Direktlänk till inlägg 3 november 2011

02 NOVEMBER 2011

Av kickssons - 3 november 2011 23:14

Igår var jag ute i min trädgård och skulle se om min underliga hyacint hade kommit upp ur jorden  och i år är den tidigare än vanligt     resten av mina hyacinter brukar blomma i April... 


                       samtidigt hittade  jag följande blommor i full swing

                             

Ros                   Fuchsia       Tomatplanta   
  Styvmorsviol       





Tror hela trädgården  har fått för sig att  att det är vår/sommar just nu. 


I tisdags var det  'Syjäntor'  som träffades och sydde febrilt till Svenska Kyrkan i Londons kommande julmarknad  17, 19 & 20:e November.



                                                                                 


                                  


.  

 
 
Ingen bild

Gudrun

4 november 2011 15:43

Hejhej
Ur led är tiden men jag klagar inte. Så länge snön håller sig borta så är jag nöjd. Jag har hellre dimma o dis än snö. Och man blir ju glad av att se att det blommar.
Ha en trevlig Allhelgonahelg
Kram/Gudrun

kickssons

4 november 2011 16:42

Vi brukar ju inte ha så mycket snö, men det behövs det bara c;a 1cm & så är det total kaos här. Gillar också att det blommar, men nu är det ju fel tid på året för det här!! Ha en bra helg här är det en vanlig helg, man firar inte Allhelgonhelgen. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

eva

4 november 2011 18:49

Vackert det blommar. Här är det ovanligt varmt för årstiden;-)

Vilka du ktiga syjäntor ni är.

Ha nu en under bar fin helg. kramen<3

kickssons

5 november 2011 00:42

Undrar om denna "värmebölja" är lungnet före (snö) stormen??? Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

4 november 2011 23:03

Fantastiskt, matte hälsar och säger att hon skulle tycka det eet var underbart om det blommade så här hos oss. Kan väl aldrig vara "fel" tid för vackra blommor... ;) Egentligen...
Ojoj så mycket ni har åstadkommit till julmarknaden! Ser ut att vara fantastiskt vackra och fina alster!!

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

5 november 2011 00:40

Njuter av alla blommor, i vanlig ordning.. Nu är nog det mesta "klar-sytt" för min del, har lite handsömnad kvar, men det blir klart i nästa vecka. Trevlig helg

 
Ingen bild

Myllan

5 november 2011 01:19

Jaa, visst är det skönt, att vintern inte är kommen än, så att vi kan njuta av de sista blomstren! Har själv jättefin ljung, på balkongen, o kan sitta ute o både fika, o käka middag, i em-solen, för det är inte kallare än ca +12C, vilker är helt OK, utan ytterkläder!-Otroligt, egentligen, för det kan ju vara både höststrormar, o snö, denhär tiden, men ännu slipper vi sånt! Yeaah! Det kan, GÄRNA, fortsätt till Lucia, men,... det återstå att se... (?) -Ha dé bäst, o kramiz, så hörs vi ♥♥

kickssons

5 november 2011 14:09

Någon snö vill vi inte se här på evigheter ännu thanks!!!!och våra trädgårdsmöbler står fortfarande kvar ute i trädgården, fikar där ute fortfarande ibland. Trevlig alla Helgons dag. Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

5 november 2011 10:16

Hyacinter på tomten, vilken känsla det skulle vara, härligt. Vackra blomster du har, och det nu i november.
Duktiga ni "syjäntor" är. Det blir mycket vackert till marknaden.
Kram och trevlig helg.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

5 november 2011 14:07

Ser nog mera fram till vårens blommande hyacinter. Ska bli spännade att se hur det kommer att gå på syjäntornas bord, första året de har "eget" bord på marknaden. Mestadels säljs det vad vi svenskar "behöver" till julen, mat i alla tänkbara former, julpynt, stearinljus, adventskalendrar, vörtbröd & annat svenskt bröd, julmust, glögg, massa svenskt godis & mycket annat. Själva kyrkan blir kafé med underbara mackor, kakor, bullar, lussekatter. Smockfullt brukar det vara där. De som "jobbar" på "Mackeriet" har inte en lugn stund, ibland hinner de knappt gå runt & se vad som finns att handla. Trevlig Alla helgons dag. Kramar ♥♥♥

 
paloma

paloma

5 november 2011 10:28

Godmorgon! Oh vilken vacker trädgård du måste ha! Och vilka underbara dofter det måste vara! jag älskar hyacinter! En florist jag träffade sa att egentligen är hyacinten en vår blomma och inte en jul blomma!? Vet inte hur mycket det stämmer? men för mig är det jul.. älskar att ha hela huset fullt av doftande hyacinter till julen! I dag är det ju all helgona helgen! EN TREVLIG SÅDAN ÖNSKAR JAG ER! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

5 november 2011 13:58

HålLer med Dig ang Hyacinter, älskar att ha dem inomhus till jul, men de är ju egentligen vårblommor.. Så jag undrar liksom vad den som blommar i trädgården nu har för sig :)??? Ha en bra ALLA HELGONS DAG. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

5 november 2011 16:49

Ha ha!! ja han är speciell din Hyacint! mins att han gjorde lika förra vintern! bara kom upp helt fel årstid! *skratt*
Hoppas han överlever er vinter ett tag ;)
Vackra saker till Julmarknaden! :))
Kram & fin Allhelgona helg!!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

6 november 2011 01:18

Den hyacinten har alltid varit lite märklig... Vi hoppas få sälja lite grejer nu på julmarknaden... Enormt mycket pengar behövs till kyrkans nya fasad. Kramisar ♥♥♥

 
Neta

Neta

6 november 2011 12:12

Ja, det är jag som stickat tröjan...
Jag gör u inget annat är stickar känns det som..
Jo jag målar också... i Röda Korsets nya lokal som vi flyttar in i 19/11....
Kramar!

http://www.teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

6 november 2011 22:36

Tröjan var ju jättesöt. Själv stickar jag inte speciellt mycket, en del "Syjäntor" har stickat sjalar av den typ jag hade som barn (ska se om jag kan sticka en också) och en av tjejerna har stickat en urkul lucia krona, ska fota den & visa på bloggen. Kramar ♥♥♥ P.S Trodde Du hade MÅLAT tavlor!!!D.S.

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

6 november 2011 21:48

Vilka tjusiga bilder.
Hoppas din helg har varit bra o att du får en toppenvecka.
Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

6 november 2011 22:32

Sov gott själv Du & helgen har varit trevlig med kalas hos en kompis. Have a nice week. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

7 november 2011 12:11

Kikar in med en Måndags kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

11 november 2011 14:48

Massa kramar tillbaka & trevlig helg. ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

7 november 2011 17:13

Har jag drömt, att jag kommenterat dina fina växter och plantor?
Jag har iaf varit här förut och tittat.
Det är en konstig årstid nu, med värme ute och kyla inomhus.
Vi vi har varma hjärtan!
Kramar ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 november 2011 14:48

Har inte kollat in min blogg ordentligt på några dagar, "semestrar" uppe i Skottland just nu. Kommer hem igen till helgen. Onaturlgt varmt här uppe också just nu. Kramar & ha en trevlig helg ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

8 november 2011 12:39

Penséer NU vojne vojne..Men visst det är alldeles för varmt här med. Inte varit så lite snö längst uppe i norr på 50 år säger de. Vilken syglädje jag ser..Mässor är roligt man man blir dötrött efteråt..Får jag fråga är lapptyg lika dyrt i england och usa som här i sverige?..Det dinns ju så vackra tyger men jag har inte råd att köpa så ofta. Kramkram Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

11 november 2011 14:45

Tyg ppriserna har stigit enormt här de 2 sista åren, mellan c:a 100- 120 kr meter är numera vanligt här. USA är billigare än här, men sen kostar ju en flygbiljett över Atlanten en hel del, elelr man kan ju handla på internet, men igen med porto etc spar man inte så mycket och ibland åker man på att betala tull också. Svenska tyg- priserna är ju astronomiska. Kramar ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

9 november 2011 12:22

Det är likadant här hemma. Igår såg jag en blåklocka efter vägen och när vi åkte till Åre så såg vi jättemycket videkissar.

Nu ska jag ut i skogen med Elvis och knycka litet enris och sedan ska jag göra fint på bron med enris och ljung i en stor, fin korg som jag brukar ha där på vintern.
Det finns ett brev till dig i inkrogen.

kram till dig

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

11 november 2011 14:39

Vi är uppe i Skottland några dagar & här finns det massor av olika fina sorters med ljung. Ellers är det samma här, helt små"galet" ute i naturen. Ska kolal in korgen. Hörs mer när vi kommer hem. Kramar ♥♥♥

 
Buttons

Buttons

12 november 2011 14:28

att det inte finns nån snö och att et forfarande är varmt kan ni skylla på min matte. Hon packade med sol och värme i bagaget, och har släppt ut lite varje dag, men nu åker vi hem i morgon så nu blir det slut på värmen för eran del...........hejtjolahippsanssa ...................blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

14 november 2011 22:58

Nu borde Du väl redan vara på Amerikansk mark!! Hoppas resan har gått bra. Hörs via Skypen senare i veckan. ♥♥♥

 
Lena

Lena

12 november 2011 22:27

Tack för hälsningen! ;) & fortsätt må så gott!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

14 november 2011 22:56

Undrar var dessa kommentarer har hållt sig gömda!!! jag mår bra tack!!!! ♥♥♥

 
optimist

optimist

13 november 2011 14:49

Tittar in för att önska dig en fin dag.
Hoppas att du har det härligt i Skottland. Där har jag inte varit, men skulle gärna vilja åka dit. Verkar vara ett fint landskap.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

14 november 2011 22:55

Vi hade det bra i Skottland, med sol varje dag & ovanligt varmt var det där uppe. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards