Henriksson (Wallander)som besökte kyrkan nyligen. Trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

may-hanne

14 oktober 2011 11:34

Innehållsrika, härliga dagar och upplevelser .

Mysigt.

Ha det fint och fortsätt njut. <3. kramar

kickssons

15 oktober 2011 00:15

Här verkar det inte finnas en "lugn" dag, men som sagt tidigare, kul när det rör på sig. Ha en mysig helg. Kramar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

14 oktober 2011 21:10

Ha en mysig kväll kram kram ♥

Titta in till min blogg, jag har en utmaning.

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

15 oktober 2011 00:14

Har precis kommit hem från en "quilt" afton.. Ska kolla in Din blogg om en stund. Kram ♥♥♥

 
Märta

Märta

15 oktober 2011 11:01

halloj!! har kollat in gubben dins äventyr i bilder! kan verkligen förstå hur kul dom hade!! vilket äventyr :))
Hexagon täcket blir nog makalöst vackert! men vilket jobb...
Fortfarande bara tänker & tänker jag på att börja sy på något vis, kanske när snön kommer? ;)
Sol här idag, har vart ganska många fina dagar på raken! dock ingen värme.
Jag hälsade till mamma från dej, hon blev jätte glad! :))) & fikat var som vanligt mumma hi hi..
Kram & fin helg på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

15 oktober 2011 18:22

Det ska bli spännade att se det färdiga täcket. Tänk om man med dagens teknik kunde mumsa i sig lite av Din mors bullar & andra bakverk via t.ex Skype.. Då kunde jag var inloggad med henne 24 timmar per dygn å strunta i fatklubb m.m Ha en bra fortsättning på lördagen. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

17 oktober 2011 12:54

Måndagen snart avklarad, tisdagen går fort, kanske något segt onsdag, torsdagen fältarbete, fredagen packning och SE'N SMÄLLER DET! :-D
Stor cyber-kram tills på lördag!

kickssons

20 oktober 2011 00:21

Nice nice!! En liten undran???? ska vi köra direkt till Tescos i Hoddesdon, de har öppet till midnatt på lördagar?? Jag kan ta med mig mackor till Stansted så Ni kan äta i bilen, eller så kan man ju köpa & äta på Tesco, sen fixas mat här hemma när vi kommer hem. Please tror Du en tub Kalles (vanliga sorten) skulle få plats med restan av "shopping listan" !!!! WELCOME & C U Saturday. Kramar ♥♥♥

 
Märta

Märta

18 oktober 2011 17:00

Kikar in med en kram så här på tisdags eftermiddagen♥! från ett blåsigt & regnigt Borlänge /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

20 oktober 2011 00:13

Halloj! Har varit ute & besökt vänner ett par dagar..men nu hemma igen, ska läsa igenom en del bloggar om en stund. Kramisar ♥♥♥

 
Blessingsrehabsrehab

Blessingsrehabsrehab

19 oktober 2011 11:39

Hexagoner var det vi fick lära oss i syslöjden. Jag sydde faktiskt en jeanskjol på 70-talet. Undrar vart den tog vägen :)..Bårtäcket kommer att bli en vacker tillgång. Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

20 oktober 2011 00:11

Ska bli spännande att se hur täcket blir när det kommer att bli klart i framtiden. ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

19 oktober 2011 14:51

Vá skoj, att du träffat Stefan ;-)) Har läst många av hans böcker, med stor förtjusning!-Så kul med era syträffar, med ett "gemensamt mål" s.a.s Ni förenar verkligen "nytta med nöje"! -Ha dé bäst, o kramom, fr. ett disigt landskap♥♥

kickssons

20 oktober 2011 00:10

Skönt att Du är hemma igen, även om det är lite disigt men det klarnar säkert snart. ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

20 oktober 2011 14:08

Vad kul att ni träffas ni svenskar i förskingringen. Det måste vara jättetrevligt.

De gånger jag har varit i New York har jag alltid gått till svenska kyrkan där och tänk vilken samhörighet man känner med dem som är där. Detta trots att man aldrig träffats förut. Det är märkligt. Men jag förstår att ni träffas regelbundet.

Som vanligt tycker jag att dina alster är jättefina :)
Fortsätt du att betrakta hennes dammsugare! *skrattar* Det är nog bäst!

kram till världens bästa Kickan

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

20 oktober 2011 22:03

Just sys det korsstygn här hemma. Missade en syjänteträff igår, var nere i Portsmouth ett par dagar & firade en kompis som fyllde massa år!!!! och vi kom hem på em, så jag hann inte ta mig snett över London. Huga va jag blev sugen på en dammsugare, tur man inga har här hemma. Smög ner till köket & tog ett par pepparkakor istället. Skickar lika många kramar tillbaka upp till Robertsfors. ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

20 oktober 2011 21:50

Me like the idea of Tescos!! :-D
Landar 16.10, så jag tror vi borde överleva tills vi kommer fram dit innan vi får ngt i oss! ;-)
Kalle kommer åxå med! KRAAAAM!!!

kickssons

20 oktober 2011 21:57

OK då vet jag. Hörs innan Ni reser.Bara en arbetsdag kvar nu då. Kramkram ♥♥♥ Å VÄLKOMNA!!!!

 
Ingen bild

Gunsan

21 oktober 2011 21:34

Alltid lika fina och härliga arbeten, jag blir glad av att se allt som du syr. Du är så "himla" produktiv och alltid så många järn i elden:) Önskar dig och de dina en härlig helg.Kramkram//Gunsan

kickssons

22 oktober 2011 13:27

Tack för Dina vänliga kommentarer. Just nu är det full fart här, har i morse quiltat ihop ett täcke (eller duk!!??) men nu ska det fållas för hand. Bläää, har nog för lite tålamod att sy för hand. Have a nice week-end Du också, får V-ås besökare senare idag & de ska stanna till Onsdag. Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

22 oktober 2011 10:55

Oj, nu blir jag nästan avundsjuk på dig. Du har fått träffa min favoritkåsör. Stefan A skriver varje vecka i tidningen Året Runt, och, han skriver toppen.
Duktig du är med dina täcken och sömnader.
Ha det bra. Ha hösten kommit till London också?
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

22 oktober 2011 13:23

Stefan är ju jättetrevlig & vi ser alla fram emot att han snart komma & prata mer hos oss på kyrkans Torsdags träff. Hösten har dykt upp även här, men just nu skiner solen. Trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
paloma

paloma

22 oktober 2011 14:24

När min dotter fyllde 1 år! Fick hon en docksäng och det var bäddat med värdens finste lapptäcke! En äldre dam gjort till henne! Det har hon ännu kvar! Så vackert! Jag har ett lappöverkast på sängen! Vilket jobb,, men det var inte jag! Köpte det på marknad för flera år sedan! Hoppas allt är bra med er! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

22 oktober 2011 14:47

Gillar att folk verkligen använder sina lapptäcken, det mår täckena bra av. Ha en trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
paloma

paloma

22 oktober 2011 14:28

hm..? skrev nyss en komentar till dig! Men den försvann??hm?? JAag berättade att min dotter fick en docksäng i 1 års precent! Som hade ett lapptäcke! som en äldre dam gjort åt henne! Hon har det ännu kvar! Jag har med ett lapptäcke på min säng jag köpte på marknad för några år sedan! Hoppas ni har det bra! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

22 oktober 2011 14:46

Tror kommentaren har dykt upp igen. Kram ♥♥

 
Margit

Margit

23 oktober 2011 12:15

Kikat in i din blogg!!!

http://margiholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards