Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

MER REGN

Av kickssons - 12 juni 2012 10:35

Nu tycker jag det har regnat nog här  funderar      på att bygga en Marina ute i trädgården    , just nu använder fåglarna gräsmattan som ett badhus   och skvalpar runt och tar sig ordentliga bad.

                                                   


SEN har vi blivit totalt invaderade av dessa eländigheter                    


             Var ute i regnkläder & stövlar och plockade bort massor av dem igår morse..... inte undra på att mycket jag har planterat har fösvunnit*.. men det har gårdagen äckel päckel också gjort*,  fast  det finns nog tusentals fler av dem krypandes runt omkring 


Dags att ta fram regnkappan IGEN och bege mig av in till London och sy lite på bårtäcket som Syjäntorna i svenska kyrkan håller på med.



P.S Har "lånat" denna från en FB kompis!!!!!

                                 





 
 
GeddFish

GeddFish

12 juni 2012 14:19

Hej du! Ja, det är tröttsamt med allt regn och sen då, äckel päckel, uschianna!
Jag har inte så stor lust att ge mig ut om jag inte gör mig ett ärende!
Kram från mulna Lidköping /Gerd♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

12 juni 2012 20:13

Idag har det INTE regnat under dagen men gråa moln & kallt med behov att ha handskar etc på sig. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

13 juni 2012 22:29

Stackars sniglar!! dom vet ju inte om att dom är knasiga som äter dupp dina blommor!! du kan skicka hit dom!! jag har en stoooor slänt där dom kan få leva, på ängs blomster!! :))
Kram på dej i våtmarken ;) ♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

14 juni 2012 00:08

Personligen tror jag det enda bra med mördar sniglarna är att igelkottarna gillar att äta dem.. Vanliga sniglar inga problem. Kram ♥♥♥

 
Sailaway

Sailaway

14 juni 2012 21:54

Hos mej är de fint nästan hela tiden här i skärgården. De blåser väl borta allt oväder kanske. Har seglat idag och i flera dagar innan med i sol o blå himmel.
Kram kram o hopp om bättre väder.

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

14 juni 2012 23:13

Det brukar ju vara fint väder i den yttre skärgården, har en kompis som har sommarhus på en liten ö långt ut. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

18 juni 2012 13:45

Hej! Det är englandsväder som vi får, sägs det. Hoppas solen kommer till er snart. Ha det bra. kramar

kickssons

19 juni 2012 15:09

Hej Eva! Det är nog mer Skottlands väder Ni får, där uppe regnar det ännu mer än hos oss. Hoppas Ni får 'sitta ute' väder på fredag.Midsommar firars inte här, men hemma hos oss blir det sill med tillbehör. Trevlig midsommar. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards