Direktlänk till inlägg 26 november 2011

FLER JULMARKNADER

Av kickssons - 26 november 2011 19:52

Julmarknaden i svenska kyrkan gick alla tiders, i lördags var det smockfullt med folk och även vid lunchtid var det en enormt kö för att komma in.

                           och sedan var det nästan omöjligt att ta sig fram i den stora salen                                   

och det bästa av allt var nog att det var ganska tomt på hyllorna på söndags kvällen.

                             

Det var fortsatt underhållning av vår duktiga organist Carina & hennes härliga make Kenneth som  också  är mycket duktig att spela ♪♫♫♪♪. 

                                        




På söndagskvällen blev det en slags spontan allsång av damerna i Lotteriet, Julpyntet, Syjäntorna & Godisståndet med både Carina & Kenneth som spelade fyrhändigt.

 

Tomtarnas vaktparad avslutade denna musikaliska stund.   ♫♫♪♪♪♫♫ 

  

 Michael, vår trevliga präst, stod i stort sett alla 3 dagarna vid entrén till basaren och hälsade alla välkomna.                   Det var enormt uppskattat.


Idag var jag på en årlig lokal julmarknad med mina alster, men det var betydligt lugnare är förra helgen.

                                           


Nu ska jag adventpynta så alla fönster har advents ljusstakar uppsatta tills i morgon. 


           Önskar Er alla en trevlig 1:a advent.  

                                               


.   

 
 
Ingen bild

Cicci

26 november 2011 22:41

GLAD ADVENT!!!!
Kramelikram! //Cicci
Ps. Roligt att det blev en så lyckad helg!

kickssons

27 november 2011 09:23

Tack det samma. Hörs senare idag. Kram till hela gänget ♥♥♥

 
Lena

Lena

27 november 2011 00:51

Hallå!! jag har inte hunnit med allt jag tänkt ännu, 2 stjärnor kom upp i kväll resten får bli i morrn! ;)
Jag mamma & Agneta åker till London på torsdag! :)) kommer till Gatwek(vet inte hur den stavas, skriver som det låter) ska bo i Padington, men inte samma Hotell som förra gången, vet du hur tåg/buss går från flyget till centrala London, eller mot Padington hållet??
Har tappat din mail :(
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

27 november 2011 09:22

Fick upp adventsljusstakarna & nu fattas bara att sätta fram mina fina Tomtar som min väninnas svärfar har täljt genom åren. Buskul att Ni kommer till London nästa vecka. Det går regelbundna tåg från Gatwick till centrala London (Victoria stationen) Tror en tur & retur biljett kostar c:a £28.00 per person. Enklast blir nog att sen ta en taxi från Victoria till hotellet. Jag ringer Dig lite senare idag & skickar e-mail till Dig om en stund. Kramar ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

27 november 2011 09:43

Åh, så fint du har ordnat det i ditt blogghem! För att inte tala om hur vackert det säkert är i ert hus "på riktigt"!
Trevlig 1 Advent till er två! Kram ♥ Gerd o Sigge

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

28 november 2011 00:00

I morgon ska nog alla trätomtarna komma fram ur sin låda. Vi hade strålande solsken & +15 grader idag, kändes lite konstigt att tända adents ljusstakarna i solskenet i morse, men ikväll var det bara +3. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

27 november 2011 10:15

Hejhej
Du bygger upp julkänslan mer och mer ser jag. Trevligt! Jag har inte gjort annat än satt fram adventsstakarna men hädanefter blir det lite saker då och då. Fortsätter att sy på min väska med det blir inte så mycket varje dag. Idag är det uppläggning av byxor och lite sånt som hamnat i en korg och behöver göras.
Den första snön kom idag och det hjälper ju till att höja julkänslan.
Ha en trevlig adventssöndag
Kramar Gudrun
PS Ja visst är lampan bra. Jag förstår inte hur jag klarat mig utan den tidigare. Då hade jag tre lampor runt maskinen och dom var alltid ivägen :-) DS

kickssons

27 november 2011 23:57

Fick upp alla 9 advents- ljusstakarna igår kväll och det otroliga var att bara en liten glödlampa var trasig!!! Så det blir ljus i huset i år igen (speciellt vid symaskinen) Ha en trevlig vecka och njut av nysnön hos er. Kram ♥♥♥

 
Neta

Neta

27 november 2011 22:06

Oj vad mycket fina grejor....
Och Robert... inte illa....
Ja vi hoppas verkligen att bocken får stå kvar..
Det är så trist att köra förbi när det bara är svarta sotiga stänger kvar....
Ha de bra!

http://teteshandarbetsblogg.blogspot.com

kickssons

27 november 2011 23:54

Tidigare idag ringde en bekant om undrade om gubben & jag hade lust att komma till Royal Albert hall i morgon och se Robert Wells konsert helt gratis!!! Men vi kan inte, vi är bjudna på 2-års kalas till min guddotters lilla son som fyller år i morgon. Hoppas bocken blir kvar över julen i år. Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

28 november 2011 16:53

Så fint. Roligt att få ta del av dina bilder och alla vackra alster. Förstår att det till kvällen tog slut. Vem skulle inte vilja köpa något så fint och dessutom ett hantverk.
Tänk alla dessa frivilliga som ställer upp. En eloge, verkligen.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

28 november 2011 17:41

Tydligern fick kyrkan in nästan 2 milj svenska kronor på de tre dagarna på bl.a matförsäljning, kalendrar, julprydnads grejer (tomtar av alla slagn m.m,), ljusstakar, lotter, tombola, glöggförsäljning, och mycket annat. Kaféet hade kö nästa hela tiden så damerna på "mackeriet" vill nog inte äta smörgåsar på ett tag!!! Många betalade även sina årsavgifter, vilket en del tydligen 'glömmer' ganska ofta... Nu ska vi iväg på 2-års kalas. Ha en trevlig vecka, vi ser fram emot att träffa Lena (från Borlänge) med mor & syster som ska julshoppa i London i helgen. Kram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

28 november 2011 20:55

Snygg prälle ni har =)
Vad roligt att de blev lyckat. Kul att se bilderna.

Ha en mysig kväll kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

29 november 2011 00:38

Han är toppen & det samma gäller "prostinnan" också. Har haft en trevlig kväll & varit på 2-års kalas. Var även bjudna till Royal Albert Hall & Robert Wells konsert, men var tvugna att tacka nej till den....Natti natti ♥♥♥

 
Lena

Lena

29 november 2011 18:47

Ska bli kul att ses! :))
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

29 november 2011 21:42

ox, kul ska det bli & skriv gärna hotell namnet så jag vet var ni ska bo!!! Går ju bra att skirva här och det kommer ju inte att synas för allmänheten, om jag inte godkänner Din kommentar.!!!!! Kramsiar ♥♥♥

 
kickssons

kickssons

29 november 2011 22:17

Hej Ann! Tack för kommentaren som hade Din nya adress. Jag lägger INTE ut den här!!!! Chansen är ju kanske att Du får lite nya brev-vänner ellers!!! Finns tydligen de som söker kontakter vi bloggen. Har skickat vanligt e-mail till Dig. Kramkram till Dig & voffsingarna, som jag hoppas trivs i sitt nya hem. ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
kickssons

kickssons

1 december 2011 00:09

Aha nu vet jag vilket hotell som gäller, det ligger ett par dörrar från ett kontor jag arbetade från på 70 talet. Små rum, men antagligen lite bättre frukost än förra året (hoppas jag i alla fall)Ses på fredag. Trevlig resa & kramkram ♥♥♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

1 december 2011 16:06

Men så roligt att ni ska träffas, Lena och du. Ni får det säkert hur kul som helst.
London i dessa dagar, före jul, är väl mycket att beskåda kan jag tänka mig, och handla för den som vill.
Ha det bra och hälsa.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

1 december 2011 16:25

Har precis pratat med Lena & de har kommit fram ordentligt till hotellet. Yes det julpyntas här och juldekorationerna är nog ibland lite olika mot de man har i Sverige. Vi ska ses i morgon och det ska bli alla tiders kul. Kramkram ♥♥♥

 
Nina

Nina

1 december 2011 23:30

Visst var det skoj?! Imponerad att du orkade med att jobba alla dagarna! Ses vi på tisdag? Kram ♥♥♥

http://www.bossyoz.com

kickssons

1 december 2011 23:55

Inga problem att jobba samtliga dagar..= URKUL, Yes I'll be at the church on Tuesday. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards