Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

HOME ALONE i år igen

Av kickssons - 7 juni 2013 13:49

Nu är mannen i huset ute på sin årliga motorcykel turné. I år är 10 st av dem som har  åkt till Spanien på lite över en vecka. De tidigare åren har de mestadels rest runt i alperna, men för 2 år sedan när de åkte till  Morocco  körde de genom Spanien och bestämde att Spanien inte vore så dumt att pröva. www.mountain-rats.co.uk 


I slutet av Maj var det pubafton i biblioteket i Svenska kyrkan. Det var  folk från 2 lokala pubar som dök upp och  spelade & sjöng  och fick de flesta av oss att stämma upp i allsång.    


30:e Maj var vi seniorer bjudna av Svenska Kyrkan på dags- utflykt till Chartwell där Winston Churchill bodde i många år. Det blev kaffe med en underbar hembakad kaka i bussen på väg till Chartwell, därefter picknick lunch efter att vi hade  kikat in det trevliga hemmet.         .


Min kära guddotter hade arrangerat surprise party   förra helgen  för sina föräldrar som firade silverbröllop. Aha bra idé att be gudmor att följa med och handla & fixa lite mat ..  vi köpte mestadels färdiga grejer som bara skulle bakas i ugnen, sedan gjorde jag en enkel smörgåstårta som blev mycket uppskattad. Man har generellt inte smörgåstårta här. Lite över 50 personer dök upp och vi kom hem vid 2-tiden  .      Detta är en tårta som en kollega till "bruden"  hade gjort   


I tisdags var jag på utställning inne i Centrala London, tillsammans med en hel del andra syjäntor, till Fashion and Textile museum 

          ett av lapptäcket på utställningen var tillverkat i Sverige.. Därefter fick vi en trevlig lunch i närheten av muséet   .


I går kväll var det det årliga firandet av Svenska Nationaldagen i den Svenska skolan. Som vanligt trevligt med underhålllning av skolbarnen, Svenska Kyrkans kör sjöng sommarsånger det bjöds på varm korv, cider  med eller utan alkohol, juice eller vatten. Sedan kunde man som vanligt köpa kaffe med Princesstårta eller andra små svenska bakverk, dammsugare, choklad bollar m.m Min väninna vann IKEA presenrkort @ £50:00   på 2 olika lotter!!!  Så jag  fick ta hand om ett av dem så står hon för kräftorna till årets kräftskiva i sommar.

            


I morgon, kan man se det svenska princess bröllopet på storskärm i den stora  salen i Svenska kyrkan, ska evt åka in till London tillsammans med några andra väninnor & kika.. Tror vi är mest intresserad att se vilka som blev inbjudna & vad de har på sig.  


Så som vanligt är det full fart här, det har även blivit lite varmare nu, igår var det årets varmaste dag med strålande solsken. I dag har solen gömt sig bakom gråa moln..

.


 
 
wiolettan

wiolettan

7 juni 2013 21:11

Så intressant. Att åka motorcykel så där, spännande.
Trevliga och fina bilder.
Vi hann aldrig besöka Svenska Kyrkan, kanske beroende på mig och att mysingen såg på mig då det blev för långa dagar. Vi var ju i London bara två dagar och den ena var det regn hela dagen.
Tänk att nationaldagen firas så där med svenska "godsaker".
Jag tycker också att det mest trevliga att se på bröllopet är de vackra kläderna och frisyrerna.
Ha det bra och fint att det varma vädret har kommit till dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

8 juni 2013 00:34

Ni kanske kan ta Er till London med lite fler dagars besök en annan gång. Vi skulle ha haft sommarväder hela dagen idag, men plötsligt regnade.. precis efter jag hade varit ute i trädgården och vattnat alla krukorna > typiskt.. :( Hopaps Ni får en fin helg. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

8 juni 2013 14:18

Är det den gamla damen som spelade piano tro?? ;)

Oj vilken fest ni hjälptes åt att fixa♥ & vilken vacker smörgåstårta du gjort!! :))

Jag är åxå tok nyfiken på alla klänningar!! det är "prio 1" hos mej *skratt* & så brud klänningen, blommorna & små barnen som jag tror hon har i följe förstås ;) & såklart att ni är & kolla storbild nu va? skulle jag åxå gjort om jag var där, klart man vill se! :))

Moln har börjat dra in här nu, men i Stockholm är det fortfarande blå himmel, tur för dom! :))

Kram på dej goa fina Kickan♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

9 juni 2013 00:13

Yes Lena, det var den lite äldre (90+) damen som mestadels spelade, sen sjöng hon en trudelutt också. Jättekul kväll hade vi. Har nu sett Bröllopet, men stannade hemma och satt framför datan. En svensk väninna dök också uppp, så vi åt lite sill & potatis under själva kortegen, sen mer koll av bröllopet. Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

8 juni 2013 18:22

Tråkigt när flocken inte är samlad! Tur att det finns lite att sysselsätta sig med under tiden! Här hemma är det matten som bevakar kungligheterna på teven... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

9 juni 2013 00:21

Jag såg nog det mesta av bröllopet via datan, förstår Dig Ludde, det är kanske mer av ett matte job att se sådant. Ser ut som Din Matte & Husse hade en bra resa till Frankrike, ser fram emot att se lite bilder.. kan tänka att en eller annan maträtt kommer att bli synlig.. Fiffiga pås automater de har, skulle behövas här också... London kramar ♥

 
GeddFish

GeddFish

9 juni 2013 10:46

Många aktiviteter där, Kikkan! Våren brukar väl komma tidigare till England än till Sverige? Men värmen? Regnet? Är det i stort sett samma som i Sverige?
Jag har varit i härliga Bohuslän ett par dagar mellan väninnans arbetspass. Vi hade både sol och vind.
Kom hem lagom till prinsessbröllopet och jag gillar att titta på alla utstryrslar!
Ha det gott, en vecka går fort...
Kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

kickssons

12 juni 2013 00:33

Kollade in bröllopet via datan. Mycket intressanta utstyrslar en del var fina & en del ganska skrämmande. Kallt här igen.. Tydligen ganska varmt & skönt i Salamanca i Spanien för dem som är ute & turnérar på sina MC;ar .Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

9 juni 2013 12:42

Var lite osäker på gumman, för hon såg mycket "yngre" ut där än på Pubben ;)

Nu kan du kolla in Sofias klänning på min sida! *skratt* ifall du inte mins "bröstvårtorna" uch ;( så tokigt då! men jag har inte hört någon komentera detta ännu, var det bara jag som såg? *skratt*

Förstår att ni myste med god mat & att kunna komentera alla klänningar & skratta med varandra :)) själv pratade jag med Märta, men hon såg bara Prinsessan Märtha Louise & så var hon nöjd!♥ ;) Malte han tyckte det var så tjejigt så han somnade! ha ha ha... ;)

Idag tror jag det åskar över stora delar av Stockholm & ända upp till Dalom, läser det på Facebook, men här har jag inte hört något ännu, så dom hade verkligen tur med vädret igår :))

Kram kram på dej♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

10 juni 2013 19:34

Jo Du Lena det var den gamla damen (+90 år är hon) som antagligen hade mega-sminkat sig för pubkvällen. Jag la också märke till de underliga detaljerna på Sofias klänning, nämnde det til min kompis som var här men hon måste ha missat den.. Sen var det väl det där med Jesper Parneviks frus klänning, trodde hon evt. skulle trilla ur den. Har varit inne I stan hela dagen idag.. ska iväg till "the Fat klubb" om en stund misstänker att nålen kommer att gå åt fel håll (IGEN). Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

10 juni 2013 16:52

Du har rätt, vi skulle behöva många fler dagar för att hinna se något av allt London har att erbjuda. Det gick för fort, var för kort tid, men vi kanske återkommer vad det lider, vem vet.
Hoppsd att vädret bättrar till sig.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

12 juni 2013 00:39

Man behöver nog några dagar i London för att hinna se en liten del av staden, efter over 40 år här finns det fortfarande massor av ställen att se på för min del. Ska på studiebesök till Mansion House (där överborgmästaren bor under det år han är i tjänst..) och nästa vecka blir det studiebesök på Bank of England, efter en lunch i kryptan i St. Pauls Katedralen. Ska bli spännande. Kram ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

13 juni 2013 01:02

En hel hop trevliga aktiviteter, du hinner nog knappast känna av ensamheten så mycket... :D
Vackert vid Chartwell, både ute och inne.

Själv kände jag inte så mycket inför det här prinsessbröllopet, det var annorlunda när Victoria gifte sig. Hon är så sympatisk och hade verkligen fått kämpa. Både hon och hennes Daniel. Om det paret strålade det.

Smörgåstårtan såg väldigt god ut, och "bröllopstårtan" riktigt festligt rolig. Kn tänka mig att den gjorde succé, den också. :D

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

13 juni 2013 07:32

I morgon (fredag) eftermiddag kommer "gubbarna" hem igen, de har tydligen haft det alla tiders och evt blir det Spanien resa nästa år också. Vädret har varit ganska passande, MEN jag undrar om det inte kommer att gunga ordentligt ombord på färjan i natt utanför Spanien. Igår var jag och inhandlade en Blå Agapanthus, de hade även vita plantor. Pratade med en väninna här i England som hade haft sina planterade utomhus och de överlevde trots kyliga vintrar, men jag tror nog jag tar mina inomhus i höst innan frosten kommer.

 
Lena

Lena

13 juni 2013 10:55

Kikar in med en värmande kram *hjärta* från ett regnigt Dalarna... suck... då det är avslutning :( såg en idrottsplats på väg till jobbet där det samlats många stora & små den sista dagen, i dugg regn & med paraplyer :(

Fin helg på er !

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

13 juni 2013 20:56

Hoppas det blir en bra sommar nu när det har varit så ganska fint större delen av våren. Kallt här igen, men det ska tydligen bli lite varmare i morgon. MC gubbarna har haft det bra med hyfsat väder, men jag tror det blåser ganska friskt på Atlanten.. så det kanske gungar en del i natt på färjan. Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

20 juni 2013 21:32

Vill önska dig en trevlig midsommarhelg.
Hoppas att vädret är fint.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

21 juni 2013 01:17

Tack snälla Du, här firas ju inte midsommar, men på lördag ( i evt. regn) blir det svenskt firande via Svenska Kyrkan. Trevlig helg till Er. Kramisar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards