Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

ÅRETS 1:a LAPPTÄCKE

Av kickssons - 21 januari 2012 12:40

 Nu är årets första lapptäcke färdigsytt, det här var en beställning som en bekant bad om, men ångrade sig och köpte ett annat från vad som redan var klart..... GRRRRRRR ....    En aning irriterande för nu blev det 2 tyger sönder klippta, men never mind   ger täcket till "högen" vi har med täcken som ska ges till barnsjukhuset  vi ofta donerar täcken till. 


   

  Hoppsan; Lite suddig bild           


                        


                 Närbild på tygerna;     

  

 Fuskade lite med ihopsyningen, genom att använda ett redan färdig quiltat bakside tyg   





Har varit inne i centrala London en sväng i veckan         och besökte


en av de svenska mataffärerna   , denna har även ett kafé med skandinaviska mackor och lite annat gottis.........  



                                                                   


 Handlade lite matvaror, men det mesta  jag hade tänkt köpa var slutsålt och den nya leveransen efter jul hade  inte kommit in än.  Fick med oss hem ett par burkar fiskbullar i hummersås, som gubben gillar, slotts senap, rutbröd & Kalles kaviar... vid kassan har de lite godis så några PLOPP & en   hamnade också i påsen. Har nog inte ätit en lakrits pipa på (  50+ + +)    många år.  



             GISSA GÄRNA VAD DET HÄR ÄR

                    


                 

    


                                  svar kommer framöver.

 
 
optimist

optimist

21 januari 2012 15:47

Fint täcke. Då måste lapptäcket som hon valde vara ännu finare eftersom hon ändrade sig.
Lakrits pipa har jag inte ätit heller på drygt 50 år, säkert. Har faktiskt inte sett någon heller på länge.
Prylen? Ja, är den plan, kan det vara en brevkniv kanske?
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

21 januari 2012 16:25

Jag gillde täcket som blev sålt bättre än detta nalle täcke. Grejen är som en svarvad spole kan man nog kalla det för, så ingen brevkniv. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

21 januari 2012 16:56

Hon kanske ångrar sig nu när hon ser det färdiga täcket. Bara för att få uppleva den "sanna" .....glädjen :-)
Det är ju jättegulliga tyger. Grejen tror jag är en köksgrej men längre har jag inte kommit än.
Jag sitter och väntar att middagen ska bli klar så tandvattnet rinner när jag ser dina bilder. Sjömansbiff Mums mums

kickssons

21 januari 2012 17:30

Tror damen i fråga har lite svårt att bestämma sig, hon har gjort liknande förut, nu blir det bara vad som redan finns på lager om hon ska handla annat framöver.!!!! Grejen används oftasts i köket.... Här blir det köttgryta med Guiness i. Bon apetite & trevlig lördags afton. Kram ♥♥♥

 
paloma

paloma

22 januari 2012 12:57

Tänkte först att det var en paddel till vävstol!!? men ändrar mig och funderar om det kanske är en mortel????
Vilka vackra täcken! Och vilken fin gest att ge till barnsjukhusen! Hoppas ni får en fin da! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

22 januari 2012 13:25

Ingen vävstols greja ej heller mortel, men tack för att Du gissade. Hoppas Ni har en bra söndag. Kramisar till Er båda ♥♥♥

 
Ingen bild

Lianne

22 januari 2012 13:58

Hejsan igen!
Klurig greg du har som fråga.... kan det vara en grej till knypplingen???

kickssons

22 januari 2012 15:41

Hej! Nä inte knypplar med detta, skulle kanske varit något jag skulle ha kunnat knypplat tillsammans med tjocka snören när man "tvingades" till knyppleri i flickskole slöjden, skulle kanske fått fram något då. Jag pysslade nog med det mesta i slöjden men knyppeldyna & jag gick inte speciellt bra ihop. Kramkram ♥♥♥

 
optimist

optimist

22 januari 2012 15:19

Har svårt att slita mig ifrån din frågebild. Är det något som används då man syr eller så. Nej, du skrev, i köket. Kanske har det med bakning att göra?
Går bet igen.
Kram

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

22 januari 2012 15:37

Hej igen! Nix pix inget att sy med, grejen används nog mestadels i köket..Kram ♥♥♥

 
Eva

Eva

22 januari 2012 18:26

Kanske en bakgrej? Köpte en lakrispipa häromdagen på OK. Mums!!

Dina täcken är så fina . Älskar nallar så det håller jag på,.

Ha det så bra och var rädd om dig. kramar<3<3

http://EVA

kickssons

22 januari 2012 21:55

Grejen är ingen bakgrej, men tillhör en del kök. Jag gillar också nallar och heja OK som säljer lakritspipor.. bra att veta nästa gång jag är i "hemtrakterna". Kramisar ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

23 januari 2012 01:27

Skumt, att beställa ett täcke och sen köpa ett annat. Fast på barnsjukhuset blir man väl glada, förstås. Men ändå...
Den där prylen - undrade om det inte är just precis en "pryl" - fast det är det inte förstås, för då vore den ju vassare i änden. Och inte skulle den tillhöra köket heller.
Ärligt sagt - jag har ingen aning??? Men vet i alla fall att JAG inte har nån sån där grej hemma. :)
Ska bli spännande att få svaret på gåtan.

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

23 januari 2012 11:25

Yes, men denna bekant har gjort liknande förut, så inga mer beställningar av henne framöver!!!!. Grejen i fråga är ganska precis 30cm lång och vad det är återkommer jag nog om i morgon. Ha en bra vecka ♥♥♥

 
paloma

paloma

23 januari 2012 09:52

Nu måste du berätta vad det är?? är jätte nyfiken:) Här är jätte mkt snö i dag! Nu har vintern kommit till Sverige!! Lite för sent tycker jag.. hur har du det? kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

23 januari 2012 11:15

I morgon ska jag nog ge ut svaret... men fortsätt gärna att gissa. Ingen snö här, men såg på webbkameran att i Västerås var det sol & snö på marken just nu. Nu kunde väl snön (i lagom mängd)få vara kvar till Februari loven.. Har just kommit hem från badhuset.. NU ska jag återgå till ett "sundare" liv igen.. Kramar & ha en bra vecka. ♥♥♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

23 januari 2012 15:25

det är en träpinne...........jaaayy vad vinner jag ?

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

23 januari 2012 16:30

Hahaa, yes it is made of wood!!!! men vad det är till vet Du nog inte.. I'll tell you tomorrow. Vad högt Du kan hoppa för att hamna på mattes symaskinsbord, clever boy, såg Du något intressant där ute ???? P.S Har klistrat färdigt på quilten nu, men har inte rätt tråd.. så ut & shoppa... Hörs senre.D.S

 
Stintan

Stintan

26 januari 2012 19:02

Du är så himla duktig Kickan! Jag blir rakt avis.
Kanske man skulle börja att sy lapptäcken. Jag har ju
ny symaskin. Men den kanske inte duger till det. Har köpt
en Husqvarna Viking H/Class. Det är bara en enkel en. Du
har väl rena lyxmaskinen kan jag tro. :)

kramen

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

26 januari 2012 20:02

Jag har en Janome modell 6260 symaskin, ingen lyxvariant, men gillar verkligen den. Har även en "gammal" Husqvarna i reserv. Finns även en Toyota som jag har i något förråd i Sverige, men den låter som en tröskmaskin & den tas bara fram i riktiga nödfall. Ha en bra vecka i all snö. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards