Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

TRODDE JAG HADE STÄDAT......

Av kickssons - 17 januari 2012 12:50

   ...bort julen, men titta vad jag hittade ute i garaget i morse   


     


  och jag som lite smått hade  börjat          hålla den slanka linjen igen  


 men jag ska nog ge bort   hade planerat det i alla fall    kolorna i eftermiddag när jag ska iväg till                quilt klubb.


Usch usch vilken dålig karaktär jag har.... hade nämligen  även funderat på att blir lite mer aktiv när det gäller skötsel i hemmet, men...........   

                      



                                                  


                                                  


                                                  
                         


.



 
 
Geddfish

Geddfish

17 januari 2012 14:05

Den var bra, den - Kikkan!
Och du, det där som kvinnor får runt midjan, det heter volanger. Så de så! Och volanger är snyggt och modernt! Hahaha......
Kram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

17 januari 2012 18:10

Haha, då är jag alltå hel- plisserad!!!!:) ☺☺☺
Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

17 januari 2012 16:10

Ha ha ha ha ha ha ha ha.... å hjääälp så vi skrattat gubben & jag åt länken su skickade!!! fattade inget i början, men sen, å hjääälp ha ha ha.. de var de bästa vi sett på läääänge!! ;)
Karaktär? har alldrig hört de namnet ;) fniss... jag skulle absolut ätit upp dom! & börjat den slanka vägen efteråt! ha ha..
Kram kram & tack för att du gjorde vår dag!! :))) /Lena & Mats ;)

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

17 januari 2012 18:09

Kollade in de vi har här, 2st numera i.o.m att gubben är ansvarig för dammsugningen och han vill ha en på varje våning!!!Men ingen av våra har liksom inte det rätta suget ☺☺☺!!:) Hux flux & kolorna finns inte längre, de försvann bland alla oss quilting tanter och inga plomber rök heller. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

17 januari 2012 21:09

Hej
Det kommer en ny måndag när du kan börja ett nytt liv. Hela året!!
Den där skrynkelfria var bra. Den kommer jag att använda :-)
Hare bra!

kickssons

17 januari 2012 21:43

Hej Gudrun! Har äntligen fått klart ett litet barntäcke idag, en beställning som en kompis sen ångrade sig!!! Grrrrrrr!!! Nu ska jag ge det till ett barnsjukhus som en klubb jag tillhör ofta ger barntäcken till. Täckena ges till ganska sjuka barn. En av klubbkompisarna har ett barbarn som var mycket sjukt & hon fick då ett täcke. Vi tyckte vi skulle ge ett par täcken 'tillbaka' som de så tacksamt tog emot. Tror det hittills kanske har blivit nästan 30st.. och fler på gång. Ha en bra vecka. Kramar från som just nu har en "skrynklig" linne skjorta på sig!!!!♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

18 januari 2012 07:56

Wohahahaaa!!! :-D
Kram!!
Ps. Har tänkt att skypa, men vi har i över 1 v. varit utan internet/tele/TV. Morrr... Och Bahnhof skyller på Mälarenergi. As if I'd care!! SE TILL ATT FIXA DET BARA!! Usel kundservice. Synd bara att det är så jobbigt att byta e-postadress, annars hade vi bytt leverantör för länge sedan. :-(

kickssons

19 januari 2012 12:35

Hoppas innerligt att Ni inte måste betala när de inte fungerar.. men det brukar ju ta en evig till att få TILLBAKA pengar, suga slantar ur en går ju snabbt som attan. Var på Tai Pan i går kväll & strax kommer quilt 'tanter' hit på lunch. Har gjort Lenas västerbotten-ost paj (den med vitlöks stekta rivna morötter i). So what diet???????? Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

18 januari 2012 17:54

ha ha den var bra. Hur gick det med kolan? ;-) Synd på så go kola att ge bort. ;-) kramar till dig och var rädd om dig<3

kickssons

19 januari 2012 12:30

Det gick alla tiders bra, inte en kola kvar i påsen & ingen som tappade några plomber heller. Såg att den lite större staden (V-ås) nära Dig fick snö i natt, räckte det till Er också??? Kramar ♥♥♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

19 januari 2012 02:44

Aha, det är alltså därför som matte stryker så ofta ? dammsuger gör hon också flera ggr. i veckan, men inte fan verkar det hjälpa............hon går och går går men fläsket sitter som berg...... jag gillar henne ändå....blötpuss från Buttons

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

19 januari 2012 12:28

Tänk om man vore lite mer teknisk och kunde lägga in stryktanten på bloggen!!! Men Du får gärna göra det på Din blogg om Du kan/vill. Har tappat motiveringen att gå till fatklubb, men får väl tänka om snart!! Var i alla fall & simmade i 'the bad house' igår morse! Kramisar ♥♥♥

 
optimist

optimist

19 januari 2012 11:38

Julkolor, om de inte är hårda, finns det marknad för. I Sundbyberg finns det någon som bara älskar kola, men som tyvärr har gått upp i vikt så hon borde inte äta några. Tänk om det gick att hitta något sådant så där helt appropå.
Städa bort julen hoppas jag att jag orkar idag eller i morgon, för nu är det dags för länge sedan.
Stor kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

19 januari 2012 12:24

Kolorna var liksom halvmjuka, men det gällde att INTE bita i dem för ett tandläkarbesök kan man ju gärna hoppa över. Med 8 personer som sydde tillsammans blev det inte så många kolor per person (obs: jag smyg åt en massa av dem hemma & i bilen till lapptäcke klubben) Men nu är julgodiset slut. Kramar ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

20 januari 2012 11:38

Min matte som hatar att stryka - nu fick hon ju liksom vatten på sin kvarn, som det av nån outgrundlig anledning brukar heta... :D
Dom där kolorna - matte hade absolut ätit upp dom själv! Fast hon skulle helst ha velat ge bort dom förstås... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

20 januari 2012 12:02

Enda gången jag glatt använder strykjärnet är när jag syr på mina lapptäcken för de tygerna ska inte vara skrynkliga. Hmmmm kolorna ja, jag åt nog själv halva påsen & sedan gav iväg några av dem. Sist jag var på IKEA's matavdelning fanns det massa av dessa kolor paket kvar, men jag köpte bara skorpor istället.

 
Stintan

Stintan

20 januari 2012 15:15

Hahaha..gulle dej!

Vet du, jag har gått med i Viktväktarna online.
De bjuder just nu på inträdesavgiften om man binder sig för 3 månader. Jag har bara varit med i drygt en vecka men jag lyckades gå ner 1,1 kg!!! Och jag har inte varit sugen på något godis på hela tiden. Det bästa är att de börjat med något nytt: man får veckobonus, VB. Nu sparar man inte från dag till dag om man vill unna sig ngt. till helgen utan man har VB att ta av. :) Toppen, tycker jag!

Kram på dig du go´a ungdomsvän

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

20 januari 2012 17:41

Halloj! Va' duktig Du är, hoppas Du fortsätter med viktminskning i liknande takt. Jag har fortfarande ingen motivation, men har nu bestämt mig att gå tillbaka till "the fat club" om några veckor. Har börjat simma lite igen efter armoperationen och skulle ha tagit en runda med gåstavarna idag, men grått,vått & trist väder gjorde att jag stannade hemma hos symaskinen... Ha en bra helg. Många kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

20 januari 2012 19:32

Önskar er en fin helg!!! här har vi kallllt brrr...
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

21 januari 2012 00:27

Grått, ganska varmt & lite halvregnigt här. Stora lokala nyheten är en gigantisk vattenläcka på Oxford Street alldeles utanför Primark, rena rama Niagara-fallet igår kväll när det skedde, men Primark hade öppet idag... Hde en bra helg. Kramkram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards