Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

MORS DAG

Av kickssons - 18 mars 2012 17:00

är det här idag, den firas tydligen alltid 4:e söndagen i fastan. Själva har vi inga egna barn, men jag har fått ett jättefint gudmors kort & en söt liten nalle av min guddotter & hennes son  idag.


        



 

Förmiddagen spenderade jag i svenska kyrkan vid påskbordet,  med att sälja grejer som vi "SYJÄNTOR" har tillverkat, sålde en hel del, fast det inte var så mycket folk i kyrkan idag.

                    


I veckan har vi haft sverige besök och i torsdags tog vi gästerna med oss i bilen under engelska kanalen till Frankrike och åt lunch på en härlig  fisk/skaldjurs restaurant.

                                                   


Efteråt blev det en stund vid stranden i Boulogne. När vi åkte hemifrån på morgonen fick man skrapa is på bilfönstrena, men på eftermiddagen var det nästan +20...

                                                                       

                                                  

Mina tomatplantor har börjat växa, ska nog plantera om en del av dem i små pyttekrukor senare i veckan.

             


 
                    

.

 
 
Ingen bild

Eva

19 mars 2012 08:13

Så sött kort. Vad gulligt av din gud dotter Här blåser det. Och även snöat lite.

Ha det gott . kramar

kickssons

20 mars 2012 21:08

Men vadå, snö!! inte mer av den varan tycker jag Ni ska ha.

 
Ingen bild

Cicci

19 mars 2012 09:33

God förmidag!
Så var det måndag igen. Förstår inte hur fort tiden kan gå.. Vi är ju för 17 snart igenom mars åxå! Det snöade i morse... Inget stort och det övergick snart i hagel och inget som blev liggande, men det var lite av en reality check. Våren är inte riktigt här ännu.
Haft en bra helg - grabbarna o jag tillbringade stor del i Vedbobacken. Tänk att det finns en fungerande slalombacke bara 5 min. bilfärd bort!! Synd bara att vi inte kommit på det tidigare... Igår var nämligen sista dagen de hade öppet för säsongen. Den stora grabben fick stanna hemma och ge bilarna lite TLC samt bygga lite på köket. Nu är det inte mkt kvar... :-D
Kram kram!!

kickssons

20 mars 2012 21:08

tror jag skidade ute vid Vedbobacken för si så där ????? år sedan, fräste även på ute på Björnöns slalombacke, som ju inte finns längre. Har bokat Harwich - Esbjerg inkl bil, skypar om datumen. Släktmöte på gång i Småland senare i år, vore toppen om Ni kunde vara med.Har precis pratat 'Skypevägen' med Trosa kusin som har köpt ny lägenhet, på samma gata som tidigare. Kramkram ♥♥♥

 
Nina

Nina

19 mars 2012 23:29

Såååå mysig stranden ser ut, mmmmm, vill ha sommar, nu!
Skoj att sakerna säljer och att vi kan hjälpa till att få in lite pengar till kyrkan. Om jag har tur, kommer jag till syjuntan imorgon. Jag har två nya gröna tyger som kanske kan fungera som blomblad. Jag tänkte också försöka närvara på stadgediskussionen, så vi ses kanske? Kramisar.

http://www.bossyoz.com

kickssons

20 mars 2012 20:16

Tyckte man fick lite smakprov på den kommande sommaren. Kan inte deltaga på extra juntan.. hoppar även över stadgediskussionen, lämnar det till "experterna", känner inte till nog av den sidan.

 
blessingsrehab

blessingsrehab

20 mars 2012 10:57

Ja påsken kryper snart på..Vilka fina grejer ni har tillverkat..Jag blev lite förtjust i älgarna, var det grytlappar? hehe..Jo förstår du. Vi skall ha öppet hus på Bilda Vitalis nu den 24/3 och ha lite workshops med olika pröva på saker..tex decopage, vikingastickning (smycken) ullarbeten å annat vi folk sysslar med..Då tyckte personalen att jag skulle passa på att ställa ut mina broderier etc..Jättekul. Må väl goa dig..Bless♥

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

20 mars 2012 20:12

Va spännade med Bilda Vitalis workshoppen... gillar pyssel tillställningar, man får ju så många idéer, men hinner ju aldrig med att pröva allt. Det är ju bara 24 timmar per dygn!!!! Lycka till på lördag, jag ska vara försäljerska i svenska kyrkas påskbord, med hopp många köpare.

 
Kasper

Kasper

20 mars 2012 14:50

Så fina grejer, både de du fått på mors dag och det ni sålde. Klart att det köptes en massa!
Tänk, så enkelt det tydligen blivit numera att bara "kvista över" till Frankrike och äta lunch. :)
Finns det en biltunnel också nu?

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

20 mars 2012 20:08

Lätt som en plätt att ta sig till Frankrike, parkerar bilen i Folkstone på ett special tåg som 35 minuter senare är i Calais, efter att ha kört c;a 140km/timmen under engelska kanalen. Man får inte köra bilen själv, det samma gäller lastbilar, bussar, motorcyklar etc...

 
Märta

Märta

22 mars 2012 16:26

Härligt att få en kär hälsning!♥ :))
Såg massor av saker jag skulle kunna köpt om jag varit där!! ;)
Spännande med "Tomt" plantor!! ;) :)) tänker alltid att jag åxå ska odla, men det blir inte så, köper färdiga plantor istället ;) längre tillbaks odlade jag dock, & fick av min Tomatodlarvän lära mej att vid varje gång man skolar om dom så ska så mycket som möjligt av skälken ner under jord! för ur skälken under gjorden kommer bara fler rötter växa ut! som sedan hjälper till att göra plantan kraftig & fin! :)) Lycka till med Tomtarna! ha ha.. ;)
Kram på dej!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

22 mars 2012 20:36

Skulle ha flyttat om plantorna idag, men var bjuden hem til en quilt kompis på indisk lunch.. Kikärts curry, samosas, indiskt bröd, sen blev det indisk yoghyrt glass, smällde i mig pistage & mango UNDERBART gott.
Hoppas Du gillar Din nya frisyr. Kramisar ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

22 mars 2012 22:45

Redan Mors Dag i England! Vilket sött och fint kort som du fick!
När jag läser om dina tomatplantor får det mig att le lite, jag tänker på den Xpressen, hihi....
Nattakramen ♡♡♡

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

23 mars 2012 00:22

Mors dag är firar man här den 4:e söndagen i fastan. Ang tomaterna....ja Du man undrar vem den där frk Phil eller vad hon heter :( hackar på numera??? Fina hjärtan Du har gjort.Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards