Alla inlägg under oktober 2012

Av kickssons - 26 oktober 2012 11:09

Återigen ett tag sedan bloggandet här för min del.  Har varit i Sevilla förra veckan med mina "gamla" svenska väninnor. Vi lärde känna varandra här i England för lite över 40 år sedan!!! Vi träffas om möjligt c;a 10 ggr per år. Vid varje träff samlar vi in slantar  som vi sedan åker på tjej resa för.. Nu har vi börjat samlat lite mer slantar varje gång vi ses så vi inte blir allt för gamla och kanske inte riktigt orkar resa längre...   Nästa resa, om några år,  hoppas vi ska bli en "mini kryssning".


                                  Den vackra katedralen i Sevilla.


I går var det Avsakralisering av Sjömanskyrkan i London. Först var det  "senior" lunch  som bestod av sjömansgryta!! med underbar äppel/kanel smulpaj/ vaniljsås till kaffet.  Avsakraliseringen ägde rum på kvällen, många präster, biskopar  både från Sverige & lokala deltog och som avslutning sjöng Sven -Bertil Taube 'länge skutan kan gå.'            


Nu idagarna  är det symaskinen & jag som umgås.Om 5 veckor är det den årliga julmarknaden i Svenska Kyrkan i centrala London och "syjäntorna"  stickar &  syr så mycket som möjligt  till den.


           



                     

Av kickssons - 6 oktober 2012 17:22

Fick min första fel- parkerings lapp här om veckan. (Har haft körkort sedan 1966!!)


 

Skrev och klagade och undrade om   lapplisorna   inte hade bätre  att göra än att skriva ut en böter på en bil som hade parkerat lite över den markerade linjen. >>>     i en nästan tom enormt stor bilparkering.

     



Men idag fick jag brev att de skulle annulera  denna böter   Jag klagade   mestadels på att eländet tryckte ut parkeringslappen efter han hade pratat med mig vilket de tydligen inte får göra  och sedan gav mig ett riktigt hånleende..  << Smileyn påminner faktiskt lite om hur gubben såg ut.

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards