Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

SOMMARTID

Av kickssons - 24 mars 2012 18:50

GLÖM INTE ATT STÄLLA FRAM KLOCKORNA 1 TIMME I NATT


                                  



  OCH SEDAN KAN MAN JU ALLTID GRÄDDA LITE VÅFFLOR UNDER DAGEN...  

                        

                                                  
                              



 

                  



 
 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

24 mars 2012 23:42

Jaha de är inatt de ? De hade jag glömt bort =)
Jaja, jag kan ju inte komma ihåg allt hahaha..
De såg smaskigt ut med lite våfflor.. De va ett tag sen som jag åt de. O de lär dröja oxo för den delen..

Dröm sött kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

26 mars 2012 22:31

Tror alla klockor är omställda nu. Missade att äta våfflor, de var slut när jag skulle ta en bit av en sådan.. men det braiga är väl att det inte blev så mycket kalorier som åkte ner i magen.. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

25 mars 2012 23:15

Klockomställningen - check!
Våfflorna - check!
Vårstädning av altanen med innehåll - check!
Fantastiskt sköna vårdagar - check!
Aaahhh... Det är så skönt ute nu!! Och åååhhh så trist att dagis varit stängt fred och så även i morgon! Not!! :-)
Kramsikramsi!

kickssons

26 mars 2012 22:46

Tror någon missade att ställa fram tiden på min Clas Ohlson väckarklocka ska påminna ikväll... men egentligen spelar det ju ingen roll.. Missade våfflor igår.. the patio har städats & trädgårdsmöblerna framme, dynorna ligger kvar uppe på loftet. Kram till Er hela bunten ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

26 mars 2012 15:10

Vi älskar den här sommartiden, för då blir det längre kvällar! Kortare mornar märker vi inte ens... ;)
Borde vara sommartid jämt, tycker jag och matte. Sommartid på alla sätt. :D

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

26 mars 2012 22:40

Håller med om bra tid på året.. underbart med ljusare kvällar. Har nu haft sommarväder en hel vecka eller så. Satt & fixade lite handsömnad ute i trädgården och kunde se hur tomatplantorna växer. Dessvärre verkar mina pelargonier ha vandrat till kompost högen. Fram för mer soliga sommardagar

 
optimist

optimist

26 mars 2012 17:03

Vackra moraklockor, eller det kanske det inte är, men fina är dom.
Min man gick runt på kvällen och ställde om alla klockor och jag gräddade våfflor, som vi åt med jordgubbssylt och lite vispad grädde.
Han gjorde smeten, jag är inget vidare att ha i ett kök, men jag brände inte en enda av dom, fast tog förstås för mycket smet så det rann över ett antal gånger. Dom blev inte så fina som dina. Jag är hopplös.
Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

26 mars 2012 22:35

Våffelbilden lånade jag på nätet!!!! De serverade våfflor med tilbehör till kyrk- kaffet igår, men jag hade fullt upp med att sälja varierande saker från syjäntornas påskbord. När jag var klar, fast det ingen smet kvar. Åkte till en av de svenska mataffärerna och köpte ett par flaskor påskmust istället. Kram från ett sommarvarmt London ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

27 mars 2012 12:52

Ja nu är det ljusare på kvällarna. Och det känns underbart. Våfflor är mums. Ha det gott och var rädd om dig. kram

kickssons

29 mars 2012 00:17

Härligt med ljusa kvällar, plus att vi har värmebölja här som tydligen tar slut till den kommande helgen. Nätterna ä kallar med dagarna har över 20 grader plus strålande sol. Vi behöver massor av regn, snustorrt ute & brandrisk lite runt om. Sköt om Dig Du också. Kramkram ♥♥♥

 
Lena

Lena

28 mars 2012 21:53

Kom inte på det förens gubben vaknade efter mej, & poff! så hade jag en timme kortare på mej att fixa hans mat på förmiddagen, som han tog med till jobbet ;) & på måndagen, så kollade jag noga telefonens klockan på jobbet, vi var ute & åkte buss, i godan ro, tills jag kom på att min mobil inte ställer om sej självt! ;) så det blev lite övertid om man säger så he he.. ;)
Våfflorna glömde jag åxå bort, men det finns bra gluten recept som jag ska testa någon gång!
Kram kram & fin torsdag!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

29 mars 2012 00:15

Här ställdes klockorna om redan på lördagskvällen (inte av mig..) men av lilla gubben, som skulle upp & jobba tidigt... Kom just på att jag har inte ändrat klockan på mobilen ännu. Missade våffelätande i söndags..men det var ju bra att "slippa" de kalorierna. Nattikramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

29 mars 2012 23:10

Ja eller hur?? ha ha ha.. kalorivåfflor där! ha ha.. ;)
Tror "pippi" funderingarna fått ett slut? det är nog min farmor som hälsar på med ett budskap ;)
Kram på dej & sov så gott!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

30 mars 2012 01:06

Hoppsan jag skulle ha mejlat Dig ang "pippin" för jag tror säkert det kan vara Din farmor. Vi har en rödhake i trädgården som dyker upp vid trädgårdsmatbordet vaje gång kusinbarnen med familjer från Västerås kommer hit och jag tycker det kan vara är min kusin Eva, som avled för 13 år sedan som vill hälsa på. Ellers så håller fågeln till lite längre ner i trädgården. Visslar jag & ropar Eva blir det ett enormt kvittrande. Sommaren efter min far dog hade vi en fågel som kom varje morgon och "hackade" på ett stort veranda fönster vid vår sommarstuga... .. Oavsett så hoppas jag Du & de Dina får en trevlig fredag. Många kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

31 mars 2012 22:10

Hej hopp!
Nu snackar vi april-väder! Snöar, regnar, solskenar omvartannat. Hoppas alla små fina blommor (krokusar, schillor mm) klarar sig.
Hälsa mamma-rödhaken!!
Kramisar!

kickssons

1 april 2012 00:01

Underligt mars väder, i närheten av Aberdeen hade de + 24,? i Torsdags, i dag +3... Även snö har dalat ner norröver. Ska nog 'spöka ut mig' till påskkärring i morgon vid påskbordet i kyrkan, letar efter lämplig kvast!!!:) & koppar kaffepannan är helt nyputsad. Kvittrar till ♥rödhaken♥ från Dig. Kramkram ♥♥♥

 
Lena

Lena

31 mars 2012 23:34

Så intresant! ja jag har förstått att just fåglar kommer ofta som sändebud♥ min syster hade åxå fina berättelser från tiden hon var på ett åldrings hem som praktikant, om just fåglar... vackert & berörande♥
Ja visst var mammas täcke fint! jag sa åt henne att märka täcket med namn & år! en initsial ska det allt ha! kul för Elsa när hon blir äldre åxå, & kan se när det gjordes av mormor♥
Kramiz mitt i lördags natten♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

31 mars 2012 23:56

Vilket fint täcke till Elsa, kan tänka att hon kommer att bli jätteglad för det. Sålde i torsdags från kyrkans påskbord ett mindre täcke till en dam som tyckte det var en fin DUK.. Spelar ju ingen roll vad man kallar & använder grejerna till. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards