Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

VÅR PÅ RIKTIGT???

Av kickssons - 11 mars 2012 12:24

                   Dagens bilder från trädgården

  

Trädgårdsmöblerna har kommit fram från sitt vinteride.



På  norra sidan av huset blommar både påskliljor & kamelia busken

                                                    


och på södra sidan finns det redan 

                                                      

     Primula                          Hyacinter                      små Tulpaner


Skulle ha haft många fler hyacinter om inte de besvärliga   GRÅ ekorrarna   'tjuvat' lökarna     

  

        Dags för lite    men innan dess blir det  .




 
 
Ingen bild

Gudrun

11 mars 2012 13:14

Ja det är bara att konstatera att man bor på fel ställe. Åtminstone på våren. Sommaren bor jag gärna här men det är långt dit
Kram

kickssons

11 mars 2012 17:55

Jag saknar likväl en riktig vinter.. men våren här brukar ju vara OK. Min far brukade komma över och hälsa på i April & sedan åka tillbaka hem och få uppleva en till vår. Ha en bra syvecka. Kramisar ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

11 mars 2012 15:34

Var just ute med kameran för att leta vårtecken, men fann inget. Här är 11 gr och sol, men blåser ff en del.
Så skönt det ser ut på altanen, då!
Kram skickas från Lidköping till London igen! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 mars 2012 17:53

Jag "smög" ut & satt i en rentvättad stol i trädgården en stund på eftermiddagen, medans "tvättaren" var på gym. Så fort solen försvann, var det dags att gå in & sy lite mer.. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

11 mars 2012 22:45

Oj vad det blommar hos er!!! sååå vackert & härligt!! :)))
Vilket vackert arangemang du fick till! men sakta i backarna där hemma i rabatten! så inte alla dina fina blomster ryker!! he he.. ;)
Kram kram & må så gott!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

12 mars 2012 00:49

Så stora arragemang ska jag inte göra :) men vill gärna att besökande Borlänge damerna kommer att bli imponerade av mina nya kunskaper!!!!!Kramkram ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

11 mars 2012 23:47

Vilka mysiga bilder.. Vad skönt nu när våren snart är här,, ja de är de inte riktigt än...
Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

12 mars 2012 00:46

Hoppas Ni också snart får vår.. Natti kramar ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

12 mars 2012 00:45

Ser ju fullkomligt ljuvligt ut! Här finns inte tillstymmelse till vårtecken ännu, utom fågelsång och att snön NÄSTAN är borta...
Ska ut och röja nedfallna grenar och kvistar i morgon... Och drömma om våren i London. :)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

12 mars 2012 00:52

Hann t.o.m sitta ute i solen en stund & lyssna på all fågelsång.. Om ett par månader har ni ju hunnit ifatt med vädret. Ska bli spännade att se hur Myse ♥ kommer att få uppleva sin första vår. :)

 
optimist

optimist

12 mars 2012 16:37

Roligt att du förklarar med bilder vad du ska göra.
Fint i trädgården, det syns att det är vår.
Är det också så varmt att ni kan sitta där ute?
Så många vackra vårblomster, en fröjd för ögat. Det är så roligt att ha en trädgård, att få se det som man har satt komma upp. Det saknar jag nu då jag bor i lägenhet.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

12 mars 2012 20:59

Har suttit i trädgården både i går & i dag & hoppas det fina vädret ska bli kvar resten av veckan, vi får sverige besökare i morgon. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

12 mars 2012 19:17

Puerto Rico på Gran Canaria är ju aldrig riktigt "kallt"... Det ligger ju längre ner än Spanien...
Mina svärföräldrar hade hus där i 35 år så jag har varit där alla årstider... och aldrig frusit.... så vi hoppas på bra väder... Men det är ju olika år från år... men det är ju nästan Afrika... så det brukar vara behagligt....
Kram och ha de bra!

kickssons

12 mars 2012 20:50

Skulle tro att Ni kommer att få en härligt varm semester på Gran Canaria. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards