Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

FÖR MER ÄN 50 ÅR SEDAN.....

Av kickssons - 31 augusti 2012 15:37

... var vi 3 klasskamrater, men har inte setts sedan dess. 2 av oss har haft lite kontakt de senaste 3 åren eller så, men igår hade vi en jättetrevlig eftermiddag/kväll tillsammans.    


      

Vi bestämde igår att inte vänta 50 år till nästa träff!!!     Jag hoppas vi kan ses hos mig i England nästa gång.


Befinner mig i Sverige några dagar & har turen att besöka några av Sveriges sötaste städer.. Trosa (som har regn idag) & till helgen blir det Gränna med hopp om uppehållsväder.   

 
 
Gudrun

Gudrun

31 augusti 2012 17:09

Visst är det kul att träffa gamla bekanta. Om 14 dagar ska vi som gick i samma klass på Handelsgymnasiet fira 45 års jubileum Vi firade 25 års jubileum oxå och det känns som det är max 10 år sedan. Det ska bli spännande att höra vad som har hänt under dom åren.
Jag hoppas att jag kommer igång att läsa bloggar och skriva i min blogg nu när det blir höst. Fast höst har det ju varit hela sommaren :-) Kramar

http://www.gudrunslappar.blogspot.com

kickssons

1 september 2012 08:59

Jag är också väldigt dålig med bloggandet nu, men som Du skriver komer kanske igång mer med det i höst. Det var toppen kul att träffas häromdagen med gamla skolkamrater & om en stund åker vi ner til Gränna för småländskt släktmöte. Ha en bra helg, kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

31 augusti 2012 22:46

Vilket härligt möte!♥
Hoppas ni får uppehåll & vackert väder hela helgen!! jag håller tummarna för det!♥
Kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

1 september 2012 08:56

Hoppas jag med Lena, just nu regnar det i Trosa, men det är ju fint här ändå. Trevlig helg, kramisar♥♥♥ P.S Ringer Dig nog på måndag D.S

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

4 september 2012 14:58

Vad kul att träffas sådär!!
Hoppas sommaren varit bra i övrigt!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

5 september 2012 02:40

Kom hem i kväll från en extra veckas semester i Sverige som inkluderade en trevlig släktträff i Gränna. Hoppas allt är bra hos Dig med båten & vovvarna. Sovdags nu. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

7 september 2012 11:50

Kikar in med en värmande Helg Kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

7 september 2012 23:46

Tack det samma Lena, hoppas Ni får en fin helg. Kramar ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

11 september 2012 22:26

God kväller!
Hade för mig att jag plitat ner nån rad här.... men det hade jag visst inte.
Vilket fint kort på er flickor!
Önskar er en fin onsdag Kramkram ♥...♥...♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 september 2012 23:06

Tack tack, kul hade vi också. Har fortfarande inte riktigt fått tillbaka blogglusten.. använder Skypen en hel del, snabbare & bekvämare. Kram ♥♥♥

 
M Anneli A

M Anneli A

12 september 2012 21:37

Hej hopp. Vad roligt att träffa gamla kompisar. Jag har inte kontakt med så många, men några hör man talas om =)
Hoppas allt är bra o höstrusket =( Usch vilken bedrövlig sommar de har varit. Ha en mysig kväll kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

16 september 2012 16:46

Hej Anneli, har varit dålig på att blogga här.. men vi var på snabbesök i Sverige här om veckan & deltog i en släktträff utanför Gränna. Fullspeckat program så jag hörde inte av mig. Hoppas allt är väl med Dig. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

13 september 2012 00:24

Hur kul som hellst, att träffa "gamla känningar" -Jag är den första att förstå, att du inte känner för att blogga, för det har jag själv slutat med för långe sen!- Det finns för mkt "tok" "därute i cybern"..., o tar alldeles för mkt energi, o tid!!!

kickssons

16 september 2012 16:50

Ja visst är det de. Plus idag fick jag meddelande här på bloggplatsen om att en bloggkompis har gått i samma klass som en av mina gamla kompisar som jag har försökt 'hitta' Jätteful. Blir nog till att ta några dagars semester i Norrland nästa sommar.. Hoppas bara att myggen då håller sig borta ifrån "gubben". Myggen älskar hans skottska blog, men han 'just hate them'. :-)

 
gudrun

gudrun

16 september 2012 12:51

Hejhej Världen är bra liten. I helgen hade vi klassjubileum och på vägen hem började en barndomskamrat till mig och jag tala om hennes Londontid. Jag talade om att jag hade en blogkompis med anknytning till H-sand och talade om ditt namn. Jag sa bara förnamnet och hon fyllde i efternamnet. Det visade sig att ni kände varandra väl. Hon heter Gunvor Sandström och hon finns på Facebook (Inte ofta men det händer :-) ) Så det kan bli !!!!! Jag har hennes mailadress oxå om du vill ha den Kramar/Gudrun

http://www.gudrunslappar.blogspot.com

kickssons

16 september 2012 16:43

Hej Gudrun, men himmel & pannkaka :-)) jag har försökt få tag i Gunvor i flera år, men har antagligen fel telefon nummer.. Jag har sagt ok att ha Dig som fb kompis & lagt in en kompis request hos Gunvor.. Oh va kul att ha "hittat" henne igen, vi jobbade ju ihop som guider i några år i London. Det blir nog delvis Norrlands semester nästa sommar, med att träffa Lillemor S också. Är Du med i facebook gruppen "Du vet att du är från Härnösand om du....." mycket nostalgi där, plus en del >tjuskallar< som försöker tjata om politik etc där.. men det ju inte det den gruppen är till för. Vilken tjusig Janome Du har skaffat,lite vassare än min ♥älskling♥ skulle inte klara mig utan, köpte mig en liten Janome mini-variant i våras som jag släpar med mig på lite kurser etc. Kramkram ♥♥♥ & tack för infon om Gunvor :-)

 
Ludde

Ludde

26 september 2012 15:26

Hej!

Va kul att få träffa dig när du var och åt lunch på Delibutiken i Rönninge! Hoppas att det smakade och att ni hinner få lite solsken också innan ni åker hem till England igen! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

26 september 2012 22:58

Vilken lite värld.. jättekul att träffa Dig Ludde & Din 2-bening.. Du gör ju ett enastående jobb med att dra runt Din husse i kopplet Du har honom i!!! :). Det blir nog bättre väder framöver, men vi är ju ellers vana med regn :-( Kramis tillbaka

 
Rudi o matten

Rudi o matten

26 september 2012 20:08

Åsså har du träffat Ludde och bedrivit spaningar för the Met,läser vi!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

kickssons

26 september 2012 22:17

Rudi, dessvärre hann (??fann??) vi inte till Stockholm, men Sgt Bob har bläddrat febrilt på sin I Phone med Special branch kollegorna & bett om extra förslag från dem angående spaningen. Vi följer fortsättningen med spänning.........och hopas Du mår bra idag i.

 
Kasper

Kasper

26 september 2012 20:31

Hallå!! Du tycks visst vara i Trosa igen? I regnblötan...
TACK för hälsningen via Ludde och hans tvåbeningar! Tänk att du hälsade på i den där Deli-butiken i Rönninge just när han gick förbi!
Ännu ett bevis på att världen minsann är ganska liten när det kommer till kritan.
Matte hälsar också jättemycket!! :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

26 september 2012 21:57

Kasper, Sgt Bob hann aldrig (fann inte????) till Stockholm, körde lite vilse i Södertälje och han blev lyrisk när han fick sTROSA runt på Clas Ohlson, men han pratade lite med Ludde i Rönninge ang ledtrådar!!! :)) Liten värld, det kan man verkligen säga. Vi hoppas på mindre regn resten av veckan. Greetings from Sgt Bob & mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards