Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

FRANKRIKE - BON APPÉTIT

Av kickssons - 9 februari 2012 22:35

Så har det varit de senaste 2 dagarna,  HÄRLIGT. En skolkamrat med make kom ner & hälsade på oss  i Tisdags em, de behövde shoppa lite på IKEA och till min stora lycka hade IKEA något nytt i kyldisken på matavdelningen         Kalles Kaviar  & mycket annat som vi svenskar saknar, slutade de sälja förra året  .

 I Onsdags morse vid 6-tiden var det avresa ner till Folkstone, vi kom med en tidigare avresa med Eurotunnel och var efter c:a 35 minuter framme i Calais.  Helt otroligt att man kan komma fram så snabbt,  tågen kör i c;a 140km/tim och man märker knappt att det rör på sig. Kallt & snöigt var det även där, men solen tittade fram ibland. Lunch åt vi i LeToquet på ett trevligt ställe nere vid stranden  men vi  satt inne  i restauranten  denna gång, musslor är deras specialitet.     (bild tagen i Augusti på samma ställe) igår åt jag musslor i Roquefort ost sås . 

Ägaren gillar motorcyklar och de har en crosscountry MC inne i själva restauranten      



Middag åt vi på vårt vanliga ställe, Chez Jules  www.chez-jules.fr    i Boulogne.                      och en del annat gott blev det också i matväg.


I morse blev det shopping på ett par olika supermarkets..     €19 = c;a 19 kronor per liter, för denna 10 liters låda!!!

 

 

  

Delar av fiskdisken!!!  Ett par påsar pilgrims musslor ligger nu i vår frys..


                                                   


Nästa Frankrike resa blir nog i mitten av Mars när vi får Sverige besök, men det blir nog bara en endagsresa,  den gången, men det blir nog bara en endagsresa med lunch på Chez Rules restaurant.

 
 
Geddfish

Geddfish

10 februari 2012 02:00

Lite sugen, blev jag allt, vilka läckerheter! Och billigt!
Nattakramar ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

10 februari 2012 10:20

Allt för mycket gott att välja på i Frankrike. Gå i snabbköpen är alltid så spännande för att inte tala om alla special affärer,typ ost, patisserier, vinshoper m.m Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

10 februari 2012 08:11

HUNGRIG!!!!!!! Blir jag iaf när jag läser om er trip! :-)
13 minus här i morse. Vackert, absolut, frostigt överallt och solen börjar komma upp över horisonten, men nu drömmer vi alla om värme!
Kram kram!

kickssons

10 februari 2012 10:17

Fortfarande mätt som en plätt, åt lite fruktsallad igår kväll. En av 10 liters rödvinskartongen ska väl användas till det stora kalaset 29/9 och det finns även en 5 liters dunk med vitt också. Vi fick mer snö i natt. Tur Lena & M åkte hem igår em, det kom jättemycket snö i deras trakter och i natt dalade flingorna hos oss också. Have a nice week-end, Kramkram till hela gänget ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

10 februari 2012 09:18

Tänk att kunna åka till Kontinenten, bara så där. Va´bra det skulle ha varit om Sverige hade varit avlångt på andra hållet i höjd med Skåne.
19:- är ju ett lagomt pris. Jag vet inte men det kanske kostar det i Sverige oxå om man tar bort skatten.:-)
Kramar

kickssons

10 februari 2012 10:12

Det tar oss c;a 1,5 timme att köra ner till Folkstone. Själv dricker jag inte speciellt mycket vin eller annan alkohol, men de stora lådorna ska med till Sverige på olika kalas & 19:- kronor litern är ju inte så dumt för ett hyfsat vin. Ha en bra helg, ska på lapptäcks klubb i kväll, om vägarna är framkomliga p.g.a att lite snö. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

10 februari 2012 11:48

Vilken resa! :)) Jag myser & läser, för oss blir det alldrig några resor av, jag får resa genom andras istället ;) vi har ju våra vovvar, som vi inte lämnar♥ men när husbilen kommit fram, då kan vi åka lite mer som vi vill, & ta dom med! :))
Även om jag inte äter Kaviar, så förstår jag inte Ikeas tänk när dom tog bort den!?? den är ju jätte Svenska 6 finns i var mans kylskåp!! tur att den kom tillbaks ;)
Önskar er en fin fin fredag!!♥ /Lena
Pst! Mamma hälsar alltid till dej!! :)) & frågar mej alltid när vi är dit & fikar, om jag hört något från Kickan!♥ & då berättar jag om dina lapptäcken, symöten, snö, mat du gjort, ja lite sådär "bloggigt" :))

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

10 februari 2012 16:18

Skulle Ni inte kunna ta husbilen hit :)) man kan ju åka över Öresundsbron och vidare under Engelska kanalen hit till England ☺ ☺ ☺, inte så speciellt besvärligt och lätt att hitta till oss !!!! Hälsa tillbaka till de underbara "Loge" folket... Har faktiskt ett kort på Din mor & Agneta taget på puben i höstas, skulle ha skickat det, men nu får det stå kvar här vi datan så har jag snart hela Din härliga familj runt omkring mig.. :) = 2 vovvar på musmattan & pub-bilden. Trevlig helg. Många kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

10 februari 2012 12:01

Det var många smårätter, och., så mycket fisk. Inte min favorit, så jag blir inte avundsjuk.
Bra tåg, som inte märks, nästan, att de rör på sig.
Tack för dina snälla ord till mig, som jag läste med glädje. Det förgyllde min dag.
Varm kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

10 februari 2012 16:09

Gillar själv inte speciellt mycket vanlig fisk (med massa ben i).. men skaldjur skulle jag säkert kunna äta mycket ofta. Vore kanske skönt om det blev lite varmare hos Er, inte kul om Ni inte kan ge Er ut på Era promenader. Trevlig helg ♥♥♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

10 februari 2012 16:25

Skitläckra Dalahästar i förra inlägget, och den lilla röda stugan helt underbar. ....Kanske kommer att härma i frmatiden.
Fisk och skaldjur är ju jättegott, lite avis är jag på resan, men inte på vädret. kramar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

10 februari 2012 22:59

Inga problem om du vill sy liknande, tycker både dalahästarna & sverige huset är så himla svenskt. Keep eating the Corned Beef!!!! ..ASG.... Kram etc ♥♥♥

 
Lena

Lena

12 februari 2012 23:14

Vi har faktiskt pratat om att åka till England & så, men att åka på fel sida vägen tror jag inte att jag skulle våga! inte ens sitta bredvid gubben! fniss eller hu hu ;)
Tur man har kamera va! jag har åxå kort från Puben! ;)
Kram & fin kväll & fin måndag!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

12 februari 2012 23:43

Trafiken är så långsam så det är bara att följa bilen framför!!! :) Hoppas Ni också f♪4r en fin vecka. Ska upp "tidigt" i morgon och simma ett tag, sedan är det "feta klubben" i morgon kväll. Kramisar & sov gott. ♥♥♥

 
optimist

optimist

14 februari 2012 10:34

Ja, nu har vi fått lite varmare väder. Idag snöar det och endast tre minusgrader i morse. Det kändes mycket ovanligt.
Då jag läser din blogg brukar jag längta till London, har varit där en gång i mitt liv och det var toppen. Det var precis detta datum, på Alla Hjärtans Dag. Då var det inte ett så känt begrepp i Sverige så jag tyckte att det var helt underbart. Med hälsningar på TV till nära och kära, i timmar. Har ni det fortfarande?

Kram till dig på Alla Hjärtans Dag.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

14 februari 2012 18:21

Här firar man alla hjärtans dag och idag var det nog många blomsterhandlare & choklad affärer som hade en strålande dag. Kort skickar man också. En del av oss tar det lite lugnare, vi var ute och åt lunch på en s.k Carvery restaurant. nycket trevlig där man kunde välja på skinka, kalkon eller rostbiff plus massa olika grönsaker. Hoppas Ni får en trevli alla hjärtans dag/kväll. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

14 februari 2012 18:54

Toka där! skrattar gott åt dina härliga utryck, -feta klubben! fniss... ;)
Alla Hjärtans dag kram! eller kväll ;) på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

14 februari 2012 19:54

kan vara att vi äter för mycket FETA ost.. fniss !!! ajabaja mycket kalorier där.. precis som nästan all annat (god) mat!!!! Trevlig alla hjärtans ♥ afton. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

15 februari 2012 17:06

Vi fick lite snö idag, men på em kom solen och då droppade det från altantaket... lite falsk vårkänning..
Om en månad åker vi till Gran Canaria, då blir det sol och värme för oss soltörstande svenskar....
Ha de bra!
Kram!

kickssons

15 februari 2012 19:52

Åh va härligt med soliga Kanarieöarna, härligt att ladda lite innan våren kommer till Sverige. Kramar ♥♥♥

 
blessingsrehab

blessingsrehab

21 februari 2012 11:56

Hejhej..
är det verkligen gott med sniglar hahahaha..Jag smakar kanske segt om något skulle bita i mig dvs ....det ser läckert ut i alla fall..Krma o hej Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

21 februari 2012 18:25

Hahaa, tänker alltid på Dig när vi är i Frankrike.. Va fina grejer Du har tillverkat den senaster tiden.. Kram ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

7 mars 2012 14:39

Så trevligt att bara fara över till Frankrike så där!
Men, vad säger du? Har du en klasskamrat som bor i England? Känner jag henne? Eller vet vem hon är?

kram

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

7 mars 2012 18:06

Skolkompisen i England var från Västerås tiden, hon är kompis med EvaLena på facebook. Kramkram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards