Alla inlägg den 26 januari 2012

Av kickssons - 26 januari 2012 20:28

För något år sedan sydde jag detta lapptäcke med mestadels tyger med frukt motiv på.


   


Men i vanlig ordning blev det en hel del tyger kvar, så under 2011 har vi på en lapptäcksklubb sytt en ruta med varierande mönster per månad.... jag la till ett par rutor så det blev en fyrkantig picknickfilt/ duk...  Varje ruta är c;a 30 cm i kvadrat så täcket blev c;a 140 x 140cm. Täckena kommer antagligen att hamna i Sverige till sommaren.  

   

Har inte små "quiltat" ihop detta ännu, för det blir för stort att inte småquilta rutorna..  mellanlägget kunde ju 'knöla' ihop sig i tvättmaskinen  annars.. Ja, ja, Ni som själva syr lapptäcken vet ju vad jag menar...


Vi syjäntor i Svenska kyrkan i London håller just nu på med att sy ett bårtäcke.. men jag tror att Monica som har själva ansvaret om tyger etc.. ser nog till att jag inte använder mina egna tyger.. en ANING för starka färger!!!


Var i Svenska Kyrkan idag på seniors lunch.  Lunchen började med sherry..  följd av hemgjord ärtsoppa med mycket skinkbitar i, varm punch, ost, bröd, vin, öl eller & vatten. Pannkaka med grädde & hjortron eller jordgubbs sylt & kaffe till efterrätt... och det hela är gratis, men kollekthovarna kommer fram och man ger vad man har lust till...  Totalt var vi nog 65- 70 personer.. Vid kaffet var det pianospel av organistens make Kenneth med allsång.. Stackars Carina, organisten,  låg hemma med en dunderförkylning... Som vanligt var det jättetrevligt och kul att träffa många bekanta.

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards