Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

LONG TIME NO SEE .........

Av kickssons - 10 februari 2013 23:17

...som man säger här om man t.ex inte har hört av sig på evigheter. Tiden rusar förbi och sedan jag sist bloggade har vi  besökt delar av släkten i Skottland. Passade då på att handla Haggis till vårt årliga Burns night party med alla tillbehör.

             

Som vanligt var det en blandning av olika nationaliteter på kalaset, Skotte, Finnländare, Engelsmän & Svenskar  och trevligt hade vi. Jag bakade semlor som serverades till kaffet. Jag brukar inte äta semlor innan fettisdagen, men  de var mycket uppskattade.


Ett ungt Svenskt par vi är bekanta med flyttade förra veckan ganska nära oss, jättekul med andra Svenskar i närheten. De fick en underbar liten babies för några veckor sedan, så jag skyndade mig att sy ett litet lapptäcke till honom.

   


Idag hade "syjäntorna" i Svenska kyrkan en liten Valentin försäljning och vi bestämde att allt vi tillverkade skulle inkludera  ett hjärta av något slag.

             

Fortsättningen av försäljningen blir nästa torsdag när det är Torsdags Träff i kyrkan. Vi hoppas få ihop nog med pengar till  minst en fasad sten  till kyrkans 'projekt fasad'.


Nästa söndag kommer en skolkamrat över på några dagars besök, vi hoppas att vädret tillåter en resa över till Frankrike för att fira hennes födelsedag.


Har idag sytt färdigt ytterligare ett lapptäcke som en väninna har beställt och som hon ska med till hennes faster i Kanada.

   


Ellers har jag nog inte så mycket att stå i  ..   nu ska jag kika runt lite här i bloggvärlden och se vad som sker.


Ska baka semlor i morgon och fyller dem med mandelmassa så de är nästan klara till tisdag lunch när några av "Syjäntorna" kommer hit på smörgås lunch, jag ska också baka ett par matbröd.

Ha en trevlig vecka och kul om några av Er fortfarande kikar in på min blogg.  



P.S 12:e Februari

Har just haft damerna här på lunch  och den megastora semlan med hemgjord mandelmassa smakade alla tiders.              

                       


 


D.S



 


 
 
Lena

Lena

11 februari 2013 09:17

Tjohooo!! :)) Här vare pysslat!! trodde den andra bilden var en "råtta" som du gjort, innan jag förstorade bilden *skratt* eller kanske var det en Haggis råtta? fniss.. ;)

Jag skickar dej ett mail i eftermiddag, skulle vilja köpa den där långa blå smala vepan med 4 Dalahästar & ha i Husbilen ;) om den finns kvar vill säga? :))

Här vräker snön ner i vanlig ordning :( trafikolyckor kommer på löpande band i varningar på radion :( & strax ska jag iväg till jobbet, kommer krypa fram i snigelfart...

Kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

11 februari 2013 12:40

Haggis råtta!! hahaa. Har stopapt lite tomatfrön i krukor så snart kommer tomtarna i buskvis!!! :-)) Om den blåa väggbonaden blir såld på torsdag fixar jag en ny till Dig, no problems.. På tal om sommar semester så har vi bokat bilen på båten till Harwich i början av Augusti & stananr c;a 4 veckor.. Hoppas Ni inte är ute & turnerar hela månaden då, men är det så, får vi väl köra runt & leta efter Er i det vackra Sverige. Vi får Borlänge besök om en månad, Kerstin & väninna kommer hit & shoppar bl.a på Primark :) Sedan blir det nog en liten visit till Frankrike med dem också. Kramar ♥♥♥

 
 Berit Elisabet

Berit Elisabet

11 februari 2013 11:16

Haggis skulle jag inte klara!

Så fint lapptäcke du sydde år den nye lille världsmedborgaren!

Hoppas försäljningen går bra, så att kyrkan får ännu en ny fasadsten. Så många vackra saker...

Det låter så härligt det där, att liksom bara kunna kvista över till Frankrike och typ äta lunch...

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

11 februari 2013 12:32

Tack för det, rotade fram så mycket blått & gult tyg jag hittade i min låda, hade ll och med en liten bit tyg med svenska flaggor på.
Ja det där med haggis är ju en smaksak.. Lunch i Frankrike är ju toppen, sedan blir det oftasts en runda i en av de stora snabbköpen innan hemfärden. Det har skett att några kartonger med vinflaskor hamnar i baggaget :) Hoppas nu bara att det slutar snöa här, det kom några centimeter i natt och den vanliga kaosen i trafiken, flygplatser etc.. Undrar om det är många skolor som har stängt också. Nu dags för lite brödbak :-)

 
Ludde

Ludde

11 februari 2013 23:30

En sån där haggis skulle jag nog kunna smälla i mig på nolltid. Matten och hussen åt visst sån när de var i Skottland senast, men det blev inte deras favorit precis. De gillar nog dåna där franska luncher bättre. Jag ska be hussen plocka fram marmeladreceptet åt dig. Hoppas också att ni får ihop till en fasadsten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

12 februari 2013 01:53

Jag kan väl tänka mig att Du skulle gilla Haggis. Förstår om matte & husse kanske inte tyckte det var det bästa de ätit, men det beror mycket på vilken haggis man äter. Den vi köper är faktiskt jättegod, en del andra var absolut inte lika spännande. Jag håller nog med om att äta i Frankrike är lite mer spännande. Vi har ett par favorit ställen i närheten av Boulogne som ju inte ligger så långt ifrån var vi kommer upp från tunneln, hoppas nu bara det inte blir tråkväder på måndag. Ser fram emot marmeladreceptet vid tillfälle. Blötsnö kramar härifrån ♥

 
GeddFish

GeddFish

12 februari 2013 09:08

Det var många läckra handarbeten, må jag säga!
Jag har nu blivit lite mer involverad i kyrkan och det finns olika temadagar, ska försöka gå på dem också uppi allt med sång och musik. En fin gemenskap är det. Kom att tänka på igår, när jag träffade körledaren... har du frågat A? Annars kan jag berätta ändå.
Ja, här ligger snön, vill nog ha grönska.
Kram! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

12 februari 2013 12:05

Vi sålde ganska bra med handarbeten inkl. kakor som var hjärteformade, mer försäljning på torsdag när det är Torsdags träff. En Svensk förfatarinna kommer och håller föredrag, sedan blir det lunch med vin, vatten etc. Kaffe & något smarrigt hembakat till kakan. Pratade Med Amelie och hon visste vem de var i gospelkören etc. Jag ska arbeta som kafévärdinna i kyrkans Svenssons Café på Fredag. hjälper till som reserv när de regelbunda inte kan komma. Jättekul, lite som delar av mitt gamla jobb som reseledare, när na hade hospitality service, MEN nu kommer ju ingen och evt beklagar om fel på rummen,trånga sittplatser ombord på flygen.. m.m De flesta kommer och fikar och snackar av sig lite. Jättekul. Om en liten stund kommer ett par av "syjäntorna" hit på smörgåslunch, bakade 2 hälsosamma bröd igår och ett tidigt i morse. Ha en bra dag.Kram ♥♥♥ P.S Ser att det ganska regelbundet kommer snokande besökare hit till min blogg från Partille!!! What a sad life den elaka satmaran måste leva D.S

 
wiolettan

wiolettan

12 februari 2013 12:23

Så många vackra saker du gör, syr och ordnar, lapptäcken och mycket annat fint. Samt bakar semlor och matbröd och jag vet inte allt. Jag har "tummen mitt i handen" som det heter, är inte ett dugg händig. Därför är det dubbelt så roligt att kolla in det vackra som du åstadkommer.
Skulle tro att du får mycket sålt i kyrkan. Det går ju också till ett bra ändamål.
Sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

12 februari 2013 18:57

Tack för Dina rara kommentarer, den mega stora semlan smakade alla tiders & jag lägger nog in en bild på den här på detta inlägg. Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

13 februari 2013 00:10

Hej Kikkan! Nu har hussen hittat länken till morotsmarmeladen som finns i Icas tidning Buffé nr 1, 2013.
http://www.ica.se/recept/marmelad-med-morot-och-stjarnanis-715878/

Han gjorde den med vanligt strösocker och 1½ tsk röd Melatin. (Innehåller pektin) Du förstår säkert vad han menar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

13 februari 2013 02:00

Ludde Du får tacka hussen, ska fixa snarast.. låter spännade och inget liknande recept jag har sett förut. Kram ♥

 
wiolettan

wiolettan

13 februari 2013 17:20

Ojoj, vilken enorm semla, en sådan har jag aldrig sett förr.
Fina koppar, känner igen mönstret, en bekant har likadana.
Hoppas att det har slutat att snöa hos dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

14 februari 2013 20:21

Jag bakade den som ett formfranska men med lite socker i degen. Den blev faktiskt väldigt god, var snabbare & enklare att göra än induviduella semlor, blev en hel del kvar men fina grannarna fick också ordentliga bitar!! Fick lite snö igår kväll men det regnade bort inom någon timme. Inne i centrala London var det bara regn.. Trevlig week-end till Er. Kramar ♥♥♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

14 februari 2013 18:42

Kikar in och önskar dej en fin dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

14 februari 2013 20:17

Det sa till Dig ♥, kan tänka att Du längtar till våren & sommaren med friska vindar i seglena. Kram ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

22 februari 2013 14:45

Hejhej...man blir glad av att hoppa in hit i lapptäcksgodiset. Blev så rörd när jag såg smultronmössorna, min moster gjorde en sådan till mellantösa å hon va så söt iden. Det är 23 år sedan snart :)..Be Blessed../Kram Blessing.

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

27 februari 2013 22:32

Hej! 2 av "syjäntorna" stickar dessa söta mössor. De har alltid en rykande åtgång på kyrkans handarbetsbord när vi har försäljning. Har en till baby lapptäcks beställning men den behövs inte förrän i slutet av våren. Många kramar ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

27 februari 2013 21:21

Men vad roligt att se dig på bloggen igen!
Haggis.. du har sagt att det är godare än pölsa. Då måste det vara gott. Jag gillar pölsa. Blodpudding också *fniZzar*** Nä, skojar bara vännen.

Vad trevligt du har haft det på sistone! Och vad otroligt duktig du är! Både med din hobby och bakning.Du verkar ha världens energi.

Jag har fått ny sjukgymnastik och det känns riktigt bra i höften. Ska blogga om det.

Ha det så bra du och R!
Många kramar från oss

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

27 februari 2013 22:29

Hej svejs! Här har det varit full fart, hamnade t.o.m på sjukhuset i lördags kväll i värsta 'rusningen' där, men de 'släppte ut' mig i måndags morse med massa olika vita piller, hade tydligen en släng av lunginflammation :( men mår 100% idag. PLingar evt i morgon eller blir det i mitten av Mars!!! Hinner ellers inte mellan dess.. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

10 mars 2013 14:31

Hallå? Allt bra?
Fint att du har kryat på dig efter lunginfallationen, sån´t kan ju annars ta sin tid.
Sköt om dig och kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

11 mars 2013 01:46

Tycker jag mådde bra ganska snabbt efter ett par dagars sjukhusvistelse. Får Sverige främmande i morgon, ser fram emot det, blir ett par dagars besök i Frankrike med väninnorna i veckan. Hoppas allt är väl med Er.. Ser fram emot att våren ska komma snart, men tydligen snövarning hos oss i morgon. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards