Alla inlägg under maj 2012

Av kickssons - 27 maj 2012 13:34

Har sytt färdigt lite fler grytlappar, bra att ta med  som presenter i sommar på Sverige semestern, evt blir det några the-huvor som också ska med i baggaget.

   


Fler på gång, ellers har det mestadels blivit korstygnsydda dalahästar (under Skottlands semestern) som jag nu funderar på att göra en "wall-hanging"  av, men vi får se om det blir  något av det.


Den gångna veckan har vi haft riktig sommarvärme, med närmare +30,  just nu var det +26 i skuggan på norra sidan av huset, men det ska tydligen bli lite svalare den kommande veckan.

Vi har städat upp lite i trädgården på förmiddagen, jag var "orgräsrensnings dirigent"...  men likväl lyckades "trädgårdsmästaren" trolla bort lite luktärter & en del annat..     och nu har han tagit  sig en paus (och skulle läsa lite i en söndags tidning)

   


I början av veckan slog min första ros ut, men jag glömde fota den, här är bild på dagens nyutslagna ros.

      


Var inne i London igår em/kväll och lyssnade på en fantstiskt trevlig "Spring-Sing " konsert  i svenska kyrkan. Efter konserten fanns det  en storbildTV som visade Eurovisions festivalen till dem  som var intresserade. Vi var några som begav oss till en liten pub i närheten istället, det visade  dock sig vara fotbollsmatch mellan Norge & England  på deras TV, men man behövde ju inte titta på den.  Kan tänka mig att det inte var roligt att vara Norsk igår kväll . Storbritannien kom ju näst sist med sin sång, men England vann fotbollsmatchen med ett mål.


Av kickssons - 23 maj 2012 12:43

Har spenderat 12 dagar hos släkten uppe i Inverness/Skottland &  av dessa 12 dagar var det 10 dagar med ösregn  /   och t.o.m snö 2 ggr..  Passade samtidgt på att möta upp med en gammal skol & idrottskamrat som tillsammans med bekanta var på kryssning till Skottland, det var ju inget vidare kryssningsväder för dem heller. Tog en del av "gänget" med på lite sigthseeing både i Inverness området & Edinburgh när skeppet kom dit. Inverness bjöd på snöfall och detta var alltså i mitten av Maj... I Edinburgh regnade det i stort sett non stop..


En av dagarna i Inverness sken solen ett tag och det regnade bara halva dagen, passade på att se på lite  Shetlands hästar som finns vid ett stuteri i samma by som släkten bor i. Det fanns en del nästan helt nya små föl, som inte fick vara ute i regnet  & kylan  men de som hade växt till sig lite fick vara ute och leka lite vissa dagar....

                            


På vägen till Edinburgh hade vi denna "utsikt" hela resan    alltså     REGN,REGN och mera REGN   . Vi kunde se en del av dem gamla Forth Bridge    som byggdes i slutet av 1800-talet & är c:a 2,5 km lång, Den nya bron som öppnades 1964 är c:a 1 km lång.

Bild    som jag har googlat fram på båda broarna som de ser ut idag.


På Edinburgh sightseeingen försökte vi hitta ett ställe som serverade "Nationalrätten" HAGGIS & hittade en pub som fixade detta trots att det var ganska tidigt på förmiddagen.

                                        


Nu har det i veckan blivit en riktig värmebölja här, igår kväll var det + 27,5 grader & tydligen ska det bli liknande idag         . Hoppas mina tomater kommer att växa till sig, de har fått vara inomhus nästan en hel månad p.g.a kyla och en hel del av plantorna gav upp.. men vi får se vad det blir av resten av dem framöver.

Av kickssons - 7 maj 2012 17:14

   


Nu har jag liksom gett upp            med att INTE vara en "facebook-are".  Har haft ett konto i flera år som en niece gjorde,för hon trodde jag skulle bli av glad av det...   men har inte använt det mer än ett par ggr mestadels av "misstag".  Tidigare i vår skulle jag kolla in något och man var då "tvungen" att logga in sig på facebook.  I lördags var en av mina väninnor här och hon kluttrar på sin facebook regelbundet..  så hon hjälpte mig att logga in, rensa bort både det ena & det andra... så jag ska väl bara ha några  unga släktingar, gudbarn   samt ett par gamla vänner  från skoltiden  som facebook vänner.   Mitt problem är framför allt att jag är helt oteknisk och     ids inte läsa instruktioner m.m.  så vi får väl se hur länge det kommer att dröja innan jag loggar in igen.   .


För överigt har vi fortfarande en massa           undrar om vi kanske skulle skaffa några            som husdjur i trädgården.


Vi har helgdag (bankholiday)  här idag, inte kul med tråkigt väder, jag vill ha      och lagom varmt så jag slipper använda vinterkappan mer innan sommaren.


        Måndag kväll blir det som vanligt ett besök till "fat-club"   sen hoppas jag att vågen inte är allt för elak.


                                                  
           

Av kickssons - 3 maj 2012 19:13

          .. Nu har det nog regnat nog !!!. Vi har vattenslangs förbud p.g.a TORKAN!!!!! What next??? Det var en dam i en tidning  som undrade om hon trots allt kunde få använda sin slang med att pumpa bort  allt vatten från hennes gräsmatta.


Så här såg vår lilla trädgård ut här om dagen        och det trista var  att vi hade sverige besökare som hade planerat lite allt möjligt, men p.g.a regnet blev det program ändring. I måndags sken solen och de lyckades i alla fall åka upp i London Eye (Pariser hjulet mitt emot 'Big Ben')      och se lite av London.  Besök i Hamleys leksaksvaruhus hann de med och min systersons dotter  7 åriga köpte sig en fin peruk .


Syjänte gruppen i Svenska kyrkan här i London har de senaste året sytt massor av 'hexagoner' som ny ska sys ihop och bli ett bårtäcke.     Motivet blir de 4 årstiderna.         

Vår grupp lyckades även sälja nog med saker från "påskbordet"  och fick nästan ihop pengar till 3 nya fasad stenar  @ £275:00 per sten . Slantarna över lämnades till vår trevliga präst Michael igår, tror det sas att vi hade sålt för £755:00   (c:a 7.500 kronor)


               PLEASE      PLEASE         PLEASE

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards