Direktlänk till inlägg 21 december 2012

EN HÄNDELSERIK VECKA

Av kickssons - 21 december 2012 23:41

Lucia tåg av olika slag har jag verkligen sett de senaste veckorna. Först var det Lucia med grannarna enligt mitt senaset inlägg, därefter var det under en av högmässorna i kyrkan, barnens Lucia som var helt bedårande   .

   med mestadels Lucior av olika storlekar samt några stjärngossar, pepparkaksgubbar & en och annan  liten tomte .     .


Förra fredagen blev jag bjuden till den mest fantastiska Lucian i  Westminster Cathedral        Det var närmare 2.000 personer som hade köpt platser i olika prisklasser och själv satt jag i de absolut bästa platserna   . Vart annat år sker Luciatåget i Westminster Cathedral och alternativa år är det i St. Pauls Cathedral.  SEB, SAS, Swedish Church & Embassy of Sweden är sponsorer till detta.


Igår var det "senior-lunch" i Svenska Kyrkan i London som igen var helt gratis. Svenskt julbord    bjöds det på, vilket inte vi  utlandssvenskar inte är så bortskämda med. Alla av  kyrkans personal höll Luciatåg   och de är jätteduktiga att sjunga.. Efter maten och uppträdandet var det dragning av det stora lotteriet där de flesta lotterna säljs under julmarknaden. Det är tusentals av lotter som säljs och det helt otroliga var att igår var det nog c;a  50% av vinnarna som var med på seniorlunchen.  

   Vi som nästan aldrig vinner något,  lyckades vinna 3 priser!!!  maken  2st  och jag en familjebiljett till Kolmården (som säkert någon av Västerås familjerna kan utnyttja i sommar)


Nu har julpyntet kommit fram vilket egentligen bara är adventsljusstakar i alla fönster och mina fina trätomtar som en väninnas svärfar har täljt.         Jag har även massor av hustomtar i  olika storlekar.  (Man kanske skulle ha tomtarna inlåsta i kassafacket 




                    



           

.


 
 
GeddFish

GeddFish

22 december 2012 01:38

GOD JUL till er, jag har suttit uppe ganska länge, har kollat och pratat med mina närmaste. Vi har en liten grej på gång, jag åker upp till Dalsland på söndag. Barnens farfar har varit inlagd och jättedålig så vi visste inte, men han kom hem idag.
Ja, vi får glädjas åt det lilla stora! Lidköpingskramar till alla er i London! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

22 december 2012 01:52

Tusen tack ♥ och det samma till Dig med önskan om en fin jul, med familjen i Dalsland. Vi kalasar med vänner här hemma på söndag istället för julaftonen. Lat eller skyller på tidsbrist, så har jag köpt det mesta färdigköpt, men bakar lite allt möjligt i morgon & söndag fm. Sängdags nu, ska upp tidigt i morgon och sticka till snabbköpet innan de flesta har vaknat. Kramkram ♥♥♥xx

 
Lena

Lena

22 december 2012 11:38

Tuuuuuuusen Tack för godiset hälsar Märta & Malte med en stooooooooooor JULPUSS!!!!!! :)))))

Men hallå! den första bilden på dom små Luciorna var bara sååå gulligt!♥ :)) så bedårande♥

Visst blir man bara så glad av att vinna!! undra vad det var ni vann på dom andra 2 lotterna? ;)

Tomtarna är underbara♥ & än finare när du vet vem som täljde dom :)) & jag antar att dom aldrig blir till salu ;) & den där "bästiga" skylten om Julstädning är skriven till mej!!! bara så du vet! ha ha ha... ;)

Jag ska nu strax gå till grannens uthus & klättra upp för en brant trappa & leta på några fina gamla trasmattor, sedan ska vi lägga ut en presenning i garaget & såpskura, spännande!

Det snöar ymnigt, matar skatorna med kakor! gubben fick fler plastförpackningar av ett företag, men datumen var korta, så då får dom bevingade smaka fniss.. ;)

Kram & tusen Tack för Julkortet!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

22 december 2012 17:38

Ett av priserna var ett £50:00 present kort på en av de skandinaviska mataffärerna, det andra var 2st VIP teaterbiljetter till Krister Henriksson när han kommer till London i vår och ska spela Doktor Glas. Olle som har täljt tomtarna lever inte längre och man kunde bara köpa dem om man hade de rätta kontakterna!! (Han var min väninnas svärfar!!!) Vi har en hustomte vid öppna spisen som är c:a 55 cm hög, de största av jultomtarna är ett par på c;a 30 cm höga. Va spännande med trasmattorna. Våra fåglar i trädgården har haft sim gala idag, det ser ut som en pool istället för gräsmattta p.g.a allt regn.. Rödhakarna körde race med fjärilsim!!! Nu ska jag rulla lite ".....bollar" :) av blandningen jag har gjort med smör,socker,vaniljsocker, kakao, havregryn & kallt kaffe ♥ Ha en bra kväll, jag ska se på TV för det är final på vårt program 'Stricktly come dancing' >> svenska Lets dance. Kramkram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

22 december 2012 21:45

Oj det var många Lucior och lussefirande och pampiga också. I alla fall i fina Catedraler. Det blir ju en mäktig stämning där, kan jag tänka mig.
Att vinna, det kan jag också tänka mig, men det händer så sällan, men visst är det extra roligt.
Så fint du har gjort det här inne med härliga bilder.
Det där viruset drabbar inte mig, jag är immun.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

23 december 2012 00:27

Det var verkligen papigt, men accustiken är inte den allra bästa i Westminster Cathedral, men det dög!!! Hahaa, jag är också immun :). Pratade med 'Sumpankusinen' ikväll och tydligen fortfarande mycket snö hos Er, vi har bara haft massor av regn.Gräsmattan ser mer ut som en swimmingpool. Trevlig söndag och en riktigt God Jul på måndag. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

24 december 2012 00:04

Vilka fantastiska priser ni vann!! Grattis!! :))

& en riktigt GOD JUL på er!!♥ ät, mys & må så gott!♥

Julekramen på er♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

24 december 2012 01:57

Ja Du Lena, nu har gästerna gått hem och det blev en jättetrevlig kväll, enda trista var att min guddotters lilla 3-åriga son blev skjutsad till akuten, han fick plötsligt massa fläckar/utslag runt delar av midjan, jag tyckte det såg ut som bältros. Men det var nog ingen som trodde att en så liten parvel skulle få sådant. Försökte få tag i en granne som är chef på en akut avd på sjukhus i närheten av oss, men hon var naturligtvis inte hemma. Guddotter ringde och bekräfta att det var bältros.. Nu önskar jag Dig & hela familjen en riktigt GOD JUL. Kramar ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

24 december 2012 20:27

God Jul! Här har vi pyntat också för i morgon, på juldagen, kommer släkten på lunch. Julafton firar jag med matte, husse och julmaten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

25 december 2012 12:06

Nu är det snart dags att bege sig hem till goda vänner och äta den traditionella kalkonen med massa tillbehör. Vår "svenska" julafton här hemma blev en dag för tidigt iår, så vi bokade in oss på julbord i svenska kyrkan inne i London igår kväll. Kul att se alla barnen som dansade runt granen. Alla som deltog fick ta med sig en julklapp som tomten delade ut, vi fick varsin rödvinsflaska av honom..... Hoppas Du fick en fin julafton med många fina presenter och jag utgår från att du serverades ypperlig mat, ska smyga in och läsa lite bloggar om en stund. Merry Christmas from London

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

27 december 2012 00:32

Oj, plötsligt slog det mej, jag skrev bestämt aldrig något hos Kikkan, före jul! Jag skulle ju önska henne en riktigt God Jul! :(
Jaja, hoppas det blev så ändå! :D
Nu önskar jag dig i stället God Fortsättning, och säkrast också ett Gott Nytt År, redan nu!
Så fina priser ni vann vid lunchen! Gratulerar verkligen!! :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

27 december 2012 14:14

Tack tack, det blev en lugn & fin jul och det mesta i matväg försvann i söndags...(trots 'fusket') Men hade det varit några skandinavier med på kalaset hade jag kokat skinka, rullat köttbullar, gjort egen paté m.m Vi åt en ypperlig god traditionell Kalkon lunch på juldagen hemma hos goda vänner, tycker jag fortfarande känner mig proppmätt :)

 
Ingen bild

Cicci

28 december 2012 23:55

God fortsättning, gott slut och gott nytt år!
Härliga lussefiranden! Och vi har tänkt åka till Kolmården i vår.. Hint hint! ;-)
Sitter här och är fortfarande förbannad över de idioter som ägnar sig åt inbrott/inbrottsförsök... Som sagt, de lyckades inte ta sig in så inget har försvunnit, men va f.n Det är fruktansvärt obehagligt och det ger oss merarbete i form av försäkringsjobb och att sätta i ny altandörr. Skit...
Kram till er!! ♥

kickssons

31 december 2012 23:06

Bra i alla fall att de inte kom in i huset, dags för alarm & kameror. Tänkte kanske att Din ena kusin M. med barn kan få biljetterna, tror inte de kommer ut på speciella äventyr så ofta, till skillnad mot storebrodern..?? Kram & HAPPY NEW YEAR ♥♥♥

 
Lena

Lena

31 december 2012 15:22

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

Kram till er båda♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

31 december 2012 23:02

GOTT NYTT ÅR til Er alla. Kramsiar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

31 december 2012 15:46

Hoppas att du har haft en fin julhelg.
Vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

31 december 2012 23:01

Ja tack det var en lugn jul och likaså blir det en stillsam Nyårsafton. Gott Nytt År till Er också, Kram ♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards