Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

PÅSK LUNCH

Av kickssons - 28 mars 2013 21:16

Som jag nog har skrivit tidigare är det ofta mycket aktiviteter i den svenska kyrkan i London.  Idag var det Seniorernas påsklunch som i vanlig ordning var helt fantastisk.

               (bilderna har jag "lånat" från husmor Sonny, som i vanlig ordning hade fixat  ypperlig mat    )


Mycket aktiviteter var det  i kaféet  idag innan lunchen,  nästan alla ville kika i Svensk Damtidning nr 14, sidorna 26,27 & 28, det var ett reportage "Svenska hem i London" som handlar om det rara  prästparet Michael & Camilla Persson.


   


Jag har bara scannat i en av sidorna, så vill Ni se & läsa hela artikeln får Ni väl kanske köpa tidningen, boka tid hos frissan eller läsa på biblioteket.    



Önskar Er alla en riktigt trevlig  PÅSK   


    


.

 
 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

28 mars 2013 22:45

Tassar in och önskar en Glad Påsk med mycket sol och värme!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

28 mars 2013 23:13

Man kan ju alltid hoppas att det ska bli lite varmare och skulle solen titta fram vore det ännu bättre. Gla' påska. Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

28 mars 2013 23:17

Här hälsar hela flocken Glad påsk och hoppas att ni får strålande sol och många påskliljor! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

29 mars 2013 00:17

Påskliljorna är i full blom även på den norra sidan av huset.. så i år kan man verkligen kalla dem för påskliljor. Ellers brukar de ju ha blommat klart innan påsken. Trevligt att ha sällskap av en trevlig tjej på promenaden. Kram

 
Lillemor

Lillemor

29 mars 2013 16:21

Kommer in här i sista sekunden och önskar er en riktigt GLAD PÅSK!
Vilket fantastiskt påskbord! Man ska nog bo i London för att få ett sådant :) I morgon är vi bjudna på påskbuffé hos en granne här på Mon. Det ska bli trevligt. Vi tar med oss en rätt, blommor och en flaska vin.

Vi har haft några fina dagar här på Mon. Solen har varit oss nådig och jag är inte lika blek längre som jag var efter 3 veckors influensa. Härligt!

Trevligt med reportagen om ert prästpar.

Idag skulle vi ha haft några gäster här men i natt fick jag magsjuka!!! Hur kul är det på en skala? Jag var vaken hela natten. Det är OK nu men vi ställde in ändå.

Ha det nu så bra vännen min! Kramar till er.

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

29 mars 2013 18:27

Tack det samma & HAPPY EASTER, hoppas Du mår bättre och magsjukan har gett sig iväg. (Blir det några gram viktminskning av den????) Solen har tittat fram lite de senaste dagarna men allt för kallt att sitta ute & njuta av den. Kramkram och ha en god fortsättning på påsken ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

30 mars 2013 00:30

Wow, ett sånt påskbord!
Min närmaste möjlighet att läsa tidningen blir nog dessvärre hos tandläkaren. :(
Men du, när jag tittade närmare på bilden upptäckte jag något - prästen Michael Persson är en modig man! Jag noterade hans strumpor.. ;)

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

30 mars 2013 01:19

Yes Michael är alla tiders, tror han har en samling av spännande strumpor. Påskbordet var jättegott och vi blir alltså bjudna helt gratis av Swedish Benevolent trust en gång i månaden på sherry, god mat av olika slag, vin, efterrätt & kaffe. Man får ge "drinks" efteråt vilket många gör.. God fortsättning på påsken, hoppas det blir varmare väder snart.

 
Lena

Lena

30 mars 2013 16:10

Så gott ni åt!! :))

Skrattade gott åt det du skrev, för att läsa -boka tid hos frissan! ha ha ha.. så sant så! ;) fast jag får faktiskt den tidningen från Agneta & den går denna väg: -först hennes svärmors syster som prenumenerar, sedan svärmor, så Agneta, sedan mamma & sedan jag & så hamnar den slutligen hos min moster! phu.. hängde du med? *skratt*

Må så gott & en riktigt fin fortsättning på Påsken!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

30 mars 2013 19:30

Jag får lite då & då också "begagnade" Svensk Damtidning, igen så har den vandrat runt lite här & där. Det snöade ett ggr hos oss idag:( Nu har jag fått nog av vintervädret. Såg en granne sätta upp sin dotters hopp trampolin i trädgården, vore det inte så kallt skulle jag gått ut och frågat honom om man ska göra sådant i.o.m att det blir sommartid i morgon :). Kramar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

31 mars 2013 09:59

Fint att de gör så mycket i Svenska kyrkan i London. Det beror mycket på de som står bakom hur engagerade de är.
Hoppas att ni har fått lite bättre väder.
Vill önska dig en fortsatt trevlig påskhelg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

31 mars 2013 17:11

Idag var det proppfullt i kyrkan, söndagsskolebarnen kom upp i kyrkan och hjälpte till att dela ut påskliljor till alla som var där. Underbara tårtor plus hembakat bröd till kyrkkaffet, många höll sig kvar minst ett par timmar på det. Själv tog jag bara en kopp kaffe, det är ju den vanliga invägningen i morgon kväll :( . Kramar ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

31 mars 2013 10:31

Fortsatt Glad Påsk!
Ja, på tal om timmar, så har min hjärna fått laborera med tidsskillnader rätt så kraftigt senaste tiden. Hade ont av jetlagen hela dagen igår och så blev det en timme tillbaka igen, nästan skönt, ju.
Alldeles för kallt hemmavid. Vill till värmen.
Det var ett rart prästpar, du visar upp i tidningen! Ja, säkert spännande och innehållsrikt att jobba i kyrkan i London. Och era volontärer trivs väl gott?
Lidköpingskramar ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

31 mars 2013 17:07

Personligen har aldrig "jet-lag" problem när jag flyger västerut, men österut på mer än 5-6 timmar med nattflygning fungerar ofta inte lika bra. Urkallt här också.. Vill ha vår & värme. Urgulligt prästpar är det, lite håll-i-gång i kyrkan ibland. De har t.ex fixat så det blir en vår-bal i slutet av April i stora salen.. Pengar behövs komma in i.o.m att det inte kommer många kronor från SKUT & Sverige längre. Ha en bra fortsättning på påsken. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

5 april 2013 15:39

Hoppas att allt är bra med dig.
Vintern på väg ut och våren på väg in, eller?
Vill önska dig en trevlig helg.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

5 april 2013 16:15

Fortfarande kalla vindar här men evt ska det bli lite varmare här nästa vecka. Såg solen några minuter i förmiddags, hoppas den snart kommer tillbaka (exempel i morgon :) !!) Ha själv en trevlig helg. Kram ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

11 april 2013 09:28

*gnolar***
Syster Kikkan, syster Kikkan, sover du, sover du?
Hör du inte klockan? Hör du inte klockan?
Ding, ding, dång! Ding, ding dång!

Puss på dig!

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

11 april 2013 19:45

Nu har jag öppnat bloggsidan :) ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

12 april 2013 14:18

Hej, hej!!!
Är det bättre med vädret i London nu?
Hoppas att du har det trevligt idag, på syfestivalen.
Intressant detta med Svenska kyrkan som gör så mycket. Jag tror att jag ska be min man att vi ska försöka att få tid att besöka den då vi åker till London. Han gör gärna upp en rutt innan och planerar i detalj. Jag kan gå i kyrkor och titta nästan hur länge som helst. Vissa är så vackra och det är intressant att se hur det är ordnat.
Ha det bra och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

13 april 2013 00:03

Idag har det regnat men det ska visst bli fint väder på söndag. Skulle Ni få någon tid över när Ni komer till London, vore det så trevligt om vi kunde träffas på en fika eller så. Vill Du skriva privat till mig så skicka bara meddelande till mig här, jag låter inget komma ut allmänt om jag inte godkänner inläggen. Är det något privat kommer det aldrig ut i tryck.. Ni måste se till att Ni hinner besöka St. Pauls katedralen,den är underbar. I närheten av St. Pauls ligger en annan av Sir Chrisophers Wrens kyrka, St. Clement Danes, de har öppet dagligen 09.00- 16.00, utom på "Bank holidays" som i Maj är Måndag 06 Maj & Måndag 27 Maj. Westminster Abbey (den kungliga kröningskyrkan) är inte lika intressant tycker jag. Kommer Ni i Maj så har man varken Kristi Himmelsfärd eller pingst helgdagar, utan här har vi alltså 2 st bank- holiday i stället. Hoppas Ni får en trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

13 april 2013 15:43

Tack snälla, det var bra att veta.
Jag har ingen aning om ännu hur det blir med tiden. Vi flyger till London och där möter en buss upp som för oss vidare. Det är typ en bussresa, fast vi flyger ner till England.
Mysingen vill inte följa med på dessa utflykter som följer med bussresan, han vill vara fri och gå som han vill och har fått namnen på kyrkorna du nämnde, så får vi se hur vi kan ordna till det.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

13 april 2013 17:21

Jag skrev en lång sida om hur man kan enkelt & billigt göra sin egen London sightseeing. Tar man buss nummer 23 från Marble Arch får man se en otrolig massa platser om man åker med den till t.ex Tower of London. Bussen passerar Piccadilly Circus, Trafalgar Square, the Strand, St. Clement Danes, in på Fleet Street till St. Pauls Cathedral. Sedan vidare till Tower of London. Billigaste sättet att åka runt i London är att köpa ett Oyster kort och sedan ladda upp det beroende på hur många dagar Ni ska spendera i London. Åker man buss och eller tunnelbana efter kl; 09.30 på s.k One Day travel Card kostar det £7.30 per person per dag om man bara åker inom Zone 1 & 2.. lite mer om man beger sig längre ut i stan. Kram Kikkan ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards