Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

SOMMAR IGEN!!??

Av kickssons - 27 maj 2012 13:34

Har sytt färdigt lite fler grytlappar, bra att ta med  som presenter i sommar på Sverige semestern, evt blir det några the-huvor som också ska med i baggaget.

   


Fler på gång, ellers har det mestadels blivit korstygnsydda dalahästar (under Skottlands semestern) som jag nu funderar på att göra en "wall-hanging"  av, men vi får se om det blir  något av det.


Den gångna veckan har vi haft riktig sommarvärme, med närmare +30,  just nu var det +26 i skuggan på norra sidan av huset, men det ska tydligen bli lite svalare den kommande veckan.

Vi har städat upp lite i trädgården på förmiddagen, jag var "orgräsrensnings dirigent"...  men likväl lyckades "trädgårdsmästaren" trolla bort lite luktärter & en del annat..     och nu har han tagit  sig en paus (och skulle läsa lite i en söndags tidning)

   


I början av veckan slog min första ros ut, men jag glömde fota den, här är bild på dagens nyutslagna ros.

      


Var inne i London igår em/kväll och lyssnade på en fantstiskt trevlig "Spring-Sing " konsert  i svenska kyrkan. Efter konserten fanns det  en storbildTV som visade Eurovisions festivalen till dem  som var intresserade. Vi var några som begav oss till en liten pub i närheten istället, det visade  dock sig vara fotbollsmatch mellan Norge & England  på deras TV, men man behövde ju inte titta på den.  Kan tänka mig att det inte var roligt att vara Norsk igår kväll . Storbritannien kom ju näst sist med sin sång, men England vann fotbollsmatchen med ett mål.


 
 
GeddFish

GeddFish

27 maj 2012 21:17

Det var nog viktigare för engelsmännen att vinna fotbollen, tänker jag!
Ja, vilken gudomlig värme!
Jag har jordgubbsplantor på min balkong, får se om det blir några härliga bär.
Rosor äro fina.
Kram♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

28 maj 2012 02:02

Helt korrekt, fotboll är livsviktigt för många. Hoppas det blir några fina jordgubbar på balkongen. ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

27 maj 2012 23:12

Här har åxå varit härlig sommarvärme, men det ska bli kallare till veckan. Inte mig emot - bara det inte regnar - då jag ska ut i fält tisd. och fältkurs i Dalarna/Gävleborg onsd-torsd. Då är det skönt om det inte är så varmt.
Ha ha ha! Kan tänka mig han var lite väl effektiv i rensningen din käre man! :-) Men det är fasligt vackra rosor du har - helt bedårande!!
Har ju varit Mors dag här idag. Fick påminna mina kära killar, men i morsdagspresent fick jag slänten på öst-sidan av huset rensad, vilket jag önskat länge! Nu är där bara berg istället för div. ogräs! :-D Kommer hållas rent med hjälp av högtryckstvätten en gång/år. Häpp!!
Nu är det definitivt dags att gå och stänga de små gröna och titta på insidan av ögonlocken. Blir en tuff vecka.
Heja Sverige igen!! Rätt låt vann!!! :-)
Kram!!

kickssons

28 maj 2012 02:05

Det blev färdig rensat till slut (plus lite extra som egentligen skulle vara kvar i rabatterna.) Aha det blev nog fint hos Er med er resning.. Var det där som igelkotten bor eller håller han till mer Norröver???? Nattikramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

28 maj 2012 08:11

Igelkotten bor mer norröver! :-)
Kram!

kickssons

28 maj 2012 15:18

Bra då hade jag tänkt rätt, alltså nytt & fint vid stora entrén???? Har varit på Tesco & skulle handla lite grejer, barnavd med kläder var helt urkass :( dyra priser & mycket konstfiber.. Tur man har lärt sig hur det är bäst att handla på Primark. Oxford Street = kaos hela tiden, mega köer, men i Watford är det bara lite kö ibland & om "trädgårdsmästaren" är med, lämnar man in honom på 'gubbdagiset' :D. Kram♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

28 maj 2012 22:57

Mmm, det kommer att bli sååå fint vid fin-entren!! Ni ska få se!
Nämen, vad har hänt med Tesco's?!?! Nåja. Tur att det finns alternativ!! :-) Tror minsann att Watford är ett "måste" vid nästa besök!!
Kram!

kickssons

31 maj 2012 15:24

Antagligen ny inköpare med usel smak på Tesco.. helt bedrövligt, tror inte Dina små skulle bli så glada för en med gråa & den andra med svarta sockor ??? T-shirts fanns det inget att köpa om man inte gillade massa konstfibrer...Huga huga. Yes Watford here we come!!! Kram ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

30 maj 2012 15:31

Här sågs på eurovisionsfinalen, mestadels rätt nöjsamt. Och så vann ju fina, duktiga Loreen...
Fina är minsann också dina grytlappar! :) Och din ros. Och din gräsmatta...
Här har temperaturen fallit från i princip 25 grader till 13-14. Snudd på frost på natten. :(

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

31 maj 2012 15:20

Vi fick plötsligt bara +14 här om dagen, men när solen tittade fram steg temperaturen. I går kom det regn på sen eftermiddag med inslag av blixt & dunder.. usch

 
blessingsrehab

blessingsrehab

31 maj 2012 10:32

:) tänk att mitt ex var lika dan, han kunde inte lära sig vad som var ogräs el blomma haha. Dina dalahästar är så fina. Och din ide är ännu finare..Kall o gött i karlsta nu. Raggisarna är på och jag njuter haha..Kram o kram /Blessings

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

31 maj 2012 15:17

trots det finns det en bok här hemma som han vann i pris i skolan för att han hade odlat något bra... Undrar vad det kunde ha varit??? :{ ♥♥

 
Ingen bild

Eva

31 maj 2012 22:40

Stolt över Loreen! Damrallyt är nästa helg. Ser fram emot det;-)
Hoppas solen är med oss. Nu är det grått och kallt. Du har så fina saker på gång jämt. Duktiga du!!kramen

kickssons

1 juni 2012 01:36

Hoppas det blir fint väder på rallyt. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

1 juni 2012 09:50

Så vackra hjärtan tänkte jag först! men sedan ser jag att det är fyrklöver!! :)) finns det något godare än Engelsk konfekt?? & ibland när mamma bjuder på mat, kan jag ta med en påse till henne, hon är åxå lika galen i det åxå! ha ha..
Mitt huvud har varit fullt av virr sedan hundutställningen, folk som mailar & ber om kort jag tog, suttit vid daton & "arbetat" med att fixa kort & så, men nu har jag landat & vaknat till sans igen! ha ha..
Vädret är dock inte att skryta med, regn, rusk & kyla! :(
Jag kollade på Festivalen! gillar verkligen det spektaklet, fast det var bättre förr när det bara var en tävling ;)
Kram på er!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

1 juni 2012 23:34

Har använt pepparkas mått och fixat till de 4 hjärtana.. hittade godis tyget, men det är INTE lapptäckstyger, lite tunnare, med de går bra att applikera till grytlappar m.m Extra lång helg i 4 dagar, som man ska fira att Drottning Elisabeth har varit regent i 60 år. Naturligtvis ska det regna nästa hela tiden.. Jättetrist, för många gator landet runt ska ha sina planerade gatufester.. Vår gata ska inte festa & på onsdag om det INTE regnar ska vi till svenska skolan & fira Svenska nationaldagen. På torsdag drar gubbarna iväg på sin årliga Motorcykel alp resa. Hoppas de kommer att slippa regn (och ibland snö högt upp i alperna.) Ha en bra helg. Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

2 juni 2012 15:09

Å jag som önskade er fint väder i helgen, för jag antog att det blir lite uteliv där i London/England med Drottning jippot! & så får ni regn!!?? tråkigt...
Vi har åxå regn! eller det häller ner rättare sagt! & blåser så träden ligger ner ;)
Hoppas verkligen gubbarna slipper åka i regn & snö! jag håller mina tummar för dom!♥
Kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

3 juni 2012 11:51

Ankorna tycker nog att det är fint väder & fåglarna letar mask !!! Fy farao.. ska nog sätta på värmen igen... Kram♥♥♥

 
Lena

Lena

2 juni 2012 15:12

Jo föresten! igår på min blogg, du vet man kan läsa tillbaks år från år vad man gjorde samma dag & för 2 år sedan, åkte vi till London, mamma, Agneta & jag & jag mins du pratade med Rob när du guiade oss i bilen på kvällen, så dom kanske åker ungefär samma datum varje år? vi hade i alla fall srålande väder från ons- till sönd. då ;)
Kram igen!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

3 juni 2012 11:49

På torsdag blir det avresa igen till Frankrike, Tyskland, Österriket & Schweiz. Hoppas de får lite bättre väder än vad vi har här just nu. (Finns nog detaljer på en av mina länkar Mountainrats)Idag helt bedrövligt +9 & regn. Drottningen ska ut & åka på Themsen, med massa folk som vill titta på så tråkigt att solen inte kunde titta fram. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards