Direktlänk till inlägg 2 april 2012

LATMASKEN HÄR

Av kickssons - 2 april 2012 22:18

Tänk att det ska vara så svårt att hinna med saker & ting... men har faktiskt hunnit sy en del alster som nu väntar på att bli handfållade.. och en del grejer är redan färdigsydda.

   

De två översta paren av grytlapparna är sålda via påskbordet i svenska kyrkan, den nedre är bara ett enkelt grytunderlägg som inte är till salu ännu.


  

Små väskor, den rosa är c;a 25 cm hög och fjärilsväskan något mindre.


Har  sytt några  the- huvor (teacosies) som kanske kan säljas om några veckor på en  'quilt show'  (lapptäcks utställning) som jag ska deltaga i.

                      


och en riktig lapptäcks huva som tog sin lilla tid att få ihop

   

Bordslöpare & fler grytlappar är på gång till utställningen.


Jag har läste en del andras bloggar men ska se om jag inte ska sitta uppe en stund ikväll framför datan      läsa ikapp.


Vi har haft ett fantastiskt fint "sommarväder" i en vecka eller så, men nu är det kallt & värre ska det visst bli under påsken.  Tyckte någon nämnde snö, men jag hoppas det inte var i Londonområdet.

 

 

                                                                                                       


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                                  


                                

 

                                                  


                                                  


                                                  


         

 
 
sailaway

sailaway

3 april 2012 09:11

God morgon!
Vilka vackra arbeten!
ja tyvärr här kom vintern tillbaka igen med kyla och lite snö. Inte tycks de bli bättre till påsk heller. Jag som hade hoppats på att segla till Gotland under påsken, kan nog glömma det. Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

3 april 2012 22:36

Tänkte på Dig och att det kanske vore dags för den första segelturen,, men huga i kylan...Kanske bäst att ligga kvar i hamnen. GLAD PÅSK ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

3 april 2012 09:13

Hejhej
Du har varit produktiv !! under min stiltje period. Och va´härliga tyger du har valt. Jag köpte på mig ett stort lager tyger, och då menar jag STORT, mellan 2000-2005, så jag har köpförbud. Men jag ser ju att det är ett helt annat "mode" nu och väldigt annorlunda färger som känns frächa. Måste jobba på så jag kan börja shoppa igen !:-)
Glad Påsk

kickssons

3 april 2012 22:26

Jag ska egentligen inte heller köpa mer tyg, men Du vet ju hur det är, ibland fattas det 'bara en liten bit tyg till något'. Glad påsk hoppas jag Du får, jag kanske inte hinner sy allt för mycket för en del av släkten från Småland kommer på besök. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

3 april 2012 09:27

Hej Kikkan!
Jag tycker att du hinner med riktigt mycket,jag. Fina grejor är det.Här är just nu -2 grader och sol. Hörde av en hundrastare, när jag var ute i morse, att han hade haft -6 grader tidigt i natt. Brrrr! Nu önskar jag dig och Rob en riktigt skön påsk!
Kramar från oss/Ann

kickssons

3 april 2012 22:23

Hoppas det inte fortsätter med det kalla vädret nu, speciellt om Du ska ut till landet i påsk... Vi får Smålands besökare från i morgon & jag antar att Rob antagligen arbetar lite till helgen.. !! Semesterpengar till mig av det då :)!!!! Kramar till Dig & vovvarna, har de badat än eller har Ni is kvar ute på landet??? ♥♥♥

 
optimist

optimist

3 april 2012 10:21

Så mycket fina saker, du är så duktig med ditt hantverk. Måste vara roligt att se saker "komma fram ur händerna". Färggrant och vackert.
Hoppas också att ni slipper snö nu i april, det är "fel" årstid, växterna har ju börjat vakna och komma upp, de som brukar komma på våren.
Varm kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

3 april 2012 22:18

Var på syjänte träff i svenska kyrkan idag & vi kom att prata om hur en del av oss är kreativa med olika saker. Snö vill vi INTE ha nu, vårblommorna skulle säkert inte gilla det tror jag, påskliljorna, hyacinter & en del tulpaner har redan blommat färdigt. Hoppas Ni får en fin påsk utan allt för mycket snö. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

3 april 2012 15:57

Vilka fina grejer. Väskorna super snygga. Här skiner solen, men i morse fick jag skrapa is,.De lova inge vidare påskväder.

Önskar dig och din fam en riktig fin påsk. kram

kickssons

3 april 2012 22:14

Tycker det inte ska vara mer snö hos Er nu. Men hoppas Ni får en alla tiders fin påsk med kanske lite solsken. Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

3 april 2012 22:00

Matte hälsar och säger att du nog inte vet vad "latmask" är!!
Så fina grytlappar, och väskor och tehuvor!
Vi tycker du är jätteduktig och vi är fulla av beundran!
Snö i London - ja vem vet! I varje fall kommer VI att få det i Stockholm med omnejd.
Ur led är (års)tiden...

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

3 april 2012 22:13

Men då får Du kanske ha lite extra snörullning innan sommaren. Personligen föredrar jag att bada, men i varmare vatten än Mälaren m.fl sjöar just nu. Snö hade de i Skottland i morse på ett ställe som hade +24 förra veckan. Säkert värmerekord för dem. Jag kanske kommer under kategori latmask när det gäller att blogga, dammsuga, stryka kläder m.m

 
Ingen bild

Cicci

3 april 2012 22:26

Jag bara älskar dina väskor!!! Superduperfina!!

Tiden har en förmåga att bara försvinna.. Önskar jag visste vart den tar vägen! Inte är den hos mig iaf...

Det var ju så varmt o skönt här ett tag, men så var det frost i natt och det tyckte inte mina små påskliljor i kruka om... :-( De slokar betänkligt. Snart lite påsklov att se fram emot dock! Har inga större planer. Visar sig att papps o Lena ändrat planer och kommer redan torsd. kväll och stannar över påsk. :-)
Kram kram!

kickssons

3 april 2012 22:34

Det är ju bara tjej väskor till små personer... men det tar nästan längre tid att sy, pillrigare på något sätt. Det blåa lapptäcket i minsta gästrummet ska "flytta" till Strängnäs. Kul med Fjällbacka besökarna... G.F hoppas jag blir "glad" av besöket. HAPPY EASTER önskar jag redan nu, men vi hörs nog i dagarna. En del av Jönköpingssysslingarna kommer på besök f.o.m i morgon ska bli kul... Kram ♥♥♥ + kram to the boys ♥♥♥

 
optimist

optimist

4 april 2012 17:17

Hej igen du kreativa Londonbo.
I morse var det flera minusgrader men nu är det vår. Till långfredagen ska det bli snökaos här, har de hotat med.
Hoppas att du får det varmt och härligt.
Vill önska dig en Glad Påsk.
Varm kram!

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

4 april 2012 18:19

Nu blir det nog lite lugnare på kreativitets fronten, huset blev idag fullt med svenska släktingar på besök, jättekul... önskar Er också en GLAD PÅSK, helst utan snö. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

4 april 2012 23:42

Fantastiska saker!! synd att jag inte dricker te, för huvorna var supersöta! särskilt den Engelska ;)
Uch för mer snö nu! då säger jag verkligen STOPP till han där uppe ;)
Kram kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

5 april 2012 00:41

Kanske jag kan designa en kaffehuva,speciellt om man använder den till Irish Cream kaffe!!!:) Nä mer snö ska Ni väl inte ha nu i April, men de i Romme är kanske glada med förlängd sessong. Har putsat kvasten för Blåkulla resan i morgon, torsdag :)) Kramkram..♥♥♥

 
sailaway

sailaway

5 april 2012 06:01

Tack! & Glad Påsk!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

5 april 2012 10:01

Kram tillbaka ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

5 april 2012 09:31

Glad påsk käraste Kikkan! Och Robban åxå givetvis! ;-) Jag har också dammat av kvasten så vi ses på Blåkulla!

2 h kvar att jobba, se'n kommer mina pojkar o hämtar mig så ska vi ta en lunch tillsammans!

Hälsa släktingarna! Jag är inte ett dugg avis... ;-)
Påskkramar i massor!

kickssons

5 april 2012 10:00

Ni får väl också lite släktingsbesök från BÄSTkusten idag väl????? Har precis fixat till granntjejernas påskägg a la Svenskt sätt i pappersägg och lösgodis från en av de svenska mataffärerna.. var naturligtvis "tvungen" att proväta några godis bitar. HAPPY EASTER till Er alla också ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

5 april 2012 10:01

Hejsan!
Vi ska inte vara på landet i påsk. I morgon, långfredag, hotar dom med snöstorm. Isen har just gått upp och hunden Ceasar har INTE badat. Den andre, Casper, är en badkruka o vill inte bada. Hälsa blåkulla! jag tänker inte flyga dit. Är flygrädd!!
Kramisar/Ann

kickssons

5 april 2012 10:02

GLAD PÅSK till Er också. Kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

5 april 2012 10:22

Glad Påsk...
Semestern har varit toppen... förutom magsjuka...
Först Lasse 2 dygn, sedan jag 2 dygn... så första veckan försvann i sängen...
Kramar!

kickssons

5 april 2012 17:37

Tack det samma....
trist när man ligger sjuk på semestern.. men hoppas resten av ferien var bra.Kram ♥♥♥

 
Britt Stigebrandt

Britt Stigebrandt

6 april 2012 10:06

Vilka fina påsksaker du gjort.
Önskar dig en glad påsk. Själv ska jag gå en liten konstvandring här på hemmaplan i Marstrand.

http://brittstigebrandt.blogspot.com

kickssons

9 april 2012 11:38

Det mesta jag gav till "påskbordet" blev nog sålt. Har haft Habo besök sedan i Onsdag som rest hem i morse, jättetrevligt att ha dem här. ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards