Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

SNÖ SÖNDAG

Av kickssons - 5 februari 2012 10:11

I går kväll började det snöa här och i vanlig ordning kan man bara förvänta sig total kaos. Heathrow flygplats bestämde redan i går kväll att ställa in massa flyg...  (en kusin är på väg hem till Sverige efter ett par veckors semester i Sri Lanka, deras flyg skulle gå via London, så vi får se vilken väg de kommer hem.) Jag gillar snö så det  blir evt  till att bylta på sig senare idag och kanske skotta lite snö.   

     


                                                          


Resten av veckan har  spenderats en hel del tid vid  symaskinen.  Mötte upp med några av Svenska kyrkans syjäntor på en tygaffär som säljer tyg billigt. Vi behövde mer tyger till bårtäcket vi håller på att sy. Personligen skulle jag inte köpa några tyger    för jag har mer än nog... men av någon anledning kom jag hem med en kasse full av tyger...  


             Har sytt pappersnäsduks fodral i påsk tyger  


och många av mina korsstygns dalahästar är klara. De kommer tydligen att användas att göra kort av till påskbords försäljningen  i kyrkan .

     



                                                              


 
 
paloma

paloma

5 februari 2012 14:09

Oj!! Har ni med snö?? vad mycket ni verkar ha? som oss..här är det svinkallt. men i går tittade i allafall solen fram. hoppas din söndag blir fin. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

5 februari 2012 14:53

Det kom ordentligt med snö i natt men nu är det plusgrader. Grannbarnen är ute & bygger snögubbar, men de har ju inte riktiga vinterkläder så jag undrar hur kalla de kommer att bli... Ha en fin söndag Du också. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

5 februari 2012 15:30

Här i Sverige är det tågen som ställer in när det snö och kallt eftersom dom inhandlat tåg som inte klarar det. Någon hade inte talat om för inköparna att i Sverige har vi riktig vinter. Varför frågade dom inte mig??? ;-)
Jag har större förståelse för att det blir kaos hos Er.
Vi hade - 28 C i natt men nu är det bara -15 så våren är på väg.
Dina dalahästar är sååå söta.
Kramar Gudrun

kickssons

5 februari 2012 23:59

Det kanske är samma personer som köper tåg här också...på hösten faller det fel sorts blad på spåren & nu kom det fel sorts snö!! Ja ja, tur man har sin symaskin att bry sig om,OK ibland kommer det ju fel sorts tyg!!!☺ ☺
Ha en bra vecka. Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

5 februari 2012 16:06

Så vackert det är med snö, eller hur? Fina bilder. Det verkar ha kommit en hel del. Fluffigt, vitt och fint.
Fina alster också, det är otroligt så duktig du är. Egentligen ligger jag inte åt det avundsjuka hållet, men då jag ser så mycket fint det går att göra så önskar jag att jag hade en liten tillstymmelse till lust och kunskap till att producera något.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

6 februari 2012 00:09

Det var väldigt vackert med all snö, synd bara att solen som har varit framme de flesta dagarna i den gångna veckan inte tittade fram idag. Alla har vi nog olika talanger, en del kan sjunga, lagar bra mat, lär sig massa olika språk, blomster arrangemang, handarbeten m.m Hoppas Ni får en bra vecka..Snöiga London kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

5 februari 2012 17:32

Wow! Härligt! ;-) Nästan lika mkt snö som vi har! Inget kaos här dock. Hö hö hö...
Du är bara så flink med symaskinen/broderitråden!!!
Kramisar, C.

kickssons

6 februari 2012 00:12

Kollar man V-ås webbkamea undrar jag om inte vi har mer snö än vad Ni har. Hörde att Portugal resenärerna bara hade +2 här om morgonen på golfbanan... synd om dem!!!! Skönt att Er Skype etc fungerar igen. Kramar ♥♥♥

 
Nina

Nina

5 februari 2012 22:19

Är det inte otroligt hur snabba de där tygerna är? Helt plötsligt ligger de bara i kassen... Jag har redan använt ett av mina, men får kanske göra om. Mannen verkade inte så förtjust :-(

http://www.bossyoz.com

kickssons

6 februari 2012 00:18

Helt otroligt med de snabba tygerna , tur att affären ligger i andra sidan av sta'n för mig.. Har redan sytt lite av tygerna, men kan inte bestämma vad jag ska ha för modell på väskan med Londonkartan. Du missade ett otroligt cake café, snett över gatan.. Jag tog bara en liten Caffe Latte, men en del "jäntor" spenderade lite mer i kaféet. See you soon, missar den kommande Tisdagen på Harcourt St.. Kramar ♥♥♥

 
paloma

paloma

6 februari 2012 09:53

Godmorgon! Strålande solsken men jätte kallt här.hoppas du får en fin måndag..kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

6 februari 2012 21:33

hj svjs!
Dagen har varit alla tiders. Var inne i London & åt lunch med ett par gamla svenska kollegor. Vi åt på ett ställe som heter Scandikitchen som är Skandivasikts och man sitter i själva affären. Kom naturligtvis hem med lite smått & gott från shopen, fast jag egentligen inte skulle ha något ☺. Kramkram ♥♥♥

 
Eva

Eva

6 februari 2012 23:05

Vill ha värme och vår nu. Fryser i kropp och själ.

Men blir varm och glad av alla vackra alster på denna sida.

Ha det gott och hoppas du inte blir insnöad.

Kramar i massor från ett kallt västmanland

http://nfyb

kickssons

9 februari 2012 21:07

Frös hur mycket som helst på hotellet i Boulogne igår kväll, tur att jag hade ett lapptäcke med mig i bilen som fick bli ett extra täcke, fast i natt var det lite för varmt. Vill också har vår omgående, helst i morgon!!! Kramisar

 
Berit Elisabet med alla fyrbenta

Berit Elisabet med alla fyrbenta

7 februari 2012 00:52

Här undrar framförallt Kasper hur Londons hundar beter sig när det finns snö. Har dom förstånd att passa på att rulla runt i den? För det dröjer kanske tills de får nästa chans. :)
Väldigt kallt här hos oss.
Och så tycker vi att du är så himla duktig, och att dom där dalahästarna är jättesöta och fina! Dom också. :)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

9 februari 2012 21:03

Kasper! Har inte sett någon snörullning av de 3 grann-vovvarna hittills, men såg ett par som rullade på ganska friskt över i NordFrankrike igår!!! Det var minus 8 där i morse och strålande sol.. lite "varmare" i London området när vi kom tillbaka i eftermiddags.

 
Geddfish

Geddfish

7 februari 2012 09:20

Halloj! Dom har faktiskt snö i Köpenhamn också, det brukar dom inte ha. Min svägerska och svåger bor där.
Nu är jag tillbaka i den vanliga trallen här hemma, med tvättstuga och dylikt, men inget är sig likt, det fattas någon.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

9 februari 2012 20:59

Ganska snörikt över i Boulogne också, minus 8 där i morse.. och det blir minusgrader här i England i natt också. Snöar friskt lite norröver här i landet med c:a 10 cm idag!! Kramisar ♥♥♥

 
optimist

optimist

7 februari 2012 16:02

Såg att du försökte att trösta mig, angående talanger, eller snarare brist på talang.
Kan tala om att du inte lyckades, inget du räknar upp stämmer på mig, inte en chans.
Laga mat, nix, helt kass, så mysingen har tagit sig an den sysslan för att det ska bli någon ordning. Språk, har inte ens läst engelska, jo, en halv termin i sjuan. Så där kan jag hålla på.
Jag tycker att det är roligt att se dina fina skapelser, fast det skriker i mig, "jag vill också kunna något".

Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

9 februari 2012 20:55

♥ En sak som Du nog är den allra bästa tänkbara bloggerskan, är allt fint Du alltid skriver till oss alla, tror inte ett enda ont ord finns i Dina tankar ♥ och den talangen kan Du verkligen stoltsera med. Inte så många som kan det!!! Helt säker på att Din kära Mysing kan vara stolt att ha en så underbar hustru ♥♥♥. Massa kramar från Kikkan i London ♥♥♥

 
Lena

Lena

7 februari 2012 22:51

hi hi.. både kort & näsduks fick har jag!! snyggt snyggt!! :)))
Kul för dej med snö! mindre kul för alla resenärer fniss.. ;)
Kylan har dämpat sej en aning, hua vilken köld vi haft! idag på nollan- någon minus, nu på kvällen minus 6 grader.
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

9 februari 2012 20:48

Ja Du, Du kommer nog att få mer grejsimojs från lapptäcksbordet! Vi hade minus 8 i morse men vi var över i Frankrike/ Boulogne och solen sken på oss, utom då vi var under kanalen i bilen på tåget.. mörkt där nere!!!. Såg inte en enda fransk bulldog, däremot var det en Engelsk springer spaniel INNE !!!!! i restauranten vi åt på igår kväll.!!! Så typiskt franskt.. Hiiiiii.. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

8 februari 2012 19:27

Kikar in på kvällskvisten med en onsdags kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

9 februari 2012 20:42

Kunde inte få tag i kramen, var i Boulogne igår kväll!! ♥♥♥

 
blessingsrehab

blessingsrehab

9 februari 2012 15:44

Sedär ja lite nordisk hälsning i väderleken ;)...Blankdäck är la inte så bra förstår jag. Och sverige som ALLTID blir överasskad på sängen när Kung Bore kommer hur skall det inte vara för er då?..De där fodralen såg jag på syfestivalen. Tänkte dy ett till mig själv..Fint här inne som vanligt. Själ är det fria broderiet som håller mig vaken om nätterna ;)..Här kommer en snöboll från karlstad hej hej..Bless ;)

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

9 februari 2012 20:41

Samma "förvåning" här varje gång det utlovade vintervädret kommer... kan kasta egna snöbollar tack :-) !!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards