Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

JUL LAPPTÄCKE/ Quilt

Av kickssons - 30 oktober 2011 14:29

Nu har jag sytt klart ett jul lapptäcke som jag ska ge till julmarknaden. Detta täcke har tagit ganska lång tid för mig att sy p.g.a att samtliga "hexagoner" har handsytts & jag har sytt dessa i bilen på de senaste årens bilsemester till Sverige (OBS;har inte sytt när jag kör!!!). Hade nästan glömt att jag hade alla bitarna klara så ÄNTLIGEN är täcket färdigt. Det mäter c;a 1.20 i kvadrat. Man kan även använda detta som en duk och det blir kanske då ett sova på maten täcke/duk.


    


Lite fler dalahästar har jag också hunnit med att sy  & 2 andra lapptäcken ska bara fållas. Planerar att fålla klart dem framför TV'n ikväll samtidigt som jag kikar på "Stricktly Dancing" (det är väl samma program som heter Let's Dance i Sverige).


                                              


  




.



 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

30 oktober 2011 15:22

Jisses vilket arbete,, så läckert de blev..
Ha en mysig dag kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

30 oktober 2011 16:14

Man kan nog sy den lite snabbare, men så mycket annat som också ska fixas. Mysdag till Dig också. Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

30 oktober 2011 17:19

Bra att du skrev att du inte sydde då du körde bil, så att jag vet. Otroligt vilket mastodont jobb, bra gjort. Har tagit sina modiga timmar. Mycket vackert.
Ha det bra och kram från mig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

31 oktober 2011 18:20

Som jag skrev till 'Stintan' här under, kan jag också lösa korsord som passagerare!!Bara vägarna inte är allt för krokiga. Kram ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

30 oktober 2011 21:35

Vilket arbete! Inte en ruta är den andra lik! Vad jag kan se....
Jättetoppenfint, tycker jag!
Nu är söndagen snart slut och jag önskar ny fin arbetsvecka!
Kramkram ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

31 oktober 2011 18:16

Det är bara mitten hexagonerna som är identiska, alltid kul me något nytt. Sy dag i morgon med "Syjäntorna" i morgon em. Då blir det svenskt kaffe & nybakade kanelbullar till fikat!Kramsiar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

30 oktober 2011 21:37

Jag säger bara: WOW! VERY nice!
Måndag igen i morgon. MEN bara 3 arbetsdagar!! :-D Har inget planerat för de kommande lediga dagarna och det är riktigt skönt! Vill bara vara hemma o skrota.
Kram kram!! //Cicci

kickssons

31 oktober 2011 18:14

Yes det "blidde" ett täcke/dukt till slut . Har smällt i oss lunchtid underbar god italiensk mat tillsammans med "Göteborgarna" & LITE ANNAT FOLK. Var på Carluccios i Hampstead på hörnet av gatan jag bodde ett tag på på 60-talet!!!! very nice. Emjoy de lediga dagarna!!!>>> Kanske G.F skulle tas ut på lunch!!!!! Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

30 oktober 2011 21:46

Hejhej
Härligt täcke fast jag skulle nog ha det som duk! Hexagonerna verkar sväva runt.
Själv skär jag rutor i alla storlekar och tycker faktiskt att det är kul. Det finns mycke konstiga människor!! :-)
Hare bra!/Gudrun

kickssons

31 oktober 2011 18:08

Skulle kanske också ha det som duk, MEN den köper det för många £££ (pounds) får göra som den vill!!! Pratade idag med bekanta om hur underliga vi kviltare är, som köper dyra finas tyger, skär sönder det & sen syr ihop det igen! "Underliga" kramar !!! :-) ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

30 oktober 2011 23:25

Matte hälsar och säger att hon är FULL av beundran!! Ett sånt jättearbete - och så FINT det blir!

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

31 oktober 2011 18:05

Åh va' kul det är när andra gillar mina färgglada alster! Hexagon täcket tog mer tid än vad jag normalt får klart täckena. ♥

 
Stintan

Stintan

31 oktober 2011 09:40

WOW!!! Vad fint!
Du är så produktiv. Jag önskar jag hade samma
energi som du.
Blev glad när jag såg att du inte syr när du
kör också. :)) Att du KAN lägga ifrån dig det
ibland.

Stor, varm kram från ett soligt Robertsfors

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

31 oktober 2011 18:03

Peroduktiv är jag när det passar!!! Alternativet till att sy eller lösa korsord i bilen (som passagerare) är att sova (och kanske dräggla lite!!!:)med munnen öppen) Kramar från en som just nu är proppmätt efter en megalång lunch tillsammans med f.d kollegor. Vi arbetade tillsammans från mitten av 70-talet, men ses lite då & då när alla är i London. Kramar ♥♥♥

 
Neta

Neta

31 oktober 2011 12:48

Försökte skriva här igår men det lyckades inte...
Här är en fin solig dag idag...
Ska ta en promenad nu...
Ja mitt barnbarn är en vacker häxa....
Kramar!

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

31 oktober 2011 17:58

Idag har vi sett en hel del Halloween häxor i varierande format/storlekar. Misstänker att hinken med godis i, kommer fram ett par ggr under kvällen. Ibland strular det tydligen lite mellan blogspot & bloggplatsen, men till slut fixar det till sig. Alltid kul att se vad Du har hantarbetat. Trevlig vecka. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

31 oktober 2011 21:08

G.f is really loosing it... Inte en chans till "lunch-uttag", I'm afraid.
Bara 2 dagar kvar innan lov! Längtar..
Kramis!

kickssons

2 november 2011 01:10

Jahaja lov igen!! Fördelen med att vara en old pensionär är att ha lov dagligen ☺☺☺. Misstänkte att GF kanske inte var helt med på noterna ♪♪♫♫ numera. Kram o' ha' de' ♥♥♥

 
Buttons + Floridatjej

Buttons + Floridatjej

1 november 2011 10:12

Jättefint blev det, här produseras inte ett skit, matte är sjuk............kramelikramisar å slick slick

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

2 november 2011 01:07

Hoppas på snar bättring hos matte. "Slafs-slafs" Tjihiii. ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

1 november 2011 23:38

Hej vännen, smyger in lite tyst så jag inte ska väcka dig om du sover =)

Jag har en liten utmaning till dig inne hos mig Om du känner för de..
Dröm söta drömmar kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

2 november 2011 00:57

Ingen fara att Du ska väcka mig, vi ligger som vanligt en timme efter Sverige!! Ska kolla Din utmaning i morgon bitti. Hoppas Du snart sover gott. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

2 november 2011 10:26

Oj oj så vackert!! & vilket jobb det ligger bakom...
Jasså minsan! det är tok & tjuvar där i England ;) vad paff jag blev! tur vi kan ha våra lyktor på trappen när mörkret kommer, för huj så mörkt vi har, redan kl 16 är det skymning... :(
Kram & fin onsdag på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

2 november 2011 11:23

Men inomhus lyser ljuslyktorna, får bara se upp att de inte står för nära tygerna!!! Kram i mörkret, fast just nu skiner solen! ♥♥♥

 
Ingen bild

eva

2 november 2011 22:42

Helt otroligt vad duktig du är!!!Vackert. onsdags godnatt kram skickas till dig

kickssons

3 november 2011 22:10

Tack för den kommentaren & natti natti till Dig också. ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards