Alla inlägg under april 2012

Av kickssons - 26 april 2012 16:26

   


Quilt showen gick bra, men inte så många besökare på söndagen. Tydligen har det blivit populärt med the-huvor igen!!!       Sålde 4 st, grytlappar hade också en rykande åtgång   , men här köper folk ofta bara  1 grytlapp och använder den som ett grytunderlägg, så ibland syr jag bara en om jag inte har nog med tyg till ett par.


Nu ska jag nog ta ett par syfria dagar    och röja upp en aning på mina arbetsbord för  i morgon kommer ett av mina älskade syskonbarn   med sin familj och hälsar på några dagar.  Niecen   funderade också på att dyka upp, men hon håller precis på att flytta till ett annat boende i Oslo,  så det får bli en annan gång.


                                          

Regn har vi haft flera dagar i sträck och alldeles efter påsk blev det förbud att använda vattenslangar etc i trädgården etc  p.g.a av vattenbrist i vissa delar av England !!!!   


Av kickssons - 20 april 2012 13:21

Kom hem från 4 dagars mini semester i Frankrike igår kväll. Denna gång blev det färja från Portsmouth till Caen som tar lite över 5 timmar. Tursamt nog var det inga större vågor på ut eller hemresan. Vi bodde i Honfleur som är en mycket trevlig stad full av restauranter & många konstgallerier.

    


Från hotellet kunde vi se den stora bron som bl.a går över till LeHavre.  


Området runt Honfleur är mycket känt för sina äppelodlingar och mycket Cider & Calvados tillverkning pågår. Trots att "mannen här i huset" kommer från Skottland dricker han INTE Whisky  men lite Calvados kan han gärna ta ett glas av vid festligare tillfällen. Jag gillar  inte alkol speciellt mycket, kan ta mig ett litet glas vin till maten i Frankrike, men föredrar bubbelvatten.. Likör kan jag smaka ibland och på de senaste åren har man börjat tillverka Calvados Creme i delar av Normandiet... Påminner mycket om Bayliss men smakar av Granny Smith äppelen     .


En av dagarna regnade det ganska friskt så vi gjorde en utflykt till IKEA's nya varuhus i Caen..    

'Skotten' älskar svenska köttbuller och naturligtvis kunde man äta dessa i restauranten  men till skillnad mot t.ex svenska Ikea restauranterna fanns det ett något annorlunda val av dryck till lunchen    .. Mjölk fanns det överhuvudtaget inte, men vatten, lingondricka  & annan läsk kunde man också välja.  En annan rätt på menyn var       .


Följande dag var vi lite mer kulturella och åkte upp  till Etretat och kikade på grottorna som Monet så ofta målade av.  


I morgon & på söndag ska jag deltaga i en lapptäcksmässa så mycket av vad jag har sytt den senaste tiden ska med dit ut. Hann sy färdigt en hel del grejer de senaste dagarna..    man hinner med en hel del på en  5 timmars båtresa.  


   



 




Av kickssons - 13 april 2012 17:24

och nu är det snart mitten av April...   


Påsken kom & gick, vi hade släktingar på besök från Sverige som bl.a hade fått tag i fotbolls biljetter till matchen Chelsea - ???  (till hutlösa priser) på påskaftonen.


Själv mådde jag inte så där 100%   på långfredagsmorgonen,  det hela slutade med att jag  hamnade på akuten...   .... huga huga, men efter lite vätskedropp , prover hit & dit kom doktorn och sa att  jag fick åka hem efter några timmar,  med ett paket  piller   .   


Sov i stort sett 3 dagar i sträck & gästerna våra klarade sig på egen hand och hann nog likväl att se mycket av London som vi hade planerat.


Nu är det symaskien som gäller ett tag framöver för 21:a & 22:a April ska jag deltaga på en quilt show.


                                                


Av kickssons - 5 april 2012 17:48

              GLAD PÅSK

                                                  
  önskar jag Er alla



              


             BLÅKULLA NÄSTA ...... 


                     


                                          

                                                  
                       



Av kickssons - 2 april 2012 22:18

Tänk att det ska vara så svårt att hinna med saker & ting... men har faktiskt hunnit sy en del alster som nu väntar på att bli handfållade.. och en del grejer är redan färdigsydda.

   

De två översta paren av grytlapparna är sålda via påskbordet i svenska kyrkan, den nedre är bara ett enkelt grytunderlägg som inte är till salu ännu.


  

Små väskor, den rosa är c;a 25 cm hög och fjärilsväskan något mindre.


Har  sytt några  the- huvor (teacosies) som kanske kan säljas om några veckor på en  'quilt show'  (lapptäcks utställning) som jag ska deltaga i.

                      


och en riktig lapptäcks huva som tog sin lilla tid att få ihop

   

Bordslöpare & fler grytlappar är på gång till utställningen.


Jag har läste en del andras bloggar men ska se om jag inte ska sitta uppe en stund ikväll framför datan      läsa ikapp.


Vi har haft ett fantastiskt fint "sommarväder" i en vecka eller så, men nu är det kallt & värre ska det visst bli under påsken.  Tyckte någon nämnde snö, men jag hoppas det inte var i Londonområdet.

 

 

                                                                                                       


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                

 

                                                  


                                                  


                                                  


         

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards