Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST- i vanlig ordning.

Av kickssons - 6 mars 2012 11:38

           MIN UTSIKT FÖRRA VECKAN.


 Underbart att vakna och ha denna utsikt på morgonen.


    

De flesta kvällar kunde vi sitta på balkongen och se solen dala.


Har haft en skön vecka nere på Costa del Sol, men temperaturen har varit betydligt lägre än vad vi  har haft de senaste åren. Hotellet hade en uppvärmd pool men det kändes lite svalt i luften. Det fanns även ett inomhus spa som vi använde.

Hade med mig en hel del grejer som skulle handsys och bl.a blev en bordslöpare färdig, den ska jag idag ta med till Svenska Kyrkans påskbord, med hopp om att någon har lust att köpa den.

                         


Har i morse planterat     min kära tomater, i vanlig ordning la jag ner kärnorna från ett par mini tomater så får vi se vad årets resultat blir.

                                               Bild från lite av förra årets skörd ( i en trevlig skål vi fick i present från Svenska vänner.)




 
 
Stintan

Stintan

6 mars 2012 16:37

Men hörru tjejen!

Vad härligt ni har haft det! Nu blir jag allt litet avis på dig.
I morse var det -15 här och vi har ca 1 m snö kvar. Med så kalla nätter så töar det inte så mycket på dagarna. Men det är fina dagar; strålande sol mot den vita snön. Underbart ljuvligt att vara ute och promenera eller sitta ute och lapa sol.

Jag har gjort om mig *s*.. litet hysteri inför pensioneringen i denna månad. :)

kram på dig, du rara vän

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

6 mars 2012 22:53

Naturligtvis hade vi det skönt, bra hotell med en spa avdelning i "källaren", härligt att bara flyta runt i de poolerna. Just det ja, pensionärer.. finns ju en del som hinner före andra!!!!! hihiiiii. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

6 mars 2012 22:34

Gokväll!! Å vad mysigt det ser ut. Hoppas ni hade det toppen. Köpte gurk frön jag ska ge mig på. kram

kickssons

6 mars 2012 22:54

Hoppas fröna växer lika bra ute hos Er som inne i själva gurkstaden!!!!! Vi hade det toppen i Spanien, men det kunde ha varit lite varmare.. kala vindar... Kramisar ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

6 mars 2012 22:42

Så härligt, jag antar att "svalt" ändå var rätt varmt och skönt. :) I natt var det 11 minusgrader hos mig - i Stockholmsområdet!!

Om någon vecka är det i alla fall dags för även mina tomatfrön!

De där utsikterna du visar - åååhh!
Klart förresten, att någon vill köpa din löpare. :)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

6 mars 2012 22:59

Det var varmare i Spanien än i mellansverige, men ganska kalla vindar :| Stack ner fötterna i havet, men det blev inget ordentligt simmande.. Underbar utsikt att slå upp ögonen till. Vi hoppas på mycket försäljning av grejerna på påskbordet.. Pengar behövs till en ny (och enormt dyr) fasad till kyrkan.

 
Stintan

Stintan

7 mars 2012 14:36

Nu ska du inte vara sån!
Du frågade inte ens HUR jag gjort om mig..*fnyser***

Jag, som alltid varit blond, har färgat håret hasselnötsbrunt med rött i!!! Eftersom jag har litet grönt i ögonen så passar jag jättebra i det.

kram på dig gammkäring :))

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

7 mars 2012 18:12

Va spännande att byta hårfärg, jag har själv blivit ganska silverfärgad men håret blir ganska blont sommartid. Vi kommer evt till Sverige i Juli, vet ej vad vi ska pyssla med på semestern, men evt kan det bli några dagar "norröver" & då vore det toppen om vi kunde träffas... Ska ju träffa Ann D i Skottland i Maj och se om hon också har lust att resa upp på en liten nostalgi resa. Ha det bra med det hasselnötsbruna håret.. Tjusiga kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

8 mars 2012 10:23

Tack den utsikten kan du skicka hit!! ha ha..
Idag har vi bakslag i vädret, det snöar för fullt! tror det är våren som spelar oss sitt årliga spratt!! ;)
Sy på & må så gott!♥ Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 mars 2012 11:06

Vi hade ösregn i går men nu skiner solen.Hoppas detta sol väder blir kvar nästa vecka, Kerstin & väninna kommer på besök. Ska in & lära mig lite blomsterarrangemang !!! Kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

9 mars 2012 17:59

Oh, vilken utsikt. Tänk att sitta där på kvällen och mysa, förstår att ni gjorde det.
Det är så roligt att åka iväg och se något annat, men känslan av att komma hem igen är också mycket skön.
Fina tomater, det blir säkert så i år också.
Fin löpare, den säljs säkert.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

10 mars 2012 13:29

Ombyte förnöjer ju som det sägs. Hoppas på bra tomater i år också.. Var på Torsdags träffen i kyrkan i veckan & hade med mig att par nya små väskor som en del ville köpa på studs, men "chefen" för Syjäntorna" var inte där & jag har ingen aning om vilka priser som ska sättas. Så vi hoppas på bra försäljning vid påskbordet.Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards