Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

LITE SMÅGREJER /Quilt

Av kickssons - 16 februari 2012 13:02

Förstår inte att tiden bara rusar förbi, har inte riktigt haft tid att läsa många bloggar.. men som vanligt massa tid vid symaskinen och bra att  det finns Skype så man kan sy & snacka   samtidigt.. 


         Lite fler pappersnäsduks fodral som blev färdiga i veckan.

      

De senaste sydda  i påsktyger bortsett från lite "Engelsk konfekt".


Syr även mer grytlappar & imorse blev 4 placemats klara--- kan dessvärre inte komma ihåg det svenska namnet på  underlägg man kan ha under tallrikarna. De mesta av dessa alster ska jag ge till Svenska Kyrkan i London's påskbords försäljning...


Just nu skiner solen   & vi har +14 grader i skuggan, i solen är det lite över 20 grader, MEN tydligen är det en kallfront på väg  (igen)..


                                                                        

 
 
Ingen bild

Gudrun

16 februari 2012 16:19

Hejhej
14 grader det är ju rena sommaren! Här minus 7 och mulet och lite snö. Ja jag vet att jag bor på fel ställe :-(
Du är flitig vid symaskinen! Är det som hos mig att alternativet är motionera, städa och se på TV och då blir valet lätt? :-)

kickssons

16 februari 2012 21:19

Ska visst bli kallt till helgen igen, men snön är borta. Motionera?? kan sticka till badhuset några ggr i veckan (om jag kan) men ellers har jag ofta massa ursäkter till hushållsarbete. Har problem att få igång strykjärnet - om det inte är lapptäckstyger som ska strykas. Vi har 2 dammsugare + en liten handvariant typ, men vi kommer inte så bra överens heller.. Gillar att ha trådbitar på golven :)) ☺ ☺ !!! TV har jag ofta påslagen men hinner inte riktigt att se på den. London-kramar ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

16 februari 2012 16:28

Käckt med pappersnäsduksfodral! Har aldrig sett detta förr´ns vi var på sjukhuset...
Tallriksunderlägg, säger jag.
Har ett par fina med katter på, vet med bestämdhet att dom sprungit ur dina händiga fingrar... jättesöta!
Ni har ju mycket mera vår i London, här är det rått och kallt.
Men en varm kram kommer här! ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

16 februari 2012 21:12

Tycker också tallriksunderlägg passar bra.. Yes vi har haft vår här några dagar nu, såg igår både snödroppar & krokusar som blommade. Våra påskliljor är nog c:a 15cm höga, men kyla på väg till helgen, så de slår nog inte ut i blom på några veckor. Våraktiga (idag i alla fall) kramar ♥♥♥ xx

 
Lena

Lena

16 februari 2012 20:54

Engelsk konfekt! måste vara det godaste ni har där borta!! ;) läckra näsduks gömmor!! själv har jag ju en stilig Dalahäst gömma!! :))
Kram kram & natti natti!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

16 februari 2012 21:07

Lite farligt med konfekt tyget, snacka om att bli sugen, men lakrits är inte bra för blodtryck heller, fast lite kan man ju smaka :)). Gjorde engelsk konfekt i filt tyg med V-ås barnen i somras, det var många som stoppade en bit i munnen, speciellt barnens pappa - men det "godiset" är ju helt kalorifritt!!! Kramkram ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

17 februari 2012 08:09

Jättefina! Som vanligt :)

Nu ska du inte sitta där och klaga på vädret och en kallfront! Hos dig är det ju rena rama sommaren ju!
Vi har haft så kallt här, -33, så vattnet frös och ett rör sprang läck hos oss. Vi fick en omfattande vattenskada så förra fredagen fick vi flytta ut ur huset. :( Det kommer att ta tid att få allt iordning igen. Minst 3 månader.

Vi har bestämt att sälja huset när det är klart. (Vi ska ju ändå flytta ner till mon inom en snar framtid). Kan du tänka dig: vi har redan en köpare! :) Satte in annonsen i på tisdag och på onsdag fick vi napp.

Varmgo´ vinterkramar till dig från mig

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

17 februari 2012 10:13

Åh Din stackare, inte kul med vattenskador... Va spännande med en köpare redan till huset.. Kan tänka att det intresserar folk, för det är säkert hur fint som helst även det huset. Yes det är vårväder här just nu men en kallfront är på väg hit till lördag/söndag, fast inte nere i minus 30 graderna!!!! Pratade med Ann D i veckan hon & kompisar kommer med kryssningsskepp till Skottland i Maj så vi sticker upp & hälsar på släkten & samtidigt träffar Ann, ska bli kul. Ha en bra week-end. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

17 februari 2012 10:51

Vi måste ha fått London vädret. Strålande sol och plusgrader;-)

Jättefina tyger. Älskar engelsk konfekt. Åh så sugen jag blidde.

Önskar dig en fin helg. Ha det gott. kramen<3

kickssons

17 februari 2012 12:18

Såg minsann på webbkameran i V-ås vilket fint vinterväder Ni har idag. Hoppas det håller i sig till vecka 9 med alla sportlov, men sen kan väl våren komma till Er tycker jag. Trevlig helg, kramisar ♥♥♥

 
optimist

optimist

17 februari 2012 11:44

Men, så vackra och så praktiska. Den med engelsk konfekt blev min favorit, absolut. Tycker mycket om engelsk konfekt, men nu kan jag tyvärr inte äta lakrist, p.g.a hjärtat.
Här har vi fortfarande minus grader, 4 i morse, tror jag och mycket snö, det kom massor i natt också.
Ha det bra och kram från mig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

17 februari 2012 12:16

Jag provsmakar lite engelsk konfekt (kanske lite för ofta) men absolut inte bra om man vill hålla blodtrycket i koll... Såg att det har kommit mer snö igen hos Er, men med solsken blir det ju så fint ute. Trevlig helg. Kramkram ♥♥♥

 
Lena

Lena

18 februari 2012 22:00

Jaaaa så kan man ju göra! suga på tyget! *skratt* Då kan man ju både ha kakan & äta den utan förfall! ha ha.. ;)
Kram & fin söndag säger jag redan nu!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 februari 2012 22:53

Fniss ☺.. skickar en god natt kram.. ska evt in till London/svenska kyrkan i morgon, fastlagssöndag, kören sjunger & vid kyrkkaffet serveras det SEMLOR!! ska naturligtvis inte äta sådana, men kanske en liten bit, kan ju alltid gröpa ur marsipanen & äta den ♥. Natti kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

19 februari 2012 11:41

Nu har vi plusgrader och jag saknar att inte kunna gå ut, men snart så, får vi hoppas.
Hoppas att ni slipper kallfronten, även för växternas del.
Kram och trevlig söndag.

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Kikkan

Kikkan

19 februari 2012 17:47

Kära Optimist! Tryckte på fel knapp, skulle nämna att vi hade frost i natt och det blev is- skrapning på bilrutan i morse, innan jag åkte in till Svenska Kyrkans Fastlags mässa. Kören sjöng & till kyrkkaffet fanns det semlor!!! Solsken ute nu men ska blir kallt i natt igen. Ta hand om Dig ordentligt. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 februari 2012 18:44

Hoppas du tog en HEL Semla! du kan ju simma en längd extra istället ;) he he
Kram & fin kväll & fin måndag!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

19 februari 2012 22:09

Jag tog en hel semla, åt bara en pytteliten bit, hittade nämligen ingen mandelmassa i bullen - fusk :( men tog en liten kaka och åt upp hela den plus en ostmacka... inte riktigt i den ordningen... men nog med kaloriers blev det i alla fall. Kikade lite på SVT play på gårdagens svenska melodifestival????????? Vad i hela fridens namn pågår där??? Är folk lite ~ ~ ~... ja jag vet inte vad man ska säga...??? om resultatet. Misstänker att den "gamla" farrbrrrrrorrrn är världsberömd i Sverige, men imponerar säkert inte på resten av Europa, totalt obegripligt vad han höll på med. Ha en trevlig vecka. Kramkram ♥♥♥

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

19 februari 2012 20:08

Men oj, tänk att du suttit och skajpat med Florida om lilla mig! Jag blir alldeles förlägen! Puss och kram på dig, och så hälsar matten att placemats heter tabletter på svenska!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

kickssons

19 februari 2012 21:59

Rudi, härligt att höra ifrån Dig, fortsätt krya på Dig. Dessa placemats/tabletter ska ges till försäljning i svenska kyrkan i London och man kan kalla dem precis vad som helst :) ,bara någon köper dem för mycket pengar!!!!. Rudi, jag hoppas Du inte läser om vad Buttons har för sig vid hans mattes' kompis stall :( uschinameja :( Take care, Hugs från London ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

20 februari 2012 11:38

Halloj i solskenet! Fantastiskt väder här idag - strålande sol, gnistrande snö och bara ett par minusgrader. Härligt!! Mindre härligt är att jag skriver detta hemifrån och inte från jobbet. Är hemma o VAB-ar idag. E var magsjuk igår.. :-( urk... Fick inte behålla något på hela dagen. Vi andra knaprade vitpepparkorn och peppar, peppar (!!) verkar vi ha klarat oss. Men man ska stanna hemma i 48 h och det tycker jag är helt OK. Magsjukor har en förmåga att gå runt och runt och runt om folk inte håller sig hemma.
Ha ha ha! En semla utan mandelmassa - det låter som en semla för mig! Men så snopet! ;-)
Nu ska jag fixa lite potatis- och purjolökssoppa till lunch. Känns lagom mjukt för en E-mage. :-D
Kramisar!

kickssons

20 februari 2012 22:57

Såg på Skypen att det lyste hos Dig i fm men det var ingen som svarade. Webbisen visade att det var OK väder hos Er, 2 av mina galna väninnor (I & K) var ute på Björnön idag IGEN och vinterbadade. Tur man inte får göra sådana grejer längre säger farbror doktorn. Tänkte på Dig igår p.g.a av de fuskiga mandelmasse fattiga semlorna. Ska till Swe Church på Torsdag på senior lunch, det kanske blir semlor till kaffet då igen.. Kramar till hela bunten >>>> hmm kanske inte så nära till E.. ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

20 februari 2012 16:54

Och by the way - Melodifestivalen är ett skämt... Jag är ett stort fan av den, men det är SANSLÖST vad dåliga (i mina öron iaf.) en del bidrag är! Det är ett par riktiga bottennapp som gått till Globen-finalen, däribland Ranelid som hamnade där i lördagens deltävling. Jag hoppas innerligt att det är någon form av "anti-röstning", men ÄNDÅ! Snälla!!! Jag vet att smaken är som baken, men kom igen! :-(
Kram igen!

kickssons

20 februari 2012 23:23

Nej inte ens ett skämt, jag trodde man skulle sjunga på festivalen, men tydligen nya regler med en svammlande gammal gubbe & lite armflax är tydligen något att rösta på nu för tiden???? Tänker på Birgitta Andersson i Sverigebruden, där hon bl.a sjöng 'jag är så glad att jag är svensk' men kanske inte i samband med melodifestivalen (Lyssna gärna den biten finns på Youtube) Kramsiar ♥♥♥ P.S Någon 'tappade' sin MC i morse, den liksom bara föll i marken på Sainsb parkeringen & inget man kan göra med tyngden på den. Ledsen i ögat, skas iväg med Kevin i morgon med hopp om att den kan lackas om utan att kosta en förmögenhet :( ... D.S

 
Lena

Lena

20 februari 2012 22:35

Ha ha eller bu bu, för den "gamla" farbrorn i Melodifestivalen imponerade inte på den stora massan av Svenska folket heller!! undra ja vem som röstade? eller om det var svt som fixade till det, mysko tycker dom flesta, bara han inte går vidare till den slutliga åxå?
Det kostar ju en hel del at ordna Festivalen, mins när ABBA vunnit med Waterloo, året efter vann Lasse Berghagen med Jenny Jenny, mot massor av kanon låtar! då sas det att Sverige inte vågade skicka en bra låt till, ifall det skulle bli en till vinst, vilket vi inte hade råd med, & om? Ranelid vinner hela balunsen, så måste det vara samma sak!
Lite go fika får man väl unna sej ibland! :))
Det blåser nästan storm här nu! & snöar, riktigt busväder! hu hu..
Kram & sov så gott♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

20 februari 2012 23:01

Men i är kan det kanske inte vara så stor chans till att gammelgubben går vidare & det kommer att ksoat slantar för Sverige. undrar verkligen vilka som röstade.. Tror det var något riktigt lurt med resultaten.. men OK det drar ju publik till nästa avsnitt. Blev hyfsat reultat på "Fat klubb" :) ikväll, säkert p.g.a inga semlor :( Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

21 februari 2012 12:18

Såg att du hade redan ätit semlor. Annars är det idag, som det är fettisdagen, alltså semlornas dag. Tisdag 21/2.
De har hållit på här också i förtid, det är mycket vanligt.
Hoppas att allt är bra med dig.
Varma kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

21 februari 2012 18:24

Här äter man pannkakor idag, de kallar dagen the panncake day.Det mest vanliga till pannkakorna är citrojuice & strösocker eller lönnsirap. Ska ut med mina svenska väninnor i kväll så vem vet vi kanske får semlor eller pannkakor till efterrätt. Hoppas Du mår bättre. Kramar ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

22 februari 2012 01:00

Tallriks underlägg eller tablett kan man säga =)
Tur att du är en kvinna ,, jag menar så du kan göra flera saker samtidigt =)
Här ligger snön fortfarande kvar o jag får lappsjukan..
Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

22 februari 2012 19:12

När jag ser ordet tableet tänker jag mest på en ask Emser, Viol eller Tutti Frutti :) Vi hade tråkväder idag med regn & ganska många plusgrader. Ha en bra kväll. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards