Direktlänk till inlägg 16 november 2011

NÅGRA DAGAR I SKOTTLAND

Av kickssons - 16 november 2011 00:08

Hemma igen efter några trevliga dagar  i Skottland, alldelels utanför Inverness

  


 

På uppresan var det inget vidare väder,  men precis när vi passerade Aviemore kom solen fram och sol & ovanligt varmt hade vi varje dag.             

            


Som vanligt blev det en hel del  besök hos släkt & vänner. Hann även med lite Haggis ätande       .


 I ett av grannfälten till svåger & svägerska finns det de mest underbara små pony hästar

                                        


                                              ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


Idag var jag i Svenska kyrkan och  hjälpte till med upp packning etc till den kommande Julmarknaden, blir en sväng in dit  i morgon också.

                      


                            


                                  





 
 
Ingen bild

Cicci

16 november 2011 08:09

Välkomna hem!! :-) Tänk att t.o.m vädret var bra! Det var de lurvigaste o goaste små shettisar jag sett! Undrar om de går att ha som gosedjur.. ;-)
Här lyser snön med sin frånvaro (jämfört med i fjol då man vid den här tiden redan skottat X antal lass snö...) och det är så skönt! Kylan har dock kommit, men det gör ingenting. Fram med overallerna till barnen och överdragsbyxorna till mig så är vi fit for fight!
Kram kram!

kickssons

16 november 2011 17:11

De yngstra Shettisarna var som hundvalpar, de for runt så man nästan blev yr. Gjorde flera försök att fånga dem på bild utan succé, hann heller inte ifatt dem med filmandet med mobilen. Har varit inne i den stora staden idag också, behövdes med hjälp till julmarknaden som startar i morgon. Ha de & kramisar till hela bunten. ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

16 november 2011 10:29

Tack för titten på fotona, syns att det var varmt och lite höstfärger, faktiskt. Här är det rimfrost nu och kalt och kallt.
Vackra julsaker!
Ha det gott, kramkram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

16 november 2011 17:04

INgen frost här ännu, men skönt att se ett soligt Skottland med alla höstfärger. Krakram ♥♥♥

 
Ingen bild

Måna

16 november 2011 14:40

Jag blir så avundsjuk på dina blommande hyacinter. det är för mig ett härligt vårtecken. Här är dis och grått idag så då känns det långt till vår. ha en skön onsdag! KraMen Måna

kickssons

16 november 2011 17:03

Grå & beige dag här idag.. men fortfarande ganska varmt, just nu +9 . Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

16 november 2011 19:21

Jaa, nu smyger julen på, oavsett man vill, eller inte, hehee... -Ska, faktiskt, gå på julmarknad, nu på lördag, som Röda+ arrangerar, tillsammans med med gó kompis, o efteråt, ska vi ut o äta, dock inte julbord, för det är inte "min grej"! Är inte "fan" av julmat ö.h.t -Har massor omkring mig nu, som vanligt, men vi hörs på Skypen ;)) -Kramiz, o ha dé bäst ♥♥

kickssons

16 november 2011 22:49

Julen är absolut inte min favorit helg.. Blir väl i vanlig ordning kompisar här på julafton med lite kallskuren mat & dryck. Juldagen som ju är "the big day here" struntar jag i, varken kalkon eller liknande serveras !!! Pytti panna kanske :)Kram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

16 november 2011 19:57

Vilka fina bilder. Skottland skulle jag vilja åka till någon gång i livet.
De va mycket fint i kyrkan. Hoppas ni får in mycket pengar.

Ha en mysig kväll kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

16 november 2011 22:45

Alla hoppas att folk ska komma och spendera sina slantar trots att det är dålig ekonomi här också. Rapport kommer!!! Kramisar å ha en go' afton. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

16 november 2011 23:15

Välkommen tillbaks!! :)) mysiga bilder, förstår att ni haft det härligt!! :))
Anar att det kommer vara många vackra alster på Julmarknaden! ;)
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 november 2011 16:46

Vårt lilla bord hade fullt upp med försäljningar i stort sett hela dagen och tydligen samma hos alla andra också. Hann själv köpa en påse med choklad överdragna "skumt" i... Godis stådet var nog våra närmaste grannar. Ska göra ett nytt inlägg med lite bilder. Kramkram ♥♥♥

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

17 november 2011 00:18

Jag minns en bilresa - för hundra år sedan - runt i Skottland. Så fantastiskt storslaget vackert!!!
En fantastisk julmarknad också, som ni kommer att ordna! SÅ många vackra ting! Ska bli roligt att få se fler bilder så småningom.

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

18 november 2011 16:42

När det inte vräker ner regn i Skottland är det underbart. Tydligen hade det gått bättre än beräknat igår på marknaden. Vårt lilla bord var precis vid ingången och inte en lugn stund.. Hann inte sitta mer än på en snabb lunch , något extra stelbent idag. Ingen marknad idag, men i morgon & söndag är det öppet igen. ♥♥♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

17 november 2011 13:37

Skulle vilja vara med på julbazaren, men tillåts hundar i kyrkan ? vi är väl också guds barn eller ? Dom där ponnyarna levererar förstås små delikatess köttbullar, där skulle jag också gärna varit med, ska säga till matte..
pusselipusskrameli

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

18 november 2011 16:38

Ja Du Buttons Du skulle nog ha haft fullt upp ett par dagar i ponniesarnas hagar. Jag åt faktiskt riktiga köttbullar till lunch igår på kyrkan, mumsilimums !!! ♥♥♥ P.S It is so nice to see you properly again om the Skype!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards