Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

HOME ALONE

Av kickssons - 8 juni 2012 12:37

Livet har nu återgått till det normala igen efter  drottning Elizabeths 60-års som regent jubileumsfirandet och regnet öser fortfarande ner. I natt har det blåst riktigt ordentligt så om det blir lite regn uppehåll ska jag ut och  jaga rätt på delar av trädgårdsmöblerna.

Spenderade onsdag kväll vid svenska skolan i London och firade den svenska nationaldagen (eller svenska flaggans dag, som jag nog fortfarande kallar dagen)  Det var trevlig underhållning med bl.a Ulrika kören från svenska kyrkan under leding av Carina Einarsson, de är så duktiga   så det blev till att stämma upp med Du gamla Du fria.. därefter var det allsång ♪♫♪ med bl.a  Uti vår hage, Idas sommarvis (som många av oss utlands svenskar som har bott utomland många år kanske  inte riktigt känner till så väl)  en del av eleverna sjöng solo nummer. Det bjöds på varm korv med bröd , Kopparbergs Cider med eller utan alkohol, sedan kunde man köpa kaffe med princesstårta. Tur hade vi med  vädret, det kom några regnstänk i början med plötsligt tittade solen fram, så alla var nog nöjda med kvällen.

   


I torsdags morse åkte mannen  & 9 andra 'gubbar' iväg på sin årliga alpresa     de ska vara borta 7 nätter. Man kan läsa lite mer om deras resor på www.mountain-rats.co.uk  vilket nu betyder att jag är 'HOME ALONE' en vecka.


Har sytt klart 4  par grytlappar    samt några grytunderlägg  Bordslöpare och ett par barntäcken är nästan klara , bilder kommer nog. 


Dags att baka en sockerkaka nu till kvällens pick nick på en av kviltklubbarna, som med all säkerhet kommer att hållas inomhus.

 
 
Lena

Lena

8 juni 2012 15:11

Vilken härlig stund bland Svenskarna! :))
Härlig fredag på dej & trevlig kviltkväll!♥ :)) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 juni 2012 19:08

Har bakat flappjacks & en "spankaka" att ta med till picknicken ikväll, skulle lova att den blir inomhus!!! Kramisar ♥♥♥

 
Anneli

Anneli

8 juni 2012 18:40

Home alone = Parrrrtyyy,, nu får du passa på innan gubben din kommer hem hahahaha...

Här öser regnet ner oxo,, de är så trist väder. 8 dagar in på juni har gått utan en endaste solstråle... Trist, super trist..

Ha en trevlig helg o vecka =)))

Kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

8 juni 2012 19:07

Tjocka vadderde vinterkappan fram igen!!!blä, vill ha somamr det behöver inte vara smällhett, men lite sol skulle inte skad. Ha en bra helg, kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

9 juni 2012 10:28

Satt just och undrade om det inte var dags för ratsen att dra. Du ska väl inte BARA sy i en vecka?
Här är mulet idag, men i går var det en strålande dag.
Hoppas att du får en skön vecka.
Kramar/Ann

kickssons

10 juni 2012 19:58

Nej I will keep going.. men nu är det ju sova etc när det passar.. Idag har Mountain rats haft allt mellan 4 till 28 grader med snö!!! i St. Moritz. Kul att pratas vid. Kram♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards