Direktlänk till inlägg 7 december 2011

VAR TAR DAGARNA VÄGEN???

Av kickssons - 7 december 2011 12:53

Förstår inte var dagarna tar vägen, hade nog tänkt skriva ett nytt blogginblägg i söndags... men nu har det redan blivit Onsdag. Var hemma hos kompisar på middag i lördags kväll & av 9 personer som var med var det bara en person som ibland använde Facebook och det berodde lite på hans jobb där han någon gång behövde logga in..   Själv skulle jag nog aldrig ha tid att skriva något via Facebook, de jag vill kontakta ringer, mejlar, bloggar  eller Skypar jag hellre till,  men vi är ju alla olika med vad man har tid till.

I Fredags kväll var vi ju ute och "pubade" med Lena, från Borlänge>>>  http://frallorna.bloggplatsen.se  ,hennes syster & deras mor. De var  i London & julshoppade, Ni som brukar läsa Lenas bloggar har nog redan hunnit läsa, sett & hört vad de hade för sig. Kul var det att träffas även om det bara blev någon timme eller så .

Var med på ytterligare en julmarknad i lördags, det var en hel del besökare som kom dit & många som handlade lite blandat med grejer. Hade lite mindre att packa ner när basaren stängde.

                                            

Har haft främmande (kostigt uttryck egentligen  när man har vänner som kommer & hälsar på)  sedan i söndags tills igår. Var ute med dem på en jättestor outlet i Bicester Village inte så långt från  Oxford i måndags, men bortsett från ett par paket med små julservetter från   Villeroy & Boch  blev det inget handlande.  På kvällen åt vi kinesisk  buffé   

               


Sherry &  småplock med Syjäntorna i Svenska Kyrkan igår eftermiddag, på kvällen var det julmiddag med en av lapptäcksgrupperna jag tillhör. 

Det serverades traditionell Engelsk julmat, ungsbakad kalkon & "Plum" pudding med cognac sås till

                                       



Dessvärre ska jag till "Fat klubb" i kväll och jag kan redan nu se framför mig den där eländiga vågen    


                      



Aha just nu kom det leverans med mina nytryckta julkort, här behöver vi inte gå till posten eller Ica eller vad som nu gäller i Sverige, utan paketen kommer hem till huset.... så nu blir det inte mer bloggande idag, de av Er som inte får ett kort via "snail mail", får hålla till godo med  detta.

            




                                  



.

 
 
ffloridatjej åButtons

ffloridatjej åButtons

7 december 2011 15:23

Jodå, dagarna rinner iväg fortare än vanligt här också, men skit samma har inge brådska, det som inte blir gjort blir inte gjort säger vi här.............ha det så gott..........å skit i vågen
kramar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

7 december 2011 16:37

Kanske man skulle skriva till Mr Christmas & önska sig en våg, ASG!!!!! Du va fint Sverige täcket blev. Nu ska jag fortsätta skriva de däringa korten. ♥ ☺ ♫ ☻ ♫ ♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

7 december 2011 20:34

Vad roligt att träffa vänner från bloggvärlden.. Tänk om man kunde samla ihop alla o ha en riktig dunderfest =)

Ha en mysig kväll kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

7 december 2011 22:13

De var ju en "blogg- fest" för några år sedan i Stockholm, men tydligen var det bara ett fåtal som kom. Vore kul att fixa en stor fest, men problemet är nog var i långa landet skulle passa???? Myser med att sitat & skriva julkort.. har snart kramp i handen. Kvällskramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

8 december 2011 20:06

Tiden den försvinner så fort, fortare än vanligt tycker jag. Kan inte tänka på att det snart är jul, inte många veckor kvar. Kanske beror det på att vi inte har haft någon snö, inte heller någon vinter ännu. Det ska visst komma nu i slutet på veckan. Vi får se. Några minusgrader enstaka nätter, det är allt här i Sundbyberg i alla fall.
Förstår att det var roligt att träffa Lena. Bloggträff har vi haft några, men på den ena var det bara 7-8 personer, om jag minns rätt.
Tack för julkortet.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

9 december 2011 00:51

Snö hoppas jag vi slipper i London området. Pratade med svåger & svägerska i Skottland & de har nu lite snö & en aning blåsigt, brrr inget kul väder. Det är alltid kul att träffa Lena med familj, brukar ses i Borlänge på våra Sverige bilresor på somrarna. Kram ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

8 december 2011 21:30

Här är en till som vägrar Facebook... :)
Posten i Sverige - "min" post fanns tidigare i en videobutik. Sedan förra årsskiftet i en Konsum-butik. Grannsamhället har sin post i en ICA-butik. Allt 15-16-17 kilometer från min bostad...
Kan säga att Posten är mitt främsta hatobjekt här i landet. Nåja, det finns förstås äldrevård och sånt också...
Fast annars är det väl ett bra land att bo i, antar jag. :)
Vågen - lika bra att vänta tills efter jul och ta allt elände på en gång? Tycker nog jag. :D

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

9 december 2011 01:13

Det är nog inte bara att vägra facebook för min del, jag är en aning oteknisk också och behöver inte mer "huvudvärkar". De riktiga post kontoren här har också försvunnit, de finns nu i olika sorters småaffärer. En fördel här är att våra paket kommer levererade till vår ytterdörr. Är man inte hemma kanske en granne kan ta emot, ellers blir det att bege sig till ett närbeläget paketutlämnings postkontor och hämta. Nu ligger nog alla mina skrivna julkort i brevlådan med hopp att de kommer fram till rätta mottagarna.

 
Sailaway

Sailaway

9 december 2011 08:26

God morgon!
Full storm här. Ösregn. Känns inte som december o jul i antågande.
Ha en bra dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

9 december 2011 10:12

Här blåser det också friska vindar, men tacksamt så slipper vi ovädret i delar av Skottland. Ha en trevlig helg och hoppas Du kan laga något smaskigt på den nya spisen!! Kramisar från ett just soligt London ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

9 december 2011 10:13

Hej
Det finns faktiskt fördelar med FB oxå. Man kan återknyta vänskap man hade i sin ungdom men som man kommit ifrån. Jag har fått kontakt med skolkompisar från Handels som jag känner att jag har saknat.
Väldans fint julkort du har och kul när det är så personligt.
Här har vi blötsnö o blåst idag så det är en bra dag för pyssel inomhus. Jag hoppas jag tar tag i att skriva julkortsadresser så jag inte som vanligt är ute sista dagen
Ha en trevlig helg/Gudrun

kickssons

11 december 2011 02:13

Jovisst är Facebook OK för många, jag sökte för många år sedan en del kompisar från min Härnösands tid, men ingen succé via FB, fick däremot kontakt med en del via Stay Friends. Ellers hade vi en jätte reunion träff i Västerås för många år sedan & där kom jag i kontakt med en hel del "gamla" skolkamrater etc.. och vi håller fortfarande kontakt, men med vanliga e-mails. Hopaps Du fick pyssla ordentligt under dagen. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

9 december 2011 10:48

Ja du! -vart tar dom vägen? fniss.. inte hit i alla fall ha ha.. ;)
Återigen, -så kul att träffa er!!♥
Men men va mycket alster du hade med på din försäljning!! förstår att det gick bra, så mycket vackert!! :))
Jag älskar facebook! hi hi! skriver inte så jätte många inlägg, men är in & läser vad andra skriver varje dag, & så länkar jag iblnad min blogg dit, jag har mest hundvänner, & några bloggvänner åxå! ;)
Busväder här, snö har vi fått ännu mer, men det ska bli regnblandat i efermiddag, även om vi inte vill det ;(
Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

11 december 2011 02:08

Har inte varit inne hos Dig & kollat hur det gick på utställningen idag. Flera minusgrader i natt igen, men ingen snö här hos oss.Nu ska jag strax sova. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

11 december 2011 16:38

Det gick jätte bra för ALLA 3 Petrus barnen!! & jag är bara såååå mega stol framor! ;)♥
Några minus här åxå under natten & dagen, men solen har dock lyst från en klarblå himmel!!
Kramar i mängder!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

11 december 2011 19:24

Va kul att det gick så bra för hundarna. Har precis ätit en halv lussekatt & tagit ett par slurkar med julmust. Var i närheten av en av de svenska mataffärerna i dag... Kramsiar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

12 december 2011 17:43

Jasså har de varit bloggträffar ?
Vad roligt, de skulle man ju kunna försöka få till i mitten av landet någonstans =)

Förstår att du får skrivkramp av alla julkorten som kommer ända hit =)
Målar du oxo ???
Det är jättefint, tusen tack kramar i massor ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

13 december 2011 00:45

Nu är i alla fall alla kort skrivna & postade. Yes jag brukade måla men tröttnade för några år sedan, men vem vet en vacker dag kommer nog färgtuberna fram igen. Natti-dags här om en stund. Kramkram ♥♥♥ P.S Snacka om att det blåser friska vindar här just nu, det vädret kommer väl till Sverige om några dagar!!!! D.S

 
Lena

Lena

12 december 2011 22:13

Tusen Tusen Tack för Julkortet!! :))))))
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

13 december 2011 00:42

Vet Du att posten är snabbare från England till Sverige än post som skickas inom England!!! Kul att korten kom fram. Nattikramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

13 december 2011 16:39

Hur gick det med vågen? Var den snäll emot dig?
Hoppas att du har haft en fin Luciadag. Firar ni den?
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

14 december 2011 20:51

Den där vågen var ju "helkass" och i morgon tänker jag inte ens gå dit, ska på "senior lunch" på svenska kyrkan och sedan ska personalen ha lucia tåg för oss.. Lucia firas inte här, jag var inlagd igår på lasarett och opererade lite muskler på min vänsta arm, skulle ha övernattat, men de tyckte jag var "frisk" nog att åka hem igår kväll. Jag brukar inte bli speciellt påverkad av narkos & igår var det de samma, jag vaknar upp och är törstig & mycket hungrig... så kirurgen tycket om jag mådde lika bra några timmar senare, kunde jag ju lika väl åka hem & sova i min egen säng. Är öm i armen, men det blir säkert bättre om några dagar. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

13 december 2011 19:11

SNART GÅR VI MOT LJUSARE TIDER;-) Längtar efter sol och värme.

Men först vill jag ha jul. Gillar och myser då.-

Stor lucia kram på dig<3

kickssons

14 december 2011 20:43

Ja Du från nästa vecka blir ju dagarna lite längre igen HURRAAAA, Hopaps Ni får lite snö till julen, hos oss blir det nog gråslaskigt. Ha det bra & många kramar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

16 december 2011 20:48

Hej hopp.
Då tycker jag att du ska ta med tuberna o fortsätta måla. Du är duktig.
Nån blåst vill vi inte ha.. Snö, ja tack.
Ha en mysig kväll o trevlig helg. Kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

17 december 2011 01:04

ja vem vet en vacker dag kanske jag känner för att klämma lite på tuberna. Idag har jag klämt lite för mycket på en Kalles Kaviar tub!!!!! men oh va gott det var. Köpte 2 tuber igår i den svenska mataffären... Nattikramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards