Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

OS i London

Av kickssons - 31 juli 2012 18:37

Hemma igen efter 4 veckors Sverige semester, har de senaste dagarna "arbetat" som volontär i Svenska Kyrkan i London ioch fortsätter med det till olympiaden är över...  Har nog träffat mer människor den vägen än vad jag har sett på tunnelbanor etc på väg till eller från Svenska Kyrkan.  Stan verkar liksom lite spöklik om man inte befinner sig vid de olika OS arenorna.

 

Lite ifrån "skvaller" pressen !!!!






www.svenskakyrkan.se/London2012/kikkanochelisabet



samt 



 ABSOLUTELY FAB    


                  .  .



  


 
 
gudrun

gudrun

31 juli 2012 20:10

Heeeej
Long time - no see

Det måste vara spännande att bo i London dessa tider. Hoppas allt är bra med dig och jag ska försöka komma igång med min blogg
Kramar/Gudrun

http://www.gudrunslappar.blogspot.com

kickssons

1 augusti 2012 11:00

Centrala London är som en spökstad just nu, de visade bilder frånOxford Circus och det var inte många människor där igår, normalt är det oframkomligt. Kul om Du kommer igång med bloggeriet snart igen. Jag har varit lite på latsidan både med bloggandet & quiltingen... Kikar in på facebook lite då & då. Kramar från OS London ♥♥♥

 
Lena

Lena

31 juli 2012 23:43

Åååå vilket fint klipp av er 2! jätte bra skrivet!! :))
Kan ana att ni har jätte kul! ;)
Jag har kollat i 2 dagar nonstopp nu, älskar OS!! men i morrn hoppas jag det tråkiga sporter att kolla på ;) för då vill jag samtidigt ut till en ö & plocka blåbär! & hundarna vill åxå det! eller leka kanske he he.. ;) tur vi haft dåligt väder, så jag har kunnat lata mej framför burken med gott samvete ;)
Kram & ha så kul!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

1 augusti 2012 10:57

Blåbärsplockning verkar lite roligare än OS tittande, jag har knappt sett något, sitter uppe i recptionen i kyrkan & ingen TV där. Däremot 1 megastor i själva kyrksalen & en vanligt stor i fiket, så man kan se 2 olika program. Igår var det många som ville se handboll, samtidigt som en del hellre såg på hästtävlingarna... Lycka till med blåbärsplockandet. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

1 augusti 2012 23:08

Jaa, det är nog en "pärs" för er Londonbor, med allt "ståhej", kan jag tänka mig! Tur, att ni inte bor i närheten av arenan i.a.f. Kul dock, att du "volontärar" i Sv. kyrkan, för där är det nog skoj, att ta del av alla besök ;)- Själv har jag inte tittat på tävlingarna,men kanske får jag ett "ryck", innan allt är över, för jag har så mkt annat för mig...

kickssons

4 augusti 2012 00:10

Fortfarande massa bråk ang biljetter, massa tom platser på många 'event' trist för dem inte lyckades få köpa biljetter etc.. massa fiffle & båg runt om :-( Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

2 augusti 2012 22:54

Hej hopp! Nu är vi hemma från ön igen! :-) Vår vana trogen blev hemresan uppskjuten ett par ggr! Haft det fantastiskt bra på alla sätt o vis, men nu är det ändå lite skönt att vara hemma igen. Finns ju lite att pyssla med här åxå. Kom inte ihåg att vi lämnade huset så här stökigt.... ;-)
Kram kram!!

kickssons

4 augusti 2012 00:08

Tyckte väl att Ni var borta längre än planerat.. Har äntligen plockat undan (och strykigt) all semester tvätt.. Blev ju en hel del efter att vi lämnade V-ås. Kramisar ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

3 augusti 2012 18:25

Så roligt att läsa om dig! :)
London som spökstad - svårt att tänka sig. :)
Själv ser jag just ingenting alls från OS, har ju inte köpt någon ny TV när min gamla lade av, och att titta på just OS via datorn blir inte av.
Annars blir det rätt mycket "inneliv" den här sommaren. Mycket regnande, men just idag sken solen. Regnet hade den goda smaken att falla på natten.
Ha nu riktigt trivsamma volontärdagar. :)

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

4 augusti 2012 00:05

Har inte sett speciellt mycket från OS, ingen TV vid recptionen. Har sett ett par minuter på en del repriser. Det var ju inget speciellt sommarväder under vår semster i Sverige, men vi hade det trevligt ändå. Ingen direkt sommarvärme här nu heller.

 
Britt Stigebrandt

Britt Stigebrandt

5 augusti 2012 13:14

Ja vilken kväll det var igår på arenan. 80.000 personer. Just nu följer vi Marathon-loppet och Isabella Andersson.

http://brittstigebrandt.blogspot.com

kickssons

6 augusti 2012 23:29

Har inte sett allt föt mycket av OS, finns ingen TV uppe vid receptionen i kyrkan, men såg lite i lördags f.m Ser fram emot Gränna!!! ska bli toppen, vi uppskattar verkligen allt arbete som Du har lagt ner på detta. Kramkram & see you soon ♥♥♥

 
blessingsrehab

blessingsrehab

6 augusti 2012 13:03

Kul med lite "skvaller" *ler*...Ni gör säkert en megainsats året runt..Kramom/Blessings♥

http://blessingsrehab.bloggplaten.se

kickssons

6 augusti 2012 23:26

Finns ganska många volontärer, men många är på sommarsemester så vi som finns i stan jobbar nog lite extra timmar, men kul är det. Ha en bra fortsättning på sommaren. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards