Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

"BAG LADY"

Av kickssons - 13 mars 2012 09:38

Hittills har det blivit 4 nya väskor  denna vecka, i lite varierande format, först blev det nog med tyg till 2 till små påskbagar  i samma tyg som ett par som jag sydde här om veckan.                                                   


                                                        


Hittade tyg till de andra 2 väskorna som jag hoppas en väninna och hennes dotter kommer att uppskatta. Familjerna  har köpt sig varsin  ny VW campervan, byggd precis i samma stil som de som tillverkades på 60-talet.

                                                  


                                                          

                              


Sy paus idag,  för senare kommer ett par väninnor på besök, så det blir lite som förr under min arbets tid, ut till Heathrow flygplats & möta resenärer.    

 
 
GeddFish

GeddFish

13 mars 2012 11:37

Wv-bagarna var ju helt suveräna! Tänk, att gammalt kommer tillbaka, det gör det jämt!
Ja, en sån bil skulle jag ha, istf den där tunga Kabe:n... som jag nog får göra mig av med.
Hälsa svenskarna och må gott! Kram ♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

14 mars 2012 20:05

VW Camping vanen är kanske lite enklare att köra runt med än en Kabe, men dessa "nya" bilar har varken luftkondis, powerstearing m.m så inget för mig, jag vill hade det lite mer beskvämt numera.etc...♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

13 mars 2012 11:42

Hej Kikkan!
Du gör sååå fina saker. Fräna väskor med folkabussar på. Mysigt med alla blommor som börjar titta upp. Vi hade i alla fall +13 gr. här i går. Var på landet med vovvarna. Hade gärna velat börja kratta, men det blåste för mycket.
Kramar från oss

kickssons

14 mars 2012 20:02

Har isen gett sig av nere i sjön på landet nu??? så vovvarna kan bada!!!!!Eller|???.... Pratade om Lagottos igår, men de är tydligen inte lika poppis i England som i Sverige. Hörs snart igen. Kram ♥♥♥ P.S Var ute & åt lunch med en svenska som spelade handboll i många år i Eslöv.. Du känner säkert en del därifrån kan jag tänka D.S

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

13 mars 2012 18:53

Kanonfina väskor, och så himla fint det börjar bli i din trädgård. Det har alltså blivit vår hos er................härliga tider ljuvliga tider......slick slick

http://floridatjej.bloggplatsen.se

kickssons

14 mars 2012 19:59

Väskorna är inte lika detaljerade som Dina & jag glömde sy innerfickor på dessa... well man kan ju inte komma ihåg precis allt!!!!♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

13 mars 2012 21:58

Du är min bag lady-idol!!!! SUPERFINA!!!
Och vad jag längtar till våren i London... Fast här är det härligt vår-likt åxå, om än bara i sin linda. Det blommar snödroppar och krokusar i rabatten. Tulpanbladen är uppe, men rådjuren har ju en förkärlek till knopparna... Morr.... Undrar om jag inte ska låta Frida springa i trädgården lite..
Kram kram!!

kickssons

14 mars 2012 19:58

HäR tar i alla fall inte några rådjur våra blommor men de där förb------ grå ekorrarna tar allt. De ser ju ganska söta ut, men egentligen är de som ludna råttor med halvyvig svans, I DON'T LIKE THEM!!!!! Väntar på att gästerna vi har här denna vecka ska komma hem från London med sina shopping påsar. Kramkram & släpp ut Frida & häng en skylt runt hennes hals som talar om för rådjuren att hon ju är en jakthund!!!!!...♥♥♥

 
optimist

optimist

14 mars 2012 18:45

Men så tjusiga. Jag har ju jobbat på Volkswagens bilfirma i över 35 år så det blev lite nostalgiskt, måste jag säga. Du är så duktig och fiffig.
Kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

14 mars 2012 19:52

Kan förstå att det blev lite nostalgi. Men fattar inte hur man idag kan köpa en så dyr VW camper van bil utan bekvämligheter. Men som tur har vi ju alla olika smak. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

14 mars 2012 22:17

Galet häftigt tyg!!! & inte visste jag att det byggdes nya Folka bussar!? alltid lär man sej något ;)
Kram & ha så mysigt med vännerna!!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

14 mars 2012 23:47

Jo de bygger nya VW bussar nu, men som jag skrev tidigare, inga moderniteter. Idag har jag sytt i mitt fina fjärilstyg, skulle ha sytt mer, men gästerna kom hem med ett par Primark påsar, så tvunget att se vad de hade handlat... Tur det var uppehållsväder!!!!! Kramkram & ta det lungt nu när Du har ledigt... ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

15 mars 2012 00:06

Nostalgi - matte minns när hon körde sån där folkabuss i några år! Hon bodde långt ut på landet (bara hamnade där liksom) och barnen gick kvar i skolan i Stockholm!
Så hon körde fram och tillbaks varje dag, både egna och andras barn. Fem mil enkel resa... I flera år - hon var inte riktigt klok då heller! Fast hennes buss hade inte delad framruta. :D
Jättefina kassar!

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

18 mars 2012 16:36

Det är ju alltid bra att ha en rymlig "buss" att frakta många små människor i till & från skolan. Så Din mattes VW var nog lite mer moderna än de på bagarna. Hoppas allt är lungt & fridfull med samtliga katter i Ditt hus. En av mina quiltvänner har blivit med hitte-katt, så jag har berättat om Dig & Mysan för henne. ♥♥

 
Lena

Lena

15 mars 2012 22:53

Å PRIMARK vad jag längtar efter dej! hi hi.. & Debenhams inte minst, med alla sina Fralle saker! :))))
Är säker på att vännerna gjorde världens fynd! ;)
Kram i natten!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 mars 2012 16:31

Nu blir det nog inte mer Primark shopping förrän till sommaren då en del av de mindre människorna i V-ås & Drottningholm ska sommar ekiperas. ♥♥♥

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

16 mars 2012 15:20

Oj, sån där VW-camper bodde min husse i i två år på beachen i Hawaii. Sen åkte matten och hussen omkring i den när dom bodde i Californien, men den fick inte flytta med till Sverige så jag fick aldrig åka i den alls...typiskt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

kickssons

18 mars 2012 16:29

Hawaii ♥ ♫. Va synd om Dig som inte fick test-åka i VW bussen. I mina vänners VW åker en underbar Alice (svart labrador) nästan alltid med, det är bara när hennes matte & husse åker utomlands som hon får stanna hemma hos sin 2-benta syster.Heja Rudi att Du verkar vara helt frisk igen. Hugs from England. ♥

 
Märta

Märta

18 mars 2012 13:08

Kikar in med en Söndagskram!!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 mars 2012 16:24

Tack det samma. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards