Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

FORTFARANDE INGEN VÅR

Av kickssons - 23 mars 2013 13:34

I dag har vi snö här igen. Har haft  mer Sverige besök och det blev ett par dagars besök i Frankrike igen. Risken var att vi inte skulle komma över (eller under Engelska kanalen) p.g.a snöoväder både här och på den Franska sidan. Men allt gick som planerat.

Kvällen innan Frankrike resan mötte vi upp med våra besökare på visafton i Svenska Kyrkan och fick njuta av Ulricae Drängar. Trevliga & duktiga körmedlemmar.   




Solnedgång i Boulogne     följd av underbar middag på en av våra favoritrestauranter -Chez Jules. 

Följande dag blev det lunch  i Aux Pecheurs d'Etaples, där vi fick ett trevligt fönsterbord 

Under restauranten ligger en fantastisk fiskaffär, så det blev lite blandat av färsk fisk & skaldjur

                 


Gästerna kommer ursprungligen kommer från Dalarna &  hade med sig  Leksands knäckebröd, Västerbottens ost, Gustafs korv    och lite annat Svenskt godis. Har delat upp korven i mindre bitar som nu ligger i frysen. Ska bjuda Engelska vänner på det.. men talar nog inte om vad korven är gjord av.  . Man äter absolut inte hästkött här och nu är det nog ännu mindre populärt  att bjuda på denna läckerhet.


Tidigare i veckan såg det ut så här i rabatterna i vår trädgård         men i natt har det snöat och mer snö ska tydligen komma  .  all snö nu please   .  Vi vill ha vår &   .


Förra söndagen serverades det underbara våfflor   i Svenska kyrkan i London ,   men i måndags var det dags att återgå till Slimming World (eller Fat klubb som jag kallar det för). Kläderna har krymt och det kan man ju förstå med allt regn & snö som vi har haft de senaste månaderna... 


            

 


 
 
Ludde

Ludde

23 mars 2013 15:48

Det var väl skönt att snön inte hindrade ert gourmetbesök på andra sidan kanalen! Hussen fick sitta LÅNGT från tangentbordet när han satt och dreglade över bilderna! Trevligt att ni fick lite svensk mat att stoppa i skafferiet och frysen. Det är just den sorten man saknar när man är en bit bort. Hoppas att era vårblommor klarade snön som kom. Nu är det bara att få bort de där gröna gubbarna ur garderoben. Själv har jag inga såna problem, men hussen har nog blivit lite gosigare av tröstätandet på grund av den långa vintern... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

23 mars 2013 16:17

Har just googlat lite för att se om man kan köpa DDT i närheten?? dichlorodiphenyltrichloroethane, nej jag hoppar över, enklare att köpa lite sallad istället, tror inte de gröna gubbarna gillar sånt, så svälter de nog bort. Ha en bra fortsätting på helgen. Kram bland snöflingorna

 
Ingen bild

Myllan

23 mars 2013 18:07

Apropos hästkött, så hellre hästkött i lasagne, än åsnor i regeringen ;)// Ha en skön helg!

kickssons

24 mars 2013 23:57

Samma grej här.. så jag njuter av min Gustafs korv!!!! :) ♥♥♥

 
Lena

Lena

24 mars 2013 17:31

Den där maten var inget för mej, men jag antar att ni njöt & hade kul ;)

Våfflorna däremot såg goda ut :)) serverades det vin till?? eller var det nattvardsvin? fniss.. ;)

Vi har varma, eller hyffsat varma dagar, men kallare nätter, mellan 10-15 minus, & har inte sett tillstymelse till blommor, inte ens en Isbegonia ha ha ha.. ;)

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

25 mars 2013 00:03

Jagförstår att det ju inte något om man inte äter fisk etc.. Våfflorna var toppen. Vin dyker ofta upp vid kyrk-kaffet!!!. Specieltl om det har varit stort bröllop kvällen innan. Så det kanske var därifrån. Blir nog våffloer här i morgon kväll efter att jag har varit på "Fat klubben" OK är det "fel" på vågen får jag väl hoppa över våfflorna... Man firar inte Maria bebådelsedag här. Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

25 mars 2013 08:52

Jaha, där fick jag förklaringen, kläderna krymper då det regnar och snöar. Tack!
Jag blev nämligen riktigt förskräckt igår då jag skulle ta på mig ett par långbyxor som jag inte hade haft på mig, på ett tag, och det var nästan omöjligt att få på dom.
Jag såg på nyheterna i går vilket enormt snöoväder det är och har varit i en stor del av England, många som inte klarar denna kyla också.
Hästkött kan jag äta, men inte fisk, tråkigt nog.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

25 mars 2013 15:24

Idag på lunch-nyheterna interjuvade de en person som hade det så kallt att han sågade isär en gammal soffa och eldade upp den i sin öppna spis.De hade inte haft elektrisitet på flera dagar. Problemet här är ju att husen inte är byggda för kyla, många hus har enkelkopplade fönster och ingen isolering i väggarna och många har inte centralvärme. Snacka om att många verkligen eldar för kråkorna. Vi kör värmen på max men likväl får man ha lite varmare kläder på sig inomhus.. Tanken på den kommande värmeräkningen får man nog inte tänka på. Kram från ett idag lika grått, kallt & blåsigt beigefärgat London ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards