Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

DEN SENASTE MÅNADEN

Av kickssons - 12 mars 2013 16:20

Hade en del av "Syjäntorna" här på lunch på fet-tisdagen. Hade bakat eget bröd och sedan påminde en av damerna mig om att det var semmeldag!! Bakade en stor semla i som påminde om ett formfranska, gjorde egen mandelmassa och tydligen blev denna semla poppis, inte mycket kvar av den när damerna åkte hem.

   


Fick 2 st gratis biljetter till Chorus Line musikalen som jag visserligen såg på 70??-talet, men nu går den i London igen. Trodde inte jag såg rätt    att biljettpriserna nu ligger på över £100;00 per styck (lite över 1.000:00kr /st) så det var tacksamt att få en gratis kväll inne på Palladium Theatre vid Oxford Circus.  


Västerås besök har vi också haft, vi åkte över till Le Touquet i Frankrike och åt lunch & samtidigt firade min skolkamrats födelsedag. Solen sken men det var hur kallt som helst.

   

Köpte med oss lite extra skaldjur hem  och mumsade på det dagen efter.


Efter den trista vintern vi har haft bokade vi en veckas semester på Costa del Sol, med hopp om lite solsken & värme. Ankomst dagen var alla tiders så det blev lite solandes på eftermiddagen     , men sedan kom det väder!!           . Pratade med bekanta hemma i England och de hade minsann fint väder hela veckan vi var borta.. sedan kom eländes vädret hit när vi kom hem   Ni som känner till motorvägarna mellan Gatwick & London vet nog att det inte är det roligaste att sitta på denna M23 en regnig fredagseftermiddag och sedan blev det ännu värre när vi kom till M25:an (det vägen skrev Chris Rea  sången Road to Hell)  

Så nu sitter vi här i kylan och hoppas att det inte ska komma mer snö i morgon & övermorgon. Vi har sverige besök denna vecka och har bokat hotell i Boulogne i morgon, men vi vet inte än om Eurotunnel  tågen kommer att fungera. Idag har det knappt fungerat p.g.a snö både i Folkstone området & runt Calais/ Boulogne.


Jag vill ha lite    och värme    önskar att det ska komma riktigt vår hit...


 
 
Lena

Lena

12 mars 2013 18:00

Men va kul med biljetterna!! :)))

Jag håller alla tummar i världen för att ni kommer iväg på ert lilla äventyr i morrn!! :)) & hoppas att dom fyndade riktigt regält på Primark åxå ha ha ha... ;)

Idag har vi haft it & dit väder, en förmiddag som var mulen en liiten stiúnd, sedan en blååå himmel & vi gav oss ut, sedan när vi kom hem kom värsta snöoväder över oss!! kanske är det "vårväders nycken på G" ;) kan ju hoppas hi hi...

Kram på er hela högen!! :)) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

14 mars 2013 23:33

Vi kom iväg och kom hem Ok men med en aning mycket trafik på hemresan. Det var kilometervis med lastbilar som köade för att komma över till Frankrike igår, men vanliga personbilar gick i stort sett som planerat. Kram ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

12 mars 2013 18:02

Oj, är det sådant väder i England? Brrrr. Ja, jag vill också ha sol och värme! Den där låten med Chris Rea har jag hemma, jag älskar den, fast den är hemsk.
Nu borde det vara lite vår, tycker jag. Här har vi fått en köldknäpp, har varit minus 15 som värst, värre än i vintras, faktiskt.
Må väl♥ kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

14 mars 2013 23:35

Strålande sol, men kallt både i Frankrike & hemamvid.. Trevligt hade vi fast allt för mycket mat i vanlig ordning. ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

12 mars 2013 23:29

Skönt att ni har så nära till solkusten även om det inte är sommar där hela året. Nu verkar det snöa i hela Europa! Man kan inte tro att det bara är en vecka till vårdagjämningen. Skaldjuren såg läckra ut... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

14 mars 2013 23:36

Mycket snö i Frankriek både igår & idag, men solen sken och det var varmt & gott inne på restauranterna :). Kram ♥♥♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

13 mars 2013 09:48

God morgon!
Det där såg verkligen gott ut!
Åh roligt med biljetterna!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

14 mars 2013 23:38

Smakade lovely och mer av den goda maten blev det igår & idag i Frankrike. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

15 mars 2013 16:43

Roligt att du fick gratisbiljetter till något du vill se och lyssna till.
Jag har aldrig sett en sådan stor semla, den var säkert jättegod.
Åka bort från kylan och då blir det bra väder, komma hem igen och då blir det dåligt väder. Hur låter det? Otur.
Jobbigt med detta snöande som inte vill ta slut, denna vinter. Ja, här är det OK tycke jag. Läste att vi skulle få mer nu några dagar. Kylan är väl si så där. Inte skönt att vandra ut då det biter i kinderna.
Ha det bra och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

17 mars 2013 00:53

Det var jättetrevligt att få gratis musikal biljetter. BVrukade få det ganska regelbundet när jag arbetade som reseledare.. men nu känns det så lyxigt. Har tröttnat på allt eländigt regn, nu måste det bli riktig vår snart.. Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

16 mars 2013 22:50

Åh, säger matte lätt avundsjukt om solsemestern! Åååhhh...

Åååhhh, säger jag minst lika avundsjukt om jättesemlan!!!! Ååååhhh...

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

17 mars 2013 00:51

Solsemester!! Yes kanske 2 dagar av det, men otroligt mycket regn hade vi också. Vårt lokala badhus öppnar om några veckor efter total renovering och det enda med allt regnande vi har haft är kanske att man säkert kommer att simma lite fortare än sist de hade öppet, p.g.a simhud mellan fingrar & tår :-) Nu vill jag ha sol & värme på riktigt.. PLEASE. Semlan smakade jättegott, speciellt med den hemgjorda mandelmassan

 
Ingen bild

Cicci

19 mars 2013 19:26

Hellooo!
Snöar som tusan i Stockholm, men än så länge har vi klarat oss här och det är jag sååå glad för! Vill ha vår nu!!! Snö och strålande sol hade vi i Säfsen i helgen som var och då är det fantastiskt härligt med vinter. Njöt av skidåkning och trevligt sällskap.
Nu är det inte långt kvar till påsklov och sen inte långt kvar till den mest efterlängtade resan på länge! Då du! Då kommer våren definitivt ha kommit till London!! :-D
Kram kram! ♥

kickssons

22 mars 2013 17:10

Snöade inte långt härifrån i natt & mer av det vita ska det visst komma i natt... Aha Ni var bara i Säfsen över helgen.. undrade lite om skolgång etc... Vi längtar också har köpt ny grill och hoppas kunna använda den när ni är här.. men i värsta fall blir det till att sitta inomhus.... Hörs kanske i helgen. Kramisar till Er alla ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

19 mars 2013 19:28

Ps. GRATTIS till musikalbiljetterna!!!!!!! Ever so nice! :-D
Och jättesemlan var ju snygg!

kickssons

22 mars 2013 17:07

Tack tack,, tydligen är det premiär kväll kvällen vi ska gå :) Kanske några kändisar där då. ♥♥♥ Kram

 
wiolettan

wiolettan

22 mars 2013 15:34

Hur är det hos dig, har våren kommit ännu?
Här är det kallare än vanligt i mars. I morse hade vi minus 10 grader och det var väl så där ok, men blåsten, den var isande kall och nöp ordentligt i kinderna.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

22 mars 2013 17:06

Den där våren har inte hittat hit heller, kallt, grått, blåsigt & snö inte allt för långt härifrån. I morse sa väder rapportören att för ett år sedan var det +21 & strålande sol. Ha en bra helg. London kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

22 mars 2013 21:52

Åh.. Ser så fram emot att testa nya grillen!! Självklart kommer det vara perfekt väder för det när vi kommer!! Ju!! ;-)
Skönt med helg! Imorgon kväll kommer Monica & co för lite middag - ska bli jättetrevligt!
Kram!!

kickssons

23 mars 2013 13:18

Ni får ha en bra kväll men som vanligt massa god mat. Hälsa där det passar från snöiga London. Har nog anlag mot urtrist vinterväder nu. Kramsiar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards