Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Grrrr.........IRRITATION

Av kickssons - 23 februari 2012 22:06

   Hade skrivit ett nytt inlägg och nu verkar DET vara ute och snurra  i cyberspacen..      det försvunna inlägget började med att vi hurrade för den nya prinsessan idag på svenska kyrkans seniorlunch.   


Visade  bild på denna lilla påskväska jag har sytt till försäljningen till svenska kyrkans påskbord.

  



Har även i veckan sytt färdigt ett par bordslöpare som ska ligga på tvären på en väninnas matsalsbord.

                       Använde upp överblivna tyg bitar av hennes nya gardiner. Tyget skar jag upp till rutor & sydde ihop igen i ett huller om buller mönster.


Har f.ö  haft ett fullt program i veckan, med middag tillsammans med mina "gamla" väninnor som har umgåtts i nästan 40 år. Firat makens födelsedag, seniorlunch idag & i morgon är det lapptäcksklubb. Har  varit i badhuset & simmat   varje morgon, i morse blev det 1000meter  .


På tal om bad har jag ett par helgalna väninnor i Sverige som vinterbadar i Mälaren    .


 

OK "tokfian" Inga på bilden & jag vinterbadade en gång nere hos hennes moster & morbror i Småland, men vi var unga då och hade innan ätit surströmming, bastat i deras ved-eldade sauna & sen ner i vaken som morbrorn sågade upp i isen. Det var minus 16 ute i luften..  Fick MMS på mobilen från vinterbadarnas  förra veckas dopp och har visat den till en del engelska bekanta och de tror inte det är sant att man frivilligt hoppar ner i vattnet med tjock is ovanpå   .

 

Har lite tyg kvar från påskväskan och evt. räcker det till ytterligare en liten bag..

dags att återvända till symaskinen.


                                      

 
 
Märta

Märta

23 februari 2012 22:53

HÄLSA ROB & GRATTA FRÅN OSS ALLA!!! :)))
Vete kattsingen om jag skulle kliva i vaken ;) även om det gick fort, hua...
Snygg bag! firas påsken lika där som här??
Sol idag & sol hela helgen tror jag vi ska få! håller tummarna ;)
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

23 februari 2012 23:16

Påskäggen är gjorda i choklad!!! så jag försöker skaffa "svenska" pappersägg & lägga i smågodis i dem & ge till grannflickorna, kanske en liten slant hamnar i dem också. Ska ge grattiset vidare.. Tycker alla vovvarna Era liknar rådjur mer & mer när de far fram i snön.. vilken hastighet de har alltså. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

24 februari 2012 02:40

Brrr. Ser kallt ut. Men säkert uppfriskande;-)

Jättefin bag. Önska jag var hälften så kreativ som du.

Önskar er en fin helg. Hoppas den blir lika vårlikt som i går. Kramen och ha det så bra<3

kickssons

24 februari 2012 11:39

Damerna vinterplaskar runt nära bron ute vid Björnön!! De ska tydligen dit idag igen!!! Vi hade +18 grader här igår, men just nu +14 och gråmulet. Anyway hoppas vi alla får en fin helg. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

24 februari 2012 08:39

Jag visste det var något jag glömt!! :-( Har gått och känt att det är något jag missat.. Suck. Gratta Rob så jättemycket från oss lite i efterskott är du snäll!!
Jättefin bag du sytt! En så'n hade suttit fint! ;-)
Njuter av att det är fredag och att det är vår i luften. Vet att det brukar bli vinter-bakslag just när man fått vårkänslan i kroppen, men jag väljer att njuta så länge den är här!
Kram kram!

kickssons

24 februari 2012 11:34

Hahaa kom på att det 21 år sedan Du kom flygandes till Gatwick i värsta snöovädret. Tänk att den 'gamla' gubben fyllde 40år den gången!!!!!!! Hur gammal får man egentligen bli??? :} 40!!!! Oh my godness!!!!! Ha en bra helg med sol etc.. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

24 februari 2012 09:03

Oj va´aktiv du har varit. Jag blir slut av att bara läsa det.
Gardinduken gillar jag, både färger och mönster.
Vinterbad, nej tack. Jag badar inte ens på sommaren !!!!
Ha en lite lugnare vecka nu
Kram

kickssons

24 februari 2012 11:29

Jag älskar att bada, men hoppar över att plaska runt i vatten-hål i tjock is. Jennys gardiner är ju mycket 70-tal med oranget & brunt, hoppas hon kommer att bli nöjd med löparna. Yes ska ta det lugnt den kommande veckan, bara sy lite.... Ha en trevlig helg Kramar ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

24 februari 2012 10:03

Jättefin väska Kikkan! Du är så duktig du! Jag har ingen ork med handarbete just nu. Det är uppackning som gäller eftersom de kom med resten av bohaget i tisdags. Igår mådde jag så dåligt så jag gjorde inte många knop.

Vi var i ett lyckorus här i Sverige igår. :) Tacka för det! En ny, liten tronföljare ;))

Vilka hurtbullar som badar vinterbad! Jag känner också en som gör det. Hon är keramiker ute i Nordingrå, men kommer ursprungligen från utkanterna av Vännäs här i Västerbotten.

När kommer du upp till Norrland så jag får visa dig/er Höga Kusten?

Varmgo´ vinterkramen till dig du rara

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

24 februari 2012 11:26

Min vinterbadande kompis skickade SMS tidigt igår morse & berättade om den nya lilla prinsessan.. Vi har snackat lite om evt ett par dagar norröver i sommar. Har en f.d arbetskamrat från Londontiden som bor ute i Östanå & har inte sett henne sedan hon arbetade i som det då var en nybyggd stugby i Norrfällsviken. Jag säger det samma, fy fasiken att ofrivilligt behöva packa & packa upp massa grejer. Ta det lugnt i helgen...och gör inga knop då heller. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

24 februari 2012 10:06

Urrrr! Inte skulle jag hoppa ner i den vaken.Ser lite ansträngt ut tycker jag. Krama Rob o gratta från mig. Gullig bag!!! Idag ska jag o hundarna ut på landet. De har sagt att det ska bli sol och ca 8 grader varmt. Ska även in till grannen där o äta prinsesstårta. Kramar från oss/Ann

kickssons

24 februari 2012 11:15

Hade tänkt åka ner till IKEA & köpa en kartong frysta prinsessbakelser, men måste sy lite mer & så "slipper" jag ju kalorierna i dem också :)) Ann..jag skickade ett e-mail till Dig i morse, hade glömt att svara ang "bridgespelaren".. Visst är det OK med en extra person i bilen. Ha det bra på landet.. Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

24 februari 2012 17:08

Grattis till din man.
Usch för saker som försvinner och man vet inte hur, det är så frustrerande.
Fin påskväska. Du är duktig med dina alster.
Kan inte se något nöje i att doppa sig i iskallt vatten, men något roligt finns väl i detta också, eftersom det är en del personer som håller på med sådant.
Ha det bra.
Varm kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

24 februari 2012 18:40

Har nu sytt en ganska lika väska, men i mindre format, saknar fortfarande handtag till den. Tror mina tjej-kompisar har varit nere i vaken idag igen.. Fattar heller inte tjusningen med det hela. Trevlig helg Kram ♥♥♥

 
 Rudi

Rudi

24 februari 2012 22:14

Men du, Kickson, jag ville vinterbada i ett dike idag, men fick inte bara för att jag är sjukskriven! Fasat jag tror att man blir attans pigg av att vinterbada, så det så! Men jag skulle inte ha mössa på mig i så fall. Det var den påskigaste väska vi nånsin sett. Snygg!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

kickssons

24 februari 2012 23:57

Jag såg bilden på Ditt försök till 'dik-badande', men jag håller med Din matte & husse, man ska inte ge sig in på sådant när man är sjukskriven. Hiskelig mössa!! kanske därför baderskan tillät mig att publicera bilden :) Försökte hitta mer påsktyg idag, men utsålt :{ Hoppas Du snart är 100% återställd. ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

25 februari 2012 22:28

Tjohoooo!!! Äntligen!! Mina två favoritlåtar gick direkt till final från kvällens delfinal i melodifestivalen!! Jippiiiieee! Jag har fått tron på det svenska folket åter!
Kramar från oss!

kickssons

6 mars 2012 11:38

Här ska de tydligen skicka iväg E. 'Humperstink', what next, skickar de den där irriterande skåningen från Sverige kan det ju ha gubbdagis på "festivalen". Kram ♥♥♥

 
Nina

Nina

27 februari 2012 20:55

Fin väska, som vanligt!!!
Jag har hittat papperspåskägg på Tiger tidigare år. Kolla på http://www.tigerstores.co.uk/store_locator.html?region=6 och se om det finns en affär i närheten av dig.

http://www.bossyoz.com

kickssons

6 mars 2012 11:35

Besöker lite olika Tiger shops runt omkring... Har pappers ägg just nu, men ska köpa in lite fler på nästa Tigerbesök. R U Syjänta idag??? Jag åker in & C U then if U R going. Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

27 februari 2012 22:49

Aha, ser att det FINNS tvåbeningar som är både vettiga och som liknar mig! TÄNK om min matte också vore sån, oh ja, tänk om hon hackade upp en vak till mig! Och till sig själv också. Något för mig att dagdrömma om...

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

6 mars 2012 11:32

Du får nog fortsätta att dagdrömma lite mer, men kanske grannen Matte kunde hjälpa Dig...han har säkert en ordentlig såg att fixa vak i isen, men snart är det nog baddags i Dina sjöar. Badade (nästan) i havet i söndags i Spanien, underbart, många vovvar var ute & plaskade i vattnet. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

29 februari 2012 10:06

Kikar in så här på skottdagen & säger hej hej! :))
-har ni åxå skottdag? har man det över hela världen tro??
Vi har vädermässigt en härlig vecka, värmen är på framfart & snön den smälter ;)
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

6 mars 2012 11:28

Här firas också Skottdagen, men känner ingen som utnyttjade den i år ☺, bortsett från en kusin i Geneve som SKOTTADE snö!!! Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

29 februari 2012 11:00

Glad onsdag på dig.
Nu har vi sol, och flera plusgrader så här fram på dagen. Så, det ska säkert komma en vår i år också. I morgon är det dag ett på första vårmånaden, tror jag. Eller är det april, nej visst är det mars? Snart är det i alla fall för sent med vinterdopp.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

6 mars 2012 11:26

Har "provsmakat" lite på sommaren förra veckan nere i Costa del Sol... härligt. Kram ♥♥♥

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

29 februari 2012 20:07

De skulle jag vilja göra,, vinterbada.. Men jag tror att jag skulle få så ont i musklerna så jag vet inte om de är värt de ?
Herregud vilka "pattar" de rullar förbi här nu i hajprutan hahaha.. Undra vad hon fick betala för dom hahaha..

Ha en mysig kväll kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

6 mars 2012 11:24

Föredrog att vinterbada i uppvärmd pool i Spanien förra veckan!!. Kram ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

1 mars 2012 18:18

Oh, missat detta inlägg, kanske därför att jag varit "under isen" - märk väl skämtet med vinterbadarna....
Vilken söt bag!!! Wonderful!
Stort Grattis i efterskott till Rob! Jag är inte alls med på noterna nuförtiden... i morgon ska jag ut på vift iaf.
Goa kramar♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

6 mars 2012 11:23

Hahaa, ska kolla med damerna om De har känt sig lite 'under isen' också. Jag passade på att bada fötterna i havet & poolerna nere i soliga men svala Costa del Sol. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

3 mars 2012 16:53

Kikar in med en Vasalopps kram!! själv står jag på startlinjen i morrn bitti!! eller nej... ligger på golvsängen framför tv:n & säger till dom att åka fortare!! ha ha ha.. ;)
Kram & fin helg på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

6 mars 2012 11:21

Badade mina fötter i medelhavet!!! Kramkram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards