Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Färdig städat på syborden

Av kickssons - 6 januari 2013 16:46

Nu fick jag äntligen lite ordning på mina arbetsbord, jag brukar ha ordning & reda på mina grejer, men hela hösten liksom bara försvann med resor hit & dit, julmarknader  och mycket annat, så det har sett förfärligt ut tills nu i veckan. Bland allt röjande hittade jag en del av mina korstygnssydda Dalahästar och i veckan jag har sytt ihop 4 väggbonader, 3 ska fållas & få fina hängare.. den andra hade jag en liten hängare till.


 

Dessa tre ska fållas, få mellanlägg och baksidetyg.


 

Den ljusblå bonaden blev alltså klar i veckan, den vinröda har jag nog visat förut, den blev en vinst på syjäntornas bord  på Svenska Kyrkans julmarknad i November .


Maken i huset har köpt sig en  sån där elektronisk  leksaks grej, som jag personligen inte riktigt förstår mig på.  Tyckte den behövde bo i något, så jag sydde ett fodral  som blev i  familjens  klan tyg.

   


Allt julpynt togs ner  här igår, det sägs vara otur  här att ha sakerna framme efter "the 12th night" så nu ser det ganska tomt ut. Saknar adventsljusstakarna i fönsterna, men det blir ju snart lite ljusare på kvällarna.  

 
 
Lena

Lena

6 januari 2013 22:40

Ååååå så vackra Dalahästar♥

Tack för alla Grattishälsningar du skrivit, dom har värmt♥

I morrn plockar jag åxå bort julen här, känns inte vemodigt alls, det tyckte jag förr om åren, men nu vill jag bara gå vidare...

Kram finaste Kickan!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

6 januari 2013 23:00

Jag säger som många andra har sagt.. nu blir det snart vår igen :-)) Härligt. Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

6 januari 2013 23:06

Här har matten sagt åt hussen att ta ut mitt fina träd, så nu måste jag gå ut oavsett väder... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

6 januari 2013 23:16

Nu blir det nog fullt med avbarrade träd på vårt återbruk. Förr i tiden tog sopbilarna bort granarna, men nu får man fixa på egenhand. Vi hoppade över julgran denna jul. 12th nigths kramar ♥

 
Kasper

Kasper

7 januari 2013 00:57

Hos mig ligger pyntet just nu i en stor hög, tillsammans med alla adventsstakarna.
Gran hade vi ingen, men en massa ris som också kan barra minsann. Nu åker det också ut. Väntar i stället på tulpaner och forsythia och sånt! :)
Väldans fina dalahästar du gjort! :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

9 januari 2013 10:40

Nu har hyacintlökarna börjat växa bra ute i trädgården, brukade ha en som fick för sig att börja blomma i November, men tydligen har de gråa ekorrarna snott den löken ...grrrrrr och massa annt i trädgården. Lite irriterande, de kunde väl nöja sig med nötter och annat som de stjäl i fågelmatarna... På väg upp till Skottland nu på några dagars familje besök. ♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

7 januari 2013 11:18

God morgon!
Åh vad kreativ du är och vad fint de blir!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

9 januari 2013 10:37

Tack för det, men Du är ju lika kreativ ang Din båt och det är ju bara kul att man kan få pyssla med det man tycker om. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

7 januari 2013 18:57

Men, vad du kan, du är så duktig i detta med ditt handarbete.
Vi väntar en vecka till, hoppas jag. Min man vill ta bort allt julpynt redan nu, men jag vill vänta och jag tror att jag vinner denna "fajt". Det känns så i alla fall. Vi får se.
Det lyser upp med alla ljus och det är lite färggladare med juldukar och pynt.
Ha det bra och kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

9 januari 2013 10:35

Det är ju alltid kul att pyssla med sina hobby-sar. Nu har allt julpynt packats ner och ska bara upp på vinden. Vi var bjudna till den svenska ambassadens residens igår kväll på "tackdrinkar- mingel" för att vi hade hjälpt till på julmarknaden. Båda ambassadören & prästen påminde om att det ju bara var c;a 10 månader till nästa julmarknad. Kramar ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

8 januari 2013 10:51

Här började jag plocka bort julen igår. Har lite kvar, har inte varit så mycket, då jag inte varit hemma så värst mycket.
Den röda dalahästvepan gillade jag skarpt.
Ha det gott och kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

9 januari 2013 10:30

Har fortfarande inte fått upp jul grejerna på vinden, men de är packade i sina lådor.. Ska sy lite fler dalahäst vepor, de som var till salu på julmarknaden såldes på gång till ganska dyra priser, men tydligen ville fok betala och det var ju bra för kyrkan. Flyger om en liten stund upp till Inverness på några dagars besök.Kamisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

10 januari 2013 15:48

"Rolig" kommentar ifrån prästen och ambassadören. Ni gör verkligen mycken nytta där.
Ännu är vårt julpynt kvar. På lördag får vi besök, så vi får se till dess, om det blir min man eller jag som vinner.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

11 januari 2013 18:26

Ska bli spännade att se vem som vinner hos Er ang julpyntet... ska hålla koll. Är i Skottland några dagar, ganska kallt och mestadels regn här, men idag sken solen en stund på fm. Trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

11 januari 2013 02:08

ja, här skrotas julpyntet på nyårsdan, utan pardon!Då är julen över, och jag vill ha bort rubb-som-stubb ;) Ljusa färger får ta över, och fräscha blomster, i kapp med att dagarna blir ljusare igen. *När julen är slut, ska glittret ut*, är min "paroll" -Ha nu en riktigt trevlig vistelse "norröver" -Hörs vid tillfälle igen...Som du vet, är jag sällan inne och läser bloggar, eller kommenterar, för det har jag verkligen tröttnat på... *ler*(Du vet ju varför!)

kickssons

11 januari 2013 18:27

Yes I know.. :)

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

14 januari 2013 10:34

Dalarna körde jag förbi när vi skulle till sonen i Härnösand i jul..Jättefint sytt så lockande för ögat. Jag tog ner adventsljusen i veckan. Man saknar det ljumma skenet verkligen. Men jag satte upp en fin lyckta jag fick av svärdottern..Mysigt mysigt..Kram o hej../ Blessings

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

14 januari 2013 22:12

Hoppas Du hde det bra i H-sand, bodde där i 6-7 år och gick i skolan där hela tiden då, sedan flyttade vi tilbaka till Västerås. Åker upp dit ibland.. evt ska vi åka dit i sommar ... Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

23 januari 2013 09:49

Det var jag som vann, angående julpyntet.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

23 januari 2013 10:21

Jättegrattis till vinsten.
Kram ♥

 
wiolettan

wiolettan

23 januari 2013 09:52

Äsch, förra kommentaren försvann, eller blev publicerad, vet ej, var ej färdig.
Du är väl hemma ifrån Skottland nu?
Ser att det inte är så varmt i London heller. Vi hade minus 16 grader i morse och dimgrått, då var det inte skönt att vandra iväg.
Ha det bra och stor kram ifrån mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

23 januari 2013 10:24

Meddelandet kom fram, men ibland har de ju en föråga att liksom bara försvinna. Kul att Du vann pris, det är alltid så glädjande när man får en sådan överraskning. Mycket av vår snö har försvunnit, men nu dalar det små flingor igen.. Kram Kikkan ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

25 januari 2013 11:58

I morse hade vi minus 17 grader, det kändes nästan som mera.
Vi har det vackert ute nu, vitt och då solen skiner är det tjusigt. Rimfrost på träden också.
Vill önska dig en trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

26 januari 2013 02:06

Ganska så kallt här också med kalla vindar. Tydligen mer snö på väg hit. Jag tycker Ni är så duktiga att ge Er ut och promenera nästan varje dag. Nästa gång jag kommer till Sundbyberg ( kusin som bor på Tallgatan) får jag nog ge mig ut tidigt och gå runt sjön och se om jag skulle stöta på Er :-) Hoppas Ni får en fin helg, vi ska ha Haggis kalas i morgon kväll, skulle egentligen vara idag den 25:e, då man firar den Skotska poeten Robert Burns födelsedag 1759. Makens kilt ska ut och luftas lite. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

25 januari 2013 15:26

Fina hästar.. jag bor bara några mil från Dalagränsen..

Jag funder på att byta från blogspo till en annan sida... Vad tycker Du om den här? Är den bra?

kickssons

26 januari 2013 01:59

Jag är ingen expert på detta med bloggar etc, men denna blog passar mig OK, trots att jag just nu liksom har tappat blogglusten. Fördelen här är att man t.ex kan ha inställning som jag har att jag kollar vad som kommer in och bestämmer sedan om jag vill visa den inkommande kommentaren. Tröttnar på en del bloggare som inte riktigt kan hålla sig till sanna ord etc... och skönt då att bara strunta i deras 'fjäskande' inlägg. Ha en bra week-end Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

29 januari 2013 16:12

Tack för inbjudan. Nu vet jag inte hur det blir, men troligen blir det en kort mellanlandning i London bara,innan vi åker vidare med buss. Jag har inte satt mig in i detaljerna ännu, känner mest bara frustration, men det ska väl ordna sig.
Har sett att ni i dagarna har besvärligt väder hos er. Hoppas att det inte blir kallt och halt för dig, för det är inte roligt.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

30 januari 2013 00:59

Det blir nog alla tiders med Englands resan,Du kommer säkert att njuta av den. Vi kan ju höras av närmare rese avgången ang evt. tid att mötas upp. Idag har det varit riktigt varmt, inte undra på att så många är förkylda med vinter en dag, vår temperatur nästa dag, men nu ska det tydligen bli kallare igen senare i veckan. London kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

7 februari 2013 21:41

Men nu var det länge sedan det skrevs & visades något fint handarbete här!! fniss... ;)

Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

8 februari 2013 13:46

Ciao Bella!!! Hahaa, allt för mycket tid går åt vid symaskinen!!! Men det ska nog fotas senare idag.. & vem vet kanske ett nytt inlägg dyker upp. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards