Alla inlägg den 16 december 2011

Av kickssons - 16 december 2011 18:03

            

   

  ...>> plötsligt kom det lite våta snöflingor dalandes i morse, men de hann inte ens ner till marken. Snö vill vi INTE ha för det behövs bara några MM sen blir det total kaos i landet!!.  Jag var  på en mycket trevlig senior lunch i Svenska Kyrkan igår.  Fantastisk svensk julbords mat som vi utlandssvenskar ju inte verkar tröttna på.  Lucia tåg  fick vi också uppleva  det var Kyrkans personal  som stod för det. Det var säkert en bra bit över hundra personer som var med på själva lunchen  och i vanlig ordning var stämmningen hög.


 

 

Det var mer än 100 personer som deltog i lunchen. 

Mycket läcker mat   

Mitt favorit är gravlax & prinskorvar & lite julskinka


 

Hela personalen var med i lucia tåget

   

Extra underhållning av vår mysiga präst Michael  som sjöng & Carina den otroligt duktiga organisten spelade på flygeln, på slutet av detta  kom ett par  till av körmedlemmarna och hjälpte till att sjunga.  

Kalaset avslutades med tackpresenter till personalen, sedan drogs lotterna på kyrkans stor JULLOTTERI.


I morgon kväll kommer en del av våra grannar till oss på lite svensk julaktig mat, Glögg vid ankomsten, sill hoppar vi över för många gillar inte det. En matjessill gubbröra ska jag be att "the butler" i huset fixar det brukar folk gilla, sedan  blir det skinka, lite annat kallskuret kött/korv, potatis sallad & coleslaw.   Ostbricka , därefter en hembakad äppel,kanel, marsipan sockerkaka  till kaffet.

Har fått hjälp med att ta bort mitt bandage från min nyopererade arm idag & nästa Fredag ska tydligen stygnen tas bort. Hoppas allt har gått enligt planerna..  sy går redan bra, så fingrarna verkar fungera som de ska.


                                                  
                                                            
               

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards