Direktlänk till inlägg 23 december 2011

DA'N FÖRE DOPPAR DA'N

Av kickssons - 23 december 2011 15:17

Här är det väl egentligen 2 dagar kvar till "the big day"    men hos oss blir det i morgon som vi firar jul. Har  varit hos doktorn i förmiddags & tagit bort stygnen vid min armbåge. Vet inte hur många stygn det var, men sjuksystern hade aldrig sett så mycket stygn i ett sår av den storleken (undrar om kirurgen som opererade visste att jag själv syr en hel del !!! :))  I samma bilparkering som doktorn håller till är det ett snabbköp och jag undrar bara vad folk handlar till??? De flesta hade överfyllda vagnar, själv behövde jag quark, keso, ett par citroner, 1 appelsin & en påse med  frysta honungsglaserade palsternackor. Kassörskan sa att jag var nog enda kund hon hade servat idag som spenderade under £10:00 (c;a en hundring) ja ja, jag har visserligen handlat en del i veckan........ pratade med en tant efter mig i kön & hon hade också bara en korg med varor och vi undrade om mataffärerna skulle ha stängt en hel vecka eller mer?????   



Skinkan är nu griljerad, nya pepparkakor bakade, en sats till min guddotters  lilla 2-åring som är lactos allergisk och en vanlig deg. Vi kan ju egentligen alla äta lactosfria pepparkakor, men man kan inte köpa sådant smör i England, så jag får "importera" från Sverige med jämna mellanrum, så jag är lite snål med de lactos fria.


    

På bilden ser Ni vår "julgran" c;a 25 cm hög, med några mini Nissar & de minsta tänkbara pepparkaks grisar.




                                        
      


 
 
Geddfish

Geddfish

23 december 2011 16:02

Så fint och sött, då!
Vi har lagt märke till här också, att folk handlar som om det vore den sista dan på jorden!
Jag tror inte folk har ont om pengar, dom spenderar. Kanske har guldbyxorna på......
Vi åker bort i morgon, till Dalsland.
Skönt få bort stygnen, jag han broderade nog - hihi - man kan brodera och skrodera när man pratar också.
♥ Julkramar ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

23 december 2011 17:14

Ja det verkar vara samma sak varje år, undrar om de alla har lärt sig göra Pytti-panna!! Have a safe journey i morogn. Kramisar ♥♥♥

 
optimist

optimist

23 december 2011 21:41

Vi var till en matvaruaffär i dag och handlade för endast 86:-. Det var lagom. Nja, vi hade köpt det mesta förut.
Hoppas att du får en riktigt GOD JUL.
Varm julkram från mig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

23 december 2011 21:57

Det var någon krona mer än vad jag satte sprätt på och samma här, det mesta har jag redan handlat. Önskar Er en riktigt GOD JUL. Kram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

23 december 2011 22:45

Hej vännen.
Härligt att ha allt klart.. Gott med pepparkakor =)
Önskar er en riktigt God Jul...
Ha en mysig kväll.. Många kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

24 december 2011 11:06

Bara Cibattabröd på jäsning, i morgon ska det bakas Annelis knäckebröd!! GOD JUL, kramar ♥♥♥

 
Kasper med matte

Kasper med matte

23 december 2011 23:38

Vi har nog handlat en hel del, antagligen för mycket, men det som inte går åt när vi har kalas, det äter vi upp senare. Rätt måttliga är vi faktiskt i år.
Vi vill också tacka för kommentarer och tröst på våra bloggar. Vi har gjort allt vi kan, och nu har vi bara att gå vidare.
Vi önskar dig en riktigt God Jul! Med precis lagom mycket och extra god mat. :)

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

24 december 2011 11:03

Har nu handlat färdigt, undrade om ett par extra grejer till ikväll, men tyckte att nu är det nog med grejer. Bakar Ciabatta bröd som jag hoppas ska bli ätbart, ellers kan småfåglarna få lite xtra i julaftonmat. Ha en trevlig dag/afton. ♥

 
Lena

Lena

23 december 2011 23:48

Tycker mest jämt att det blir sååå mycket mer än man tänkt... ;) här låter det ungefär som så: -ska bara ha en l mjölk & en påse morötter, men kommer lik förbaskat ut med en hel eller 2 kassar! & den där mjölken & morötterna kostade 300 sådär! ha ha ha... ;)
Så omtänksam & go du är som ser till att det finns laktos fritt för den lilla!♥
Önskar er en härlig & fin Julhelg!!♥
Här håller snön på att smälta bort, ännu vitt men inte så länge till :(
Kramar i massor till er båda!♥ /Lena med flock

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

24 december 2011 11:00

Hahaaa samma här, bad R gå & köpa lite mjölk & bunt fina julröda tulpaner (till en av grannfruarna som ligger sjuk). Vet Du han kom hemsläpandes med 2 kassar!!! Just nu ligger Ciabatta bröd på jäsning, hoppas det blir bra nog att använda & bjuda gästerna på i kväll. Anyway Ha en riktigt GOD JUL. Massa kramar ♥♥♥

 
Nina

Nina

25 december 2011 21:17

Skinka igår och kalkon idag, proppmätt, nackdelen med att fira både på svenskt och engelskt vis.... Ha det bra så ses vi i januari!

På Ocado har de laktisfritt smör
http://www.ocado.com/webshop/getSearchProducts.do?clearTabs=yes&entry=tomor
Om länken inte fungerar, gå till ocado.co.uk och sök efter "tomor", 99p för 250g.

Kramar ♥♥♥

http://www.bossyoz.com

kickssons

25 december 2011 23:43

Vill inte se mer mat på evigheter, kalkon hoppade vi över idag.
Ang laktosfritt smör så kan man inte använda sån't där mjukt spread typ tomor, soya spread och liknande. Måste ha "riktigt" smör som stelnar ordentligt i kylen och Valiosmör som tillverkas i Finland, finns bara att köpa i Finland, Sverige plus ett fåtal ställen i Frankrike & Belgien. Nu har jag ett hyfsat lager i frysen, men det kommer mer med besökande bekanta i Mars & evt redan i Januari. Tack för idén likväl. See you in a few weeks. Kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards