Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

STUDIEBESÖK & MIDSOMMAR

Av kickssons - 24 juni 2013 13:26

Har nyligen varit på 2 intressanta studiebesök, först blev det till Mansion House i City of London som är det officiella residenset till Lord Mayor. Den nuvarande Lorden f.o.m November 2012 är Roger Gifford, som har varit förknippad med SEB i över 35 år (Ni kan googla & läsa mer om denna trevliga person).    Vi blev guidade runt denna vackra & intressanta byggnad. La märke till att även i Mansion House hänger man upp sina nätgardiner på detta underliga sätt   OBS man fåller dem inte     !!!    

Veckan därefter blev det studiebesök i Bank of England, efter att vi först var bjudna på lunch nere i kryptan i St.Pauls katedralen.

          I själva Bank of England får man INTE fotografera p.g.a säkerhetsskäl              och inga gratis prover fick vi heller  .


Min lilla 4 benta kompis Emma fick ta med sig sin matte & husse & komma hit och äta middag hos oss förra veckan. Hon har blivit så stor trots att hon bara är 6 månader.    Vi lyckades sitta ute hela kvällen & det var nog den första 'ute-sittarkvällen' här i år  .


I lördags var det Svenskt midsommar firande i Southwark Park som ligger granne med den f.d sjömanskyrkan i sydöstra London. Kyrkan ska säljas men vi kunde använda den att göra iordning till midsommarfirandet.  Majstång kläddes, blomsterkramsar gjordes & såldes, tombola, fiskdamm m.m. fanns tillgängligt. Vi som hjälpte till blev bjudna på en ypperlig midsommarlunch   . Mitt ansvar blev sedan att se till att "korvgubbarna" hade tillräckligt med varmkorv att sälja i den evigt ringlande kön hos dem   . Den ännu längre kön var till Kaffe & jordgubbstårte- ståndet

 

Klockan 15 sattes firandets igång      

På kvällen blev det BBQ för oss som hade hjälpt till.


Fortfarande ingen riktig värme här, idag är det +14,5 grader just nu. Hoppas på att få lite varmare sommarväder när vi ska åka och besöka vänner nere i  Southsea/Portsmouths senare i veckan.

 
 
GeddFish

GeddFish

24 juni 2013 19:54

God kväll! Dåligt med värme och sol här med. Blandat väder, så jag vet inte vad jag ska ta på mig. Pratade med svägerskan på Öland och de hade toppenväder, hela midsommar och nu idag gick hon i bikini och skötte om i trädgården. Jag har inte haft bikini sen i Thailand. Men, det fina vädret kommer kanske i juli? I morgon bär det av till västkusten, men där är regn utlovat... så tji med det. Fast ombyte förnöjer, sägs det. Ska dit med väninnan.
Ha det så gott, Kikkan och det var många festliga bilder! Kram, Gerd <3

http://gerd-geddfish.blogspot.se

kickssons

24 juni 2013 22:43

Hej Gerd! Idag var det så kallt inomhus att centralvärmen behövdes slås på Ha det bra på den bästa kusten, tror inte det blir Fjällbacka för oss i sommar, men inget bestämt ännu. Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

24 juni 2013 23:18

Vilket fint midsommarfirande ni ordnade! Skönt att det går att hitta alla tillbehör utomlands numera. Snålt av banken att inte dela ut några gratisprover... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

24 juni 2013 23:53

Hej Ludde! såg att Ni också hade en trevlig midsommarafton. Hos oss fanns det inte en köttbulle till övers efter lunchen, tur det inte var några vovvar som blev utan. På eftermiddagen hade jag hand om varmkorvs kokningen och hade nog blivit mycket populär hos 4 beningar då. Jag gjorde lite byteshandel med varmkorv mot ett par Ploppar & en lite påse smågodis (geléhallor, hallonbåtar, nonstop och lite annat kaloriaktigt.) Vi hade också dragkamp som blev oavgjord, men inga duktiga 'hjulare' såg jag till. London kramar ♥♥

 
wiolettan

wiolettan

25 juni 2013 11:05

Men oj, att ni fortfarande inte har fått någon sommarvärme. Här är det för varmt för min smak och kropp. Kanske kan vi åka till London igen, nu då.
Härliga bilder av midsommar firande, Sverige dräkter och den fina blågula flaggan.
Emma ser ju så vuxen ut för att bara vara sex månader.
Studiebesöken verkade intressanta. Jag tycker om att gå på sån´t.
Ha det bra och varm sommarkram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

27 juni 2013 16:07

Det är nog precis väder som passer Dig, blåser kanske lite för mycket.. men bara det inte ösregnar. Gillade alla studiebesök, men nu blir det nog inte fler förrän till hösten. Kramkram från London ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

25 juni 2013 14:11

Säger som Ludde - lite snålt av banken... :)
Trevligt att din nya dator tydligen fungerar alldeles utmärkt. En hel mängd fina bilder.
Så mycket trevligt, så mycket gott, så många vackra människor och en så fin Emma...
Fast vädret - det har varit mycket bättre hos mig än hos dig. Skickar över lite sol och värme - har det kommit fram? :D

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

27 juni 2013 16:04

Datorn fungera nog helt OK, men jag fattar inte mycket av den.. evt ska en bekant fixa "ny" hard-drive" till den gamla så kanske jag jag använda den till mina bilder & till Skypen.. vi får se.. under sommaren blir det ju ofta andra datorer jag måste använda när vi susar runt på Sverigesemestrar, så det snurrar nog tillräckligt i huvudet :)) Vädret har vi liksom get upp med, det regnar i alla fall inte dagligen.. Köpte mig en Agapanthus här om veckan och den har nu 2 "stränger" som blommar.. Fanns massor av olika färger att välja på, min är ganska så mörkblå & så vacker ♥. Ska bli spännande och se om jag lyckas övervintra denna framöver.

 
Lena

Lena

26 juni 2013 11:17

Hallå där!
Igår hade vi nästan för varmt, idag ca 10 grader och ösregn, varierande väder minst sagt ;)

Snålt att ni intefick nå kosing med från banken! Inte ett enda öre ... ;) :(

Mysigt hundfrämande *hjärta*

Kram på er *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

27 juni 2013 15:56

Fortfarande ingen riktig sommarvärme här, men inget regn på några dagar. Har varit nere i Portsmouth några dagar hos kompisar, men allt för blåsigt & kallt att sitta ute utan varm jacka. De har ett bra shopping outlet men det blev bara en knapp time, fick fatt i vad vi behövde till 50% eller mer i avdrag ♥♥♥ gillar sådana affärer. Hörs snart Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

29 juni 2013 19:44

Brukar ni ha så kallt och regnigt väder, denna årstid, eller är det speciellt i år?
Vi hade tydligen tur då vi var där, två dagar regn och det gick bra.
Nu har vi sol och cirka 20 grader här, det är varmt. I skuggan går det bra, så där försöker jag hålla mig om jag går ut. Idag har det bara blivit en morgonrunda, tyvärr.
Ha det bra och trevlig kväll.
Varm kram till dig.

http://wiolettaqn.bloggplatsen.se

kickssons

29 juni 2013 20:34

Jo det har varit ovanligt kallt & trist väder i stort sett hittills i år , men i dag var det sol & varmare, det samma gäller tydligen i morgon också. Det är Wimbledon tennis denna vecka & nästa också & det blir ofta lite si & så med vädret då. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

2 juli 2013 18:49

Du ska se att nu har sommaren kommit även till dig. Hoppas!
Ha det så bra du kan och sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettaqn.bloggplatsen.se

kickssons

5 juli 2013 08:34

Tror sommaren har rest till London, vi är just nu i Västerås & här är det grå himmel & lite regn i luften, men jag hoppas det blir bättre väder under dagen. Kramar från gurkstaden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards